Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er Redbull farlig?

Wendelinho

Anbefalte innlegg

På min Redbull står det at den er sukkerfri og spesielt laget for å tilpasses i en siltsom hverdag. At den har en positiv virkning pr. Boks, hvilken positiv virkning? Øker prestasjonsevnen, hvor lenge? Sant? Forbedrer reaksjon og konsentrasjonsevnen, sant? Er oppkvikkende og øker din velvære. Dette må da bare være tull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gir deg stort sett mer "enegi" ved å være stressfremkallende, så dette er ikke noe du burde drikke mye av, men i ny og ned og med måte så er det vel ikke værre en mye annet folk rimelig ukritisk dytter inn i paihullet.

Nå har de jo tilsatt enkelte B-vitaminer og aminosyren taurin, så noe av dette understøtter jo de metabolske funksjonene i kroppen sånn at cellene kan produsere mer energi, men koffein fremkaller en reell stressreaksjon, og oppfattes som en stimulerende gift for kroppen, og det tar relativt lang tid for leveren din å uskadeliggjøre koffeinen.

Det er alt for lite næringsstoffer i disse drikkene for å på noen som helst måte erstatte et fornuftig kosthold. Drikker du dem sukkerfri får du i deg kunstig sukker som stort sett fungerer som en nervegift og tresprit++ (aspartam). Denne effekten forsterkes med koffein men vil reduseres noe med store mengder sukker og nok magnesium eller om den balanseres med andre aminosyrer

Lenke til kommentar

Alt er "farlig" hvis du spiser/drikker for mye av det. Men du må se på mengden du drikker sammenhengende. Jeg vil ikke si at 1 Red Bull om dagen er farlig, langt ifra. Du må se på kroppens virkning av red bull og om det er noe forandringer. Folk er forskjellige, det samme er kroppen deres.

Eneste jeg kan tenkte på som er farlig med red bull er sukkeret. Men er du fysisk aktiv og kanskje bytter ut red bull med noe annet med sukker (f.eks cola eller annen brus) så tviler jeg på at du vil dø om et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...