Paisley Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei! Har seg slik at jeg har en skolepc med windows XP som er koblet opp mot kommunens server (eller noe slikt) og har en rekke begrensninger. Programmer som er lastet ned kan ikke kjøres uten at administrapassordet skrives inn, og ikke får jeg gjort noe i kontrollpanelet som å opprette brukere da administrator har begrenset alt dette. Er det noe måte jeg kan slette alt av innstillinger på maskinen, ta ut deler eller noe som gjør at den mister alt og blir en helt vanlig standart pc? Er det mulig å installere windows 7 eller annen os under oppstart og dermed få full kontroll over maskinen? Vil dette hjelpe Skulle gjerne hatt hjelp, og beklager enkelte villledende informasjon, er grønn på dette. Håper på svar! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Nei, det er en grunn til at begrensningene er satt. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Formatere funker, men da kommer du trolig ikke lengre inn på internett på skolen. Du kan prøve å boote fra feks. Hiren's BootCD, eller Ultimate BootCD og se om du får endret noe. Det lureste er nok å gå til It avdeling og få dem til å hjelpe deg. Om det er noe skolerelatert da... hmmmmmm... (Har du to partisjoner, noe nesten alle skolePCer har, kan du installere Win7 el. på den tomme. Da dette skjer før windows booter, burde det funke. Bios er trolig låst, så med mindre du er over middels flink og kan resette bios, spam F12 og håp du kan velge å boote fra CD, eller kanskje det kommer av seg selv. Evt. kjør ubuntu live fra cd. Ikke så mye gøy du kan gjøre men. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Formatere funker, men da kommer du trolig ikke lengre inn på internett på skolen. Du kan prøve å boote fra feks. Hiren's BootCD, eller Ultimate BootCD og se om du får endret noe. Det lureste er nok å gå til It avdeling og få dem til å hjelpe deg. Om det er noe skolerelatert da... hmmmmmm... (Har du to partisjoner, noe nesten alle skolePCer har, kan du installere Win7 el. på den tomme. Da dette skjer før windows booter, burde det funke. Bios er trolig låst, så med mindre du er over middels flink og kan resette bios, spam F12 og håp du kan velge å boote fra CD, eller kanskje det kommer av seg selv. Evt. kjør ubuntu live fra cd. Ikke så mye gøy du kan gjøre men. Pratet med et par kamerater som innstallerte Win7 fra cd under oppstart og dette fungerte visst, så skal prøve det aller først. Skolen skulle kaste 100stk pcer, så jeg fikk med de 5-6 best fungerende med hjem, så disse skal ikke brukes til skolesammenheng, men til privat bruk. Jeg tror ikke jeg skal prøve å tulle med maskinen ved prøve å resette bios og slikt. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 4-5 laptoper ja.. tror du har nok for en stund. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Er ingen fare ved å resette bios. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Er ingen fare ved å resette bios. Det er det ikke nei, men iallefall ikke jeg er helt sikker på hvor BIOS-batteri er på en laptop. Om TS gjør, og tar ut feil ting, kan det vel gå galt. Har riktignok 3-4 ekstra laptoper men.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 man kan jo bare gå inn i biosen og resette derfra (med mindre det er passord der ofc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå