Skogkar Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Jeg har fått tak i flere gamle radioer, muligens brukt av politiet. De er av modell Ericsson C62. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke dem. Jeg får dem ikke til å snakke med hverandre. Har den blitt plombert for at sivile ikke skal kunne bruke den? Hvilken frekvens sender de på? Har funnet en krystall som det står 12mhz på, men dette virker veldig lavt? Trenger de en sentral i mellom hverandre? Noen som har erfaring ved bruk av denne radioen eller like radioer? Legger ved et bilde. Endret 18. september 2010 av Skogkar Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ikke for å være partypooper, men poenget med radio er kanskje å snakke med andre? Trenger du ikke en til da? Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Jeg har, som sagt, flere. Fem for å være presis. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 http://www.rigpix.com/protrx/ericsson_c62.htm Frequency range:66-88 MHzMode:FMRF Power output:10, 15 or 20 WVoltage:13.8 VDCCurrent drain:RX: ? mA, TX: 3.5, 4 or 5 AImpedance:50 ohmsDimensions (W*H*D):178*40*175 mmWeight:1.8 KgManufactured:19xx-19xxOther:Related documents: Du har sannsynligvis ikke lov til å bruke disse radioene. Det er strenge regler på hva slags frekvenser man har lov til å sende på, og tidligere politiutstyr er gjerne beregnet på andre frekvenser enn normalt sivilt utstyr. Her ser du listen over hvem som har tilgang på frekvensene radioene dine kan sende/motta på: http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/PAG_RESSURSER/PAG_FREKVENSER/PAG_FREKVENSER_SEARCH?p_operation=Normal&p_search_id=10141&p_d_i=-168&p_d_v=3&p_d_c=IS&p_d_i=-163&p_d_v=66&p_d_c=GREATEQUAL&p_d_i=-162&p_d_v=88&p_d_c=LESSEQUAL Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Har også vært innom den siden, men fikk ikke stort ut av det. Søkte området 66-88 med en Uniden Bearcat uten at det ga resultat. Ettersom reglene er så stramme når det kommer til hvilke frekvenser sivile har lov til å bruke, antar jeg at de er "plombert" slik at radioene blir ubrukelige. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Du har selvfølgelig riktig antenne? Om frekvensområdet er lovlig, så har de nok langt høyere sendereffekt enn det som er lovlig uten tillatelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå