Dominoo Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Trenger litt hjelp til å velge PC. De jeg vurderer er: Asus U45JC Acer Aspire Timeline 4820TG HP Pavilion dm4-1050 På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Du skriver ingenting om bruksområde. 4820TG har et mye kraftigere skjermkort enn de andre 2 om du velger HD5650 versjonen, men den har også en svak kjøleløsning som har problemer med å holde temperaturen nede ved hard belastning. Velger du 9 cell batteri er det også den med desidert lengst batteritid. HP maskinen ser penest ut, men jeg vet lite om selve maskinen, skjermkortet er ganske svakt, selv om det nok er ørlite kraftigere enn nvidia kortet i asus maskinen. Asus produserer jevnt over svært bra maskiner, og jeg tror ikke U45JC er noe unntak, tastatur og maskin ser bra ut, men noe særlig grafikkytelse er det ikke snakk om. Edit: sjekka litt på nettet og her er ca batteritider i praksis ved office bruk: HP DM4 6 cell: 5 timer HP DM4 6 cell "high capacity": 6 timer HP DM4 9 cell: 7,5 timer Acer 4820TG 6 cell: 7 timer Acer 4820TG 9 cell: 11 timer Asus U45JC: 10 timer Ca 3dmark06 score (ikke helt nøyaktig da ikke alle testene har oppgitt oppløsning): Acer 4820TG: Ca 7500 HP DM4: Ca 4200 Asus U45JC: Ca 3700 Endret 18. september 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
Dominoo Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Du skriver ingenting om bruksområde. Gikk litt fort for seg der ja. Blir stort sett brukt til surfing, litt TV-serier og ikke minst Football Manager ;-) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det vil nok alle klare, så du må nesten se litt på hvilken maskin du liker best, gjerne ta en tur og se om butikker har de i utstilling slik du kan teste hvilket tastatur som du liker best osv. Acer gir som sagt mest ytelse for pengene, men jeg tror nok asus er en svært sterk kandidat med solid batteritid, byggekvalitet og bra tastatur. Lenke til kommentar
Dominoo Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Takk for hjelpen. Blir nok Asusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå