Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC slår seg av etter 1 sek.

Anbefalte innlegg

Jeg har lett etter like tråder, men ikke funnet noen som egentlig passer mitt problem så veldig bra, så ikke drep meg for reposting :)

Vel, jeg satte sammen en PC av:

Fractal Design Define R3 Black Pearl Fans: 1x 120mm Front, 1x 120mm Rear, Sound Proof, ATX, mATX, mITX

Chieftec Super Series 650W PSU, ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Fan

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930, Quad Core, 2.8Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan

Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.0

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 725MHz

Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB 7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s

Black DVD±RW burner

Det startet fint og dataen gikk, bortsett fra at skjermen ikke fikk noe signal. Jeg slo av maskinen for å se om jeg fant feilen, men kom på at jeg burde ta ut Windows CD'en, så jeg prøvde å slå på maskinen igjen, men den holdt seg bare på i 0,5 sekund før den slo seg av igjen. Jeg har nå dobbeltsjekket alle kabler 1000 ganger, prøvd å bytte ut atx_12v_2x med atx_12v, men ingen forandring. Har koblet av alle kabler og komponenter bortsett fra Shieftec, Gigabyte og vifter, men ingen endring. Og ja, alle viftene går (i det halve sekundet dataen fungerer). Kjølepasta er også på "montert".

Alle komponenter skal ifølge Komplett.no være kompatible. Jeg tviler på at det er noe som er svidd noen plass, for vifter fungerer som sagt og det lukter ikke svidd noen plass. Har også forsøkt å fjerne og sette inn batteriet på hovedkortet på nytt, men ingen endring. Det eneste jeg ikke har kunnet dobbeltsjekke er prosessoren, for jeg har ikke ekstra kjølepasta, men jeg er 100% sikker på at den er riktig montert/plassert. Jeg brukte et slik anti-statisk-bånd/ledning, men man vet aldri, det er mulig hovedkortet kan ha blitt utsatt for statisk elektrisitet, selv om jeg tok alle forhondsregler.

Jeg vet ikke helt hvilket spørsmål jeg skal formulere ut fra dette, men er det noen som har erfaring med lignende?

Og ja, CD'en ligger fremdeles i CD-ROM :p

Endret av Tobello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ta bilde oppi kabinettet og poste her?

Du husket avstandsskruene bak hovedkortet?

eg brukte et slik anti-statisk-bånd/ledning, men man vet aldri,

Med mindre du satt på ullteppe med ullgenser og ulltøfler så klarer du ikke ødelegge en pc sånn.

Har bygget ca 160 pcer uten bånd og ikke ødelagt en eneste ting.

Endret av War
Lenke til kommentar

War: Ja, avstandsskruene er i, jeg skal få tatt et bilde når jeg får tak i kamera.

wwws78: Jeg hører en pipelyd som kan miinne litt om en litt trist fugl :p jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Og ja, 4/8pin har jeg prøvd begge. Det var 8 som var i da maskinen fungerte.

Men: Jeg har funnet ut at PSU gir meg støt. Det liker jeg ikke i det hele tatt. Jeg oppdaget det da jeg la hånden oppå kabinettet. Sjekket for ødlagte kabler, fant ingen, så jeg tok ut strømforsyningen og satte i ledningen. Den gir støt selv om AV/PÅ-knappen på PSU er av.

Oppdatering: PSU gir ikke støt lengre. Stikkontakten var vist ikke jordet, og nå som den er det er PSU ok igjen. Men jeg vet ikke om den kan ha laget skadet på hovedkort...

Endret av Tobello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...