HereidG Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Hei, jeg er til dags dato lærling som skipselektriker, jeg har siden første året på skole vært i tvil om dette var det rette for meg, så jeg har hele tiden søkt etter nye muligheter. Nå har jeg da kommet til punktet der jeg er ganske lei av dette her og, så jeg tenkte om noen andre som har gått samme veien kunne komme fram med de mulighetene som er videre etter fagbrev som skipselektriker. Hvordan er mulighetene til å komme seg på plattform etter fullført læretid ? Hvor hardt er bachelor/ingeniør/mastergrad/teknisk fagskole ? osv, disse var kun for å få noe å tenke på, setter pris på innslag ! Lenke til kommentar
robin740 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 http://www.offshore.no/ Eller, bare ta kontakt med administrasjon i firmaet ditt, de kan sikkert hjelpe. Husk, google is your friend Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg fullførte gk elektro og Vk1 sterkstrøm, men fant ut at elektrikker yrke ikke var noe for meg. Gikk ut med 5 i muntlig eksamen i KSA (kommunikasjons og alarm anlegg). Jeg kan rett og sett ikke se for meg selv som håndtverker resten av livet. Snakket med lærern om andre alternativer. Det finnes mange mulligheter, hva med elektro ingeniør ? Forresten har du allmen faglig påbygning ? Studiekompentanse ? Lenke til kommentar
robin740 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Elektroingeniør er jo en ganske bra mulighet hvis du gidder mer skole. Er jo en "finere" jobb. Da vil jo du fungere som bas/leder på både små og store prosjekter. Har jobbet mye innen industri og har sett at de har fine dager Jeg har ikke studiekompetanse nei. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Tenker du på videreutdanning, anbefaler jeg deg høgskole når du først er i gang. Det er en mye mer etterspurt grad enn teknisk fagskole, dessuten er en høgskolegrad lettere å benytte internasjonalt, da det er standardisert. Hvor hardt det er kan jeg dessverre ikke svare på. Muligheten for å få jobb offshore kan variere. Stort sett alle utlyste stillinger jeg har sett de siste tre årene har etterspurt minst 3-5 års erfaring fra offshore. De få jeg kjenner som er på plattform har vanlig gruppe L, men tviler egentlig på at det har noen betydning. Felles for alle disse er at dem har jobbet mye på båter i havn og på verksteder, for så å begynne i et firma som har folk både onshore og offshore. Slik jeg ser det handler det bare om å være strategisk og tålmodig. I tillegg må du selvsagt være dyktig. Lenke til kommentar
HereidG Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Beklager, har helt glemt ut å se på svar her ! Takk for innsikten vertfall, alle ting hjelper Lenke til kommentar
genetex Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hva med ROV-pilot? Slik jeg har forstått de vil dem ofte ha elektrikere/skipselektrikere i slike stillinger, men kanskje jeg tar feil. Lenke til kommentar
HereidG Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 Hva med ROV-pilot? Slik jeg har forstått de vil dem ofte ha elektrikere/skipselektrikere i slike stillinger, men kanskje jeg tar feil. Tja, jeg jobber for tiden på ROV båt, normand subsea. Har sett hvordan ROV folka jobber, er ikke helt min ting for å si det sånn, hehe Menmen, jobb er jobb, får leve med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå