Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen jentevenner. fail?

Gjest lol

Anbefalte innlegg

Hei.

Så nettop igjennom kontaktlisten på telefonen. La merke til at det nesten ikke var noen jenter der. Har veldig mange gutte venner, og vil karaktisere meg selv som en alpha male. Jeg sliter ikke med å få meg kjæreste eller noe, men har aldri vært sepseielt venner med jenter. Er dette noe som jenter legger merke til eller er det sånn passe normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan da virkelig ikke basere det på om du har jenter på kontaktlisten eller ikke.

Gå ut, snakk med jenter, bli kjent med dem. Og ved at du sier du ikke sliter så tolker jeg det som at du har hatt kjæreste men ikke noe dybt forhold? det er bare å bli kjent med dem, snakke om interesser osv.

Lenke til kommentar

Angående legge merke til..

Det kommer jo selvfølgelig an på. Hvis en jente tukler med mobilen din og ser på alle kontakter vil hun jo såklart se at det er få jenter der.

Jeg har selv ikke så alt for mange. Kanskje 1/3. Men det er forskjellig grad av venner. Kanskje jeg bare snakker skikkelig med 1/3 av de igjen, og da blir det gjerne ikke så mange likevel.

Tror ikke det er noe dumt, nødvendigvis. Men kanskje hadde det ikke gjort noe om du hadde noen numre? Fra et kvinnelig synspunkt, that is.

ikke det at jeg kan leve meg inn der uansett, men velger å tro at det er litt sånn.. :whistle:

Lenke til kommentar

Så lenge du syns du har gode venner og dessuten ingen problemer med det motsatte kjønn, ser jeg ikke hvorfor du skal bekymre deg over å ha for få jentevenner. Venner er venner, uansett kjønn. Det er ikke gitt at verken jenter eller gutter utgjør bedre venner uansett hvilken kjønn du er.

edit: Og hvorfor i allverden skal noen gå igjennom alle kontaktene på mobilen til noen andre?

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

du må ikke ha bare ha gutte venner:P

min bestevenn er en venninde og ho er den bestevenn jeg noen gang har hatt, vi ble kjent for litt over et år siden. det starta med en forelskelse fra min side også ble vi kjent :p

men det som er med jenter venner er at jeg hvertfall føler det mere avslappende å kunne snakke med en jente om f.eks en annen jente jeg driver med eller liker.

og jeg har det like gøy med hun som en en av gutta. men som sagt en god venn er en god venn, samma hva dem har mellom beina :L

Lenke til kommentar

Har ikke så mange jentevenner heller nei, de egner seg best som kjærester. Tro meg, det er alltid artigere å finne på ting med "gutta" enn å se romantiske komedier og snakke om klær med jenter.

Ja, fordi regel 30. "There are NO girls on the internet" er helt sann og det finnes ingen jenter som gamer eller er interesert i biler heller. (Eller hva enn det var du prøvde å insuniere)

Jeg har riktignok flere nære guttevenner enn jentevenner, men jeg føler meg mye mer konfortabel rundt jenter, de er som regel hyggligere og lettere å diskutere noe annet enn CoD med.

Det å ha få venner av et kjønn er ikke noe man bør tenkte så mye på, venner er venner uansett. Om jenter legger merke til det? Ikke vet jeg, har aldri tenkt over det før :p

Lenke til kommentar

Det har jo ikke noe å si, men jeg synes det er greit og ha begge deler. Min beste venn er ei jente, og hun er ikke slik du beskriver. Jenter er mye lettere å prate om alvorlige ting, følelser osv, synes nå jeg ihvertfall. Men har mest guttevenner, selv om jeg henger mest med jenter til vanlig.

Lenke til kommentar

Sykt. Bare jeg som synes det er sykt digg å henge med jenter og prate om andre ting enn biler, båter og jenter? For meg er det å henge med en venninne hjernefór der man kontinuerlig småflørter og har en hyggelig setting rundt det hele. Det får man ikke med gutta.

imo.

Da er vi to.

Lenke til kommentar
Gjest hattamendahah

Hehehehe, jeg har ikke peiling. Prøver å sette meg inn i et kvinnelig semiparanoid perspektiv nå :p

Sant, så sant. En som går i samme klasse som meg har en kjæreste som er klin gæren, alle vet det, han vet det også. Men uansett, hun går jevnlig gjennom alle meldingene hans, skype meldingene, mail og facebook. Pluss at hu er superkontrollerende i alt de gjør, blir sur for ingenting (og da mener jeg ingenting). Stakkars fyr... (dette syntes han selv også...)

Lenke til kommentar

Må nok si meg litt enig i Bandidos-Pelle. Hyggelig å snakke om noe annet enn det samme gamle, som det gjerne blir med gutta. Men dette trenger ikke nødvendigvis ha noe med kjønn å gjøre. Om man nesten utelukkende har jentevenner, blir det antageligvis den samme følelsen når man en sjelden gang går ut med gutta.

Lenke til kommentar

Jeg tror det være sunt å variere litt, som det er med så mange ting. Å være med jenter kan gjøre at man setter mer pris på/savner det å være med guttegjengen, og omvendt. Få nytt perspektiv etc.

Når det gjelder det å snakke om noe annet enn det man gjør med guttegjengen/kompiser, har jeg inntrykk av at jenter ikke egentlig har så mye interessant å bidra med av ting som er eksklusivt "jentetypeting" å snakke om. Gray's anatomy, klær, mote, typisk "sladder" om en eller annen annen jente som tydeligvis ikke er godt likt og gutter? Skal det være interessant å snakke om? Dette vil så klart variere alt etter som hvilke venninner man har, går jeg ut i fra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...