Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 14" PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver ingenting om bruksområde.

4820TG har et mye kraftigere skjermkort enn de andre 2 om du velger HD5650 versjonen, men den har også en svak kjøleløsning som har problemer med å holde temperaturen nede ved hard belastning. Velger du 9 cell batteri er det også den med desidert lengst batteritid.

HP maskinen ser penest ut, men jeg vet lite om selve maskinen, skjermkortet er ganske svakt, selv om det nok er ørlite kraftigere enn nvidia kortet i asus maskinen.

Asus produserer jevnt over svært bra maskiner, og jeg tror ikke U45JC er noe unntak, tastatur og maskin ser bra ut, men noe særlig grafikkytelse er det ikke snakk om.

Edit: sjekka litt på nettet og her er ca batteritider i praksis ved office bruk:

HP DM4 6 cell: 5 timer

HP DM4 6 cell "high capacity": 6 timer

HP DM4 9 cell: 7,5 timer

Acer 4820TG 6 cell: 7 timer

Acer 4820TG 9 cell: 11 timer

Asus U45JC: 10 timer

Ca 3dmark06 score (ikke helt nøyaktig da ikke alle testene har oppgitt oppløsning):

Acer 4820TG: Ca 7500

HP DM4: Ca 4200

Asus U45JC: Ca 3700

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det vil nok alle klare, så du må nesten se litt på hvilken maskin du liker best, gjerne ta en tur og se om butikker har de i utstilling slik du kan teste hvilket tastatur som du liker best osv.

Acer gir som sagt mest ytelse for pengene, men jeg tror nok asus er en svært sterk kandidat med solid batteritid, byggekvalitet og bra tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...