Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Vil bare være venner"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Vikestart sa, si det til hu at du også har følelser. At du er en person som ikke vil bli behandlet sånn. Forstår hu ikke det så ville jeg droppa hu på flekken! Da er hu rett å slett IKKE verdt det.

Det er helt feil fremgangsmåte og lyser whimp lang vei. Sutring og grining har aldri ført noe positivt med seg.

Jeg ville heller vært litt likegyldig til henne og ikke vært den som tok kontakt, vært litt mindre needy enn tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eh... du har holdt på med henne i rundt 2 uker, og du har allerede sagt "jeg elsker deg", opptil flere ganger? Har jeg misforstått, eller er du av den typen som har veldig hastverk?

2 ganger. Angrer på det. Man bør ikke si det først. Hadde veldig hastverk iom at jeg egentlig ble forelsket første gangen jeg så henne. Føler også at det gjelder å smi mens jernet er varmt. Noe særlig lenger enn to uker, og jeg tror man havner i friend zone.

Jeg er ganske sikker på at hun ikke er forberedt på et liv uten meg så langt, og vil prioritere litt annerledes. Lar telefonen være av i morgen og håper hun blir skikkelig lei seg. Det er det beste for oss i lengden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt feil fremgangsmåte og lyser whimp lang vei. Sutring og grining har aldri ført noe positivt med seg.

Jeg ville heller vært litt likegyldig til henne og ikke vært den som tok kontakt, vært litt mindre needy enn tidligere.

Det er ikke snakk om sutring og grining, men han burde gjøre situasjonen klar overfor henne også får hun selv velge og vrake. Enkelt og greit, uten videre følelsesmessige komplikasjoner.

Hvorfor la tida gå fra en?

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt i å si det først, men du har gått altfor fort fram, og det er ikke rart om hun ble skremt vekk.

Du må naturligvis smi mens jernet er varmt, og du må eskalere om du ikke vil havne i friend zone, men du dro det for langt.

Jeg hadde ikke slått av telefonen. Og ringer hun eller sender sms, så svarer du. Men vær litt likegyldig eller opptatt med noe.

Det hjelper deg ikke om du stenger henne helt ute. Du må bare vise henne at du ikke MÅ ha henne.

Endret av Lekr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen, enn om jeg hadde sett dette for noen månder siden! Da hadde jeg gjort det samme!

Kjenner meg så godt igjen i historion din her. Etter 7 måneder ville hun plutselig bare være venner (dette er sikkert noe hun hadde tenkt på lenge) Og da sitter jeg der da knust og ødelagt, hadde litt kontakt med henne uka etterpå, men siden den gang, Nada!

Livet er ganske nære bunn akkurat nå.. :\

Men stå på ditt du ;) Så får vi håpe hun skjønner at du er en kar hun ikke vil miste! ;)

Heier på deg! :new_woot:

Lenke til kommentar

Ok jeg tar det kuli, drøyer med å svare, og holder henne unna med unnskyldninger med at jeg er opptatt osv. Got it. Kommer til å holde meg opptatt uansett for sikkerhets skyld, gå på ei forelesning og stikke innom noen kompiser. Blir ikkenoe møte i morgen for min del. Får nesten vente og se hva slags input jeg får i løpet av morgendagen. Håper før eller seinere på en slags unnskyldning og anger, og da kan vi fortsette med en ny versjon av meg, hvor jeg passer på disse tingene som er nevnt.

Mange takk for svar, det må sies.

Lenke til kommentar

Du skal nok ikke uttale hva som er feil og hva som er riktig. Godt at folk er forskjellige her i verden, men du har nok ikke rett i alt. Det er ikke snakk om sutring og grining, men han burde gjøre situasjonen klar overfor henne også får hun selv velge og vrake. Enkelt og greit, uten videre følelsesmessige komplikasjoner.

Det er whining, og whining er feil. "Jeg har også følelser" og hele den leksa er aldri noe godt råd å gi noen.

Hun skal ikke ta han tilbake av medlidenhet, men forhåpentligvis ta han tilbake når hun ser hva hun går glipp av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ta det kuli du! Ting kan plutselig ta en overraskende vending. Apropo at du har vært helt ekstremt følelsesladd (som å si at du elsker ho), til å ikke si noenting (kan virke som at du er ute etter en ting)... Så svar meldinger, men virk litt care. Virk som at du er såra, for det hadde jeg gjort/følt meg.

Lenke til kommentar

Er bare å ta beina på nakken å beine, du gjorde rett i det du sa til henne.

Bare stopp kontakten å holde deg unna. Når ei dame sier "bare venner" etter en flørt/forhold spør hun deg egentlig om du kan være hennes go-to guy for bekreftelse om at hun fortsatt har "det" hver gang hun failer med en annen type.

Nytter ikke å analysere sånt heller, det slår bare tilbake om du prøver å spille et spill med henne pga dette. Bare trekk deg unna og start å flørt med noen andre.

beste tipset du noensinne kan få akkurat nå er, dropp all kontakt, sms, tlf, møter du henne på gata..bare gå rett forbi, ikke hils, ikke si hei, ikke se på henne!. ikke for guds skyld kom inn i denne "venne" zonen.. gjør du det..så er løpet kjørt, du er fucket!.. her har hun sjøl bestemt at dette skal skje! og da får hun ta konsekvensene av det også!. be hard, og det lønner seg.. alle som tenker noe annet er forblindet og naive!!. det er tusen andre der ute som du kan få når du vil, hvor du vil, og hvordan du vil. og noen ganger må man bare insee at tapt er tapt. men ALDRI bli en venn..

Lenke til kommentar

Pluss at jeg ikke har vært sammen med ho nesten hver dag i to uker for å høre på vitsene og problemene hennes! Hva er galt med å være venn?

Ingen kyssing, klemming, fysisk kontakt, som det by the way har vært mye av. Hun har latt meg gjøre hva jeg vil. Jeg sender 0-1 sms i kveld, in which jeg er 100% care.

Som stemmer for øvrig. Det gjorde først vondt, men nå er jeg pizzed off. Er happy for det. Poster oppdateringer når jeg hører noe.

Lenke til kommentar

Tanker om hvorfor hun ønsker deg i vennesonen. Hun har som du skriver nettopp kommet til landet som student og har egentlig ingen andre nære enn deg. Når det nå holder på å utvikle seg til et forhold av noe slag øker også sannsynligheten for at det kan skjære seg mellom dere; denne sjansen er noe hun kanskje ikke vil ta.

Punktene du lister opp er forholdsvis gode. Poenget er ihvertfall å ikke la henne ta deg forgitt, samt la henne føle litt på usikkerhet rundt følelser ovenfor deg. Dette kombinert med at du tar kontrollen leder svært ofte rett vei.

...

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...