Pilkern Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 En venn av meg kjørte i 100 km/t i en 70-sone forbi en fartsboks. Det var midt på natten, helt mørkt, boksen blinket ikke eller noe tegn til "liv". Kan han forvente seg en bot? Eventuelt inndragelse av førerkortet? Eller er denne fartsboksen ute av drift og det eneste han får ut av dette er en liten oppkvikker? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 en vet aldri men det er mange bokser som ikke er aktive, hvor er den? så kanskje jeg kan si om den er aktiv Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Men de nye boksene viser ikke tegn til liv heller husk det. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Han kan vente seg 6500,- og to prikker viss den fungerte... Snakker av erfaring Lenke til kommentar
Pilkern Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Skjønner! Den er lokalisert på Sjoa yavel. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 ikke kjent der dessverre, men er det sant at, disse nye ikke blinker? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Er det ikke slik at fotobokser er aktive overraskende lite? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Han kan vente seg 6500,- og to prikker viss den fungerte... Snakker av erfaring Hvor fort? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 ikke kjent der dessverre, men er det sant at, disse nye ikke blinker? Det stemmer nok det ja, den første av den nye typen ble satt opp rett i nærheten her i en tunell. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Han kan vente seg 6500,- og to prikker viss den fungerte... Snakker av erfaring Hvor fort? 100 i 70 sona... Er det ikke det det er snakk om her da? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det er ikke uvanlig at fotobokser er ute av drift, dette grunnet begrensede driftsmidler. Videre er det korrekt at de nye boksene ikke blinker like sterkt som de gamle, men man vil likevel kunne se et rødt lys. Ettersom dette foregikk i mørket, og ingen blink eller tegn til liv ble observert, vil jeg tro at fotoboksen ikke var aktiv på tidspunktet. Kjør pent. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 20km/t eller mer over fartsgrensen i 70 sonen tilsvarer inndragelse av kjørekortet om jeg ikke tar feil. Her er det snakk om 30mk/t over. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Er den den ved Sjoa like ved Otta? Den blinker så du ser det Mamma ble tatt der for et par dager siden Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Fotobokser skal være skiltet. Men om du kjører for fort så fortjener du bøtene. Fartsgrensen er høy nok på riksveiene, og bøtene er høye nok. Jeg vil ikke være bitter, men når det kommer til fartsovertredelse så har jeg ingen respekt for de selvgode og dumme sjåførene som skal benytte hver eneste sjanse til forbikjøring og kjøre langt over fartsgrensen. Men svaret mitt i denne tråden er at fotobokser skal være skiltet før, så om vennen din har to øyne og en hjerne så skal han ha fått med seg at det er fotobokser i sonen! Lenke til kommentar
TheCoon Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 En venn av meg kjørte i 100 km/t i en 70-sone forbi en fartsboks. En venn ja. Den har vi hørt før. Men så ut som det gikk bra. Du merker hvis boksen blinker. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 20km/t eller mer over fartsgrensen i 70 sonen tilsvarer inndragelse av kjørekortet om jeg ikke tar feil. Her er det snakk om 30mk/t over. Da tar du feil Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 20km/t eller mer over fartsgrensen i 70 sonen tilsvarer inndragelse av kjørekortet om jeg ikke tar feil. Neppe. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2980287.ece Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) 20km/t eller mer over fartsgrensen i 70 sonen tilsvarer inndragelse av kjørekortet om jeg ikke tar feil. Neppe. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2980287.ece den linken din (iallefall for meg) kunne trengt litt mer kjøtt på beinet, spesielt siden det ikke er noe selvsagt sammenheng mellom forenkled forelegg og førerkortbeslag for alle... så jeg gir denne linken: Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv: Kapittel 2. Fastsettelse av tap av førerett i medhold av vegtrafikkloven § 33 nr. 1 første ledd 5. Fartsgrense 70 km/t: Fart: Tap av førerett: 106 – 110 3 – 6 md. Endret 20. september 2010 av stich_it Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 stich_it: Innenfor strengeste bøtenivå = Førerkortet i behold, ceteris paribus. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 stich_it: Innenfor strengeste bøtenivå = Førerkortet i behold, ceteris paribus. Ja ja, men fremdeles. Ikke alle vet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå