Fear the Scare Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei, jeg vurderer å kjøpe Intuos4 og var nesten på vei til å gjøre det.. Da jeg søkte litt på nette og fant et regnvær av "Nib wear off"... Folk klager på at "blyet" blir pusset ned på 1 uke. Kan noen si noe om dette? Er det kun 10% av verden som har dette problemmet (fordi dem trykker ALT for hardt), eller er det rett og slett et problem... Du er tross alt avhengi av Trykk-Følsomheten i pennen... Takker for svar:) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Hei, jeg vurderer å kjøpe Intuos4 og var nesten på vei til å gjøre det.. Da jeg søkte litt på nette og fant et regnvær av "Nib wear off"... Folk klager på at "blyet" blir pusset ned på 1 uke. Kan noen si noe om dette? Er det kun 10% av verden som har dette problemmet (fordi dem trykker ALT for hardt), eller er det rett og slett et problem... Du er tross alt avhengi av Trykk-Følsomheten i pennen... Takker for svar:) Brukt min i en del måneder nå, fortsatt på første tupp (det følger forøvrig med flere). Dette hele bunner ut i hvor hardt man trykker. Er man smart justerer man slik at man slipper å trykke gjennom tegnebrettet for å få maks trykk. NB! jeg er kjent for å skrive veldig hardt med vanlig blyant også Ser ingen problem så langt. Edit: Jeg bruker utstyret daglig i flere timer. Endret 18. september 2010 av TGB Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 hmm, merklig, folk klagde på at papiraktigeoverflaten, pusset ned tuppen, men jeg går utifra at dette er Amerikanske saksøkere, som trykker så hardt at de kan lage styr ut av det -.-.. I dont know:P Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) hmm, merklig, folk klagde på at papiraktigeoverflaten, pusset ned tuppen, men jeg går utifra at dette er Amerikanske saksøkere, som trykker så hardt at de kan lage styr ut av det -.-.. I dont know:P Det er korrekt at overflaten vil slite mer på den utbyttbare pennetuppen enn en helt glatt flate; forøvrig er det langt mer behagelig å bruke den nye overflaten. Igjen, det er alltid noen som klager uansett. Jeg har verken merket noe problem med kvalitet, holdbarheten eller brukeropplevelsen enn så lenge. Når tuppen er utslitt, så bytter jeg med en ny (fikk med ganske mange). Koster ikke allverden med tupper i butikken heller. Så ville ikke vært bekymret på den fronten. Aktivt bruk daglig i flere måneder; så at man klarer slite ut på 1 uke virker for meg uforståelig; og kanskje gir en bedre indikasjon på brukeren enn utstyret Endret 18. september 2010 av TGB Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Siste spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe L, er det litt ekstremt? Jeg tenkte at A4 strl. tilsvarer mer realistisk tegneflate? Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Ang det med tupper: Jeg har et intuos 2, med et a4-ark teipet fast oppå, som jeg tegner på, og tuppen ser fortsatt ut som ny selv om den er flere år gammel. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Siste spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe L, er det litt ekstremt? Jeg tenkte at A4 strl. tilsvarer mer realistisk tegneflate? Tar jeg feil? Spørs på bruken, men jeg bruker ofte 100% zoom. Større flate vil også medføre mer flytting av håndten. Gikk flere runder selv relatert størrelse, men havnet på A5 da det passet mitt bruk best (samt den utgaven hadde trådløs støtte, som for min del var et stort pluss). Endret 19. september 2010 av TGB Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Siste spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe L, er det litt ekstremt? Jeg tenkte at A4 strl. tilsvarer mer realistisk tegneflate? Tar jeg feil? Spørs på bruken, men jeg bruker ofte 100% zoom. Større flate vil også medføre mer flytting av håndten. Gikk flere runder selv relatert størrelse, men havnet på A5 da det passet mitt bruk best (samt den utgaven hadde trådløs støtte, som for min del var et stort pluss). Hmm, kanskje jeg burde gå får Medium Size, BTW har den trådløse god respons? EDT: Jeg ønsker å tegne med den. Lage amatør kunst for å si det sånn, + redigering av landskapsbilder og portrett justeringer.. Endret 19. september 2010 av Fear the Scare Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Siste spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe L, er det litt ekstremt? Jeg tenkte at A4 strl. tilsvarer mer realistisk tegneflate? Tar jeg feil? Spørs på bruken, men jeg bruker ofte 100% zoom. Større flate vil også medføre mer flytting av håndten. Gikk flere runder selv relatert størrelse, men havnet på A5 da det passet mitt bruk best (samt den utgaven hadde trådløs støtte, som for min del var et stort pluss). Hmm, kanskje jeg burde gå får Medium Size, BTW har den trådløse god respons? EDT: Jeg ønsker å tegne med den. Lage amatør kunst for å si det sånn, + redigering av landskapsbilder og portrett justeringer.. Merker ingen forskjell mellom BT eller kabel, så responsen er bra. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Siste spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe L, er det litt ekstremt? Jeg tenkte at A4 strl. tilsvarer mer realistisk tegneflate? Tar jeg feil? A4 brett er mye større enn et A4 ark. Det er flaten i midten som er A4, så har du alt det rundt. Tror du vil klare deg fint med A5 om dette er ditt første brett. Husk store, repetetive armbevegelser kan også være skadelig over tid. Ikke minst slitsomt. Om du er i Oslo kan du jo teste noen brett på FotoVideo i Møllergata. AKIRA Endret 24. september 2010 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har Intuos4 medium. Jeg anbefaler det. Begynte med billig lite Bamboo, men etter jeg fikk tilbud på Intuos4 gikk jeg for det. Jeg vil aldri kjøpe noe annet nå. En helt unik følelse med den nye overflaten og selve pennen. Meget behagelig å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå