Gjest medlem-220811 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Kan jeg få noen forslag til gode og omfattende bøker om data komponenter som også dekker avanserte spesifikasjoner eller gode og omfattende bøker som dekker spesefikt overclocking i detalj. Håper på svar og takk på forhånd for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Kan lese bøker om A+ Certification (aka. CompTIA A+). Der får du et veldig god grunnlag om alle komponenter i PCer. Om overklokking kjenner jeg ikke til. Men det er best å starte med kunnskap om tingene før du hopper over til overklokking. Endret 18. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kan lese bøker om A+ Certification (aka. CompTIA A+). Der får du et veldig god grunnlag om alle komponenter i PCer. Vet du om noen boktitler og hvor du får dem fra, det du skrev sa meg ikke så mye. Håper fler kan hjelpe Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Herregud gutt, jeg gav deg jo bok/emne! Er bare å google! http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=CompTIA+A%2B&x=0&y=0 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Har selv Upgrading and Repairing PCs (19th Edition), dekker det meste om forskjellige komponenter. Vet ikke hvor spesifikt du vil ha det, men det er utførende beskrivelser av både prosessorer og brikkesett, helt frem til Intel i7-serien. BIOS, Harddisker, grafikk og hovedkort er naturligvis også godt dekket. Det er riktignok ikke datablad, men ihvertfall en sterk grunnleggede innføring i det meste man skulle ønske å vite. Boken er på godt over 1000 sider så du får mye for pengene. Det skal dog sies at mellom 1/3 til 1/2 er gjennomgang av tidligere generasjoner og generell datahistorie, så en god del unyttig er det også. Fungerer greit som oppslagsverk, men kan også leses fra A til Å vis man bare er generelt interessert. Jeg syns boken forklarte alt på lettfattelig måte, men gikk allikevel langt nok ned i dybden til at jeg satt igjen med en mye høyere kompetanse enn hva jeg gjorde før jeg leste den. Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Upgrading and Repairing PCs (19th Edition) så ut som en kjempe bok, skal nok kjøpe den, takker for all hjelp;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå