Gå til innhold

Radio - Ericsson C62 - Hvordan bruke?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i flere gamle radioer, muligens brukt av politiet. De er av modell Ericsson C62. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke dem.

Jeg får dem ikke til å snakke med hverandre. Har den blitt plombert for at sivile ikke skal kunne bruke den? Hvilken frekvens sender de på? Har funnet en krystall som det står 12mhz på, men dette virker veldig lavt? Trenger de en sentral i mellom hverandre? Noen som har erfaring ved bruk av denne radioen eller like radioer? Legger ved et bilde.

radioz.jpg

Endret av Skogkar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.rigpix.com/protrx/ericsson_c62.htm

Frequency range:66-88 MHzMode:FMRF Power output:10, 15 or 20 WVoltage:13.8 VDCCurrent drain:RX: ? mA, TX: 3.5, 4 or 5 AImpedance:50 ohmsDimensions (W*H*D):178*40*175 mmWeight:1.8 KgManufactured:19xx-19xxOther:Related documents:

Du har sannsynligvis ikke lov til å bruke disse radioene. Det er strenge regler på hva slags frekvenser man har lov til å sende på, og tidligere politiutstyr er gjerne beregnet på andre frekvenser enn normalt sivilt utstyr.

Her ser du listen over hvem som har tilgang på frekvensene radioene dine kan sende/motta på:

http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/PAG_RESSURSER/PAG_FREKVENSER/PAG_FREKVENSER_SEARCH?p_operation=Normal&p_search_id=10141&p_d_i=-168&p_d_v=3&p_d_c=IS&p_d_i=-163&p_d_v=66&p_d_c=GREATEQUAL&p_d_i=-162&p_d_v=88&p_d_c=LESSEQUAL

Lenke til kommentar

Har også vært innom den siden, men fikk ikke stort ut av det. Søkte området 66-88 med en Uniden Bearcat uten at det ga resultat.

Ettersom reglene er så stramme når det kommer til hvilke frekvenser sivile har lov til å bruke, antar jeg at de er "plombert" slik at radioene blir ubrukelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...