OnklD Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Har en WD ekstern harddisk av typen My Book Studio Editon 2, som jeg har hatt noen år, og sluttet å bruke etter at den på mystisk vis sluttet å fungere. Vil gjerne gi det ett forsøk til ettersom det er noen etterlengtede bilder på den. Når jeg kobler den til (forsøkt på flere bærbare pc'r, både windows og mac), summer den opp som den vanligvis ville. Men dukker ikke opp i windows under min datamaskin, eller "raid manager", programmet som fulgte med den. Den dukker tidvis opp i Enhetsbehandling, har da forsøkt å oppdatere drivere etc, og får da feilmeldingen i raid manager peogrammet at "Harddisk slot A+B missing", eller noe i den duren. Har forsøkt med PartitionMagician fra Norton, som har fungert på en annen ekstern harddisk, men heller ikke det programmet finner disken. Er det noen som har forslag til løsning på dette problemet slil at jeg kan få ut filene? Alt av interesse, om noen vet om ett "verksted" e.l. som kan gjøre det er dette også en mulighet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Kan være feil på USB kontroller. Plukk disken ut av kabinettet og koble den til som intern disk. 1 Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Noen guide ett sted til hvordan dette gjøres? Er ikke så datakyndig når det kommer til åpning av pc'r/bygging generellt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det finnes masse guider på nett. Bruk dette Google søket: http://www.google.com/search?hl=en&q=open+mybook+case&aq=1&aqi=g9g-m1&aql=&oq=open+myb&gs_rfai= Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Uten raidkontrolleren som er innbygd i kabinettet er det ikke uten videre mulig å få ut data fra disken(e) internt ved å ta de ut å kople rett på hovedkortet. Denne WD My Book Studio Editon 2 har to 500GB disker (i ditt tilfelle) som står internt i WD boksen i raid-0 modus. For å ha noe håp (om WD kabinettet er ødelagt) må begge 500GB diskene og data på de være intakt (grunnet raid-0 bruk). Deretter kan de eventuelt koples direkte på en SATA kontroller i en stasjonær PC . Og etter dette kan man forsøke med raid recovery software + data recovery ala ' Raid Reconstructor + getdataback fra www.runtime.org Med andre ord - ingen easy peasy lett oppgave. Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Vil det ikke være lettere å bruke noe som: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350789 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå