shmen Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Trenger en film til særemne, med tema Musikk og helst hvordan musikk kan påvirke ett menneske psykisk. Hvis noen foreslår filmen om johnny cash går ikke dette fordi jeg skal lese boken til nevnte særemne Og ja jeg la ut dette emne klokka 11 på en lørdag fordi jeg ikke har noe sosialt liv. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Meiner du musikaler, eller filmer som basserer seg på artister? Little Shop of Horrors er jo kanon kul! Endret 18. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
shmen Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Helst en film der hovedrollen gjennomgår en forandring eller gjør noe spesiellt pga musikk Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Hva med filmen Rock Star? Den er et godt eksempel på grådighet, egosime, kjempe indre demoner, stoff osv osv. Endret 21. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Such Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Control av Anton Corbjin handler om Joy Division, spesielt da Ian Curtis sitt liv og livsverk i bandet, meget bra film. Last Days, husker ikke regisørens navn, men han har i alle fall regissert filmer som elephant. denne handler om de siste dagene i livet til en person som ligner og oppfører seg så mye som Kurt Cobain, at det ikke kan være noe andre enn han som portreteres. denne og control er forholdsvis ganske nye filmer. Last Days er mer kunst, Control minner mer om en vanlig spillefilm/biografi. 1 Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Musikk spiller en viktig rolle i den svenske filmen "Du levande". Typisk film som norsklærere tenner på 1 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 En annen film som sikkert vil glede norsklæreren din er "Så som i himmelen". Her påvirker musikken alle menneskene på forskjellig måte; ei får selvtillit nok til å forlate den voldelige ektemannen sin, ei sier endelig fra til den som alltid kommer med frekke kommentarer, ei kommer ut av skapet, og til og med hovedpersonen åpner seg og tør å elske og stole på folk. Edit: ...det gikk akkurat opp for meg at du ikke skal basere særemnet på en film, men ei bok. Da ville jeg droppa film og bare funnet ei bok, jeg. Filmer er ALDRI tro nok mot bøkene til at du kan slippe unna med å bare se den istedenfor å lese boka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå