stom Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Problem: Når jeg starter opp et spill, så funker alt greit i ca 2 minutter før alt skjærer seg. Skjermen fryser og det kommer rare farger over hele skjermen (rød, grønn etc.) Det samme gjelder med avspilling av video. Har en mistanke om at det kan være skjermkort, men er ikke sikker. Viftene går som de skal, og temp er ikke noe over normalen. Merk at jeg ikke har overklokket hverken CPU eller GPU (om det har noen betydning?). Det varierer hvor lenge pcen kan være i desktop, før det samme skjer. Specs: Windows 7 64-Bit Intel Q6600 2.4 Ghz Nvidia Geforce 8800 GTS 512 MB (er dette nok specs?) På forhånd takk for evt. svar. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Slett grafikk-drivere med Drivesweeper e.l., legg inn nye fra produsentens side. Funker ikke det ville jeg testet med annet kort eller kortet i en annen maskin. Endret 18. september 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Først og fremst, velkommen til forumet. Jeg ser at det er enda en som har problemer med et Geforce 8800 kort, ikke noe nytt da de begynner/er beryktet for å dø etter en viss tid. Mest sannysnligvis er kortet ditt "kaputt" forever, og du kan begynne å se deg rundt etter en nytt skjermkort. Jeg har hatt 3 stk skjermkort av Geforce 8xxx serien, og alle tre "døde" etter en viss tid, ca 2 år. Tror det samme har skjedd med ditt skjermkort. Lenke til kommentar
stom Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 @ Vizla og Chavalito. Takk for kjappe svar. jeg prøvde som Vizla sa, og slettet grafikkdriverene med Drivesweeper. Installerte oppdatert driver fra nvidia, men nå har det bare forverret seg. Nå er det "farger" i booten også. Skal prøve med et annet skjermkort, men det er nok mest sannsynlig at det er "dødt" ja. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Hvis du har farger under boot er det hardware(Skjermkortet) som er problemet og ikke software desverre. Endret 19. september 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå