Gå til innhold

HD 5770 blir veldig varme, noen gode kjølere?


Nødstopp

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I det siste har jeg sittet å skjekket GPU-temperaturene mine, og har merket at de er usedvanlig høye på stock-kjøleren, 45-55 grader idle, og opp til 94 grader under load, samtidig som de støyer ekstremt mye. (Begge er temmelig frie for støv og andre urenheter)

 

Har dere noen forslag når det gjelder å senke tempen på slike kort?

 

Og hvis ikke lurer jeg på om det finnes noen gode og rimelige skjermkortkjølere som passer HD 5770? Har googla litt rundt, og de få jeg har funnet som faktisk passer 5-serien til ATi er enten bare for 58xx-modellene, eller for dyre.. :hrm:

 

Jeg ser etter en kjøler som kan holde tempen på et akseptabelt nivå (50-70C under load) og som i tillegg støyer temmelig lite, og koster så mye så mulig under 500kr, da jeg synes det er litt drøyt å bruke over 1000kr på kjøling av skjermkortene only. :roll:

 

Håper du kan hjelpe! :thumbup:

 

- F.

Endret av Vaffeltryne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at kortene blir såpass varme er muligens/sikkert at du har to kort som sitter så nært hverandre.

 

De sitter langt nok fra hverandre, ca. 3 - 3,5 cm. Begge viftene får mer enn nok luft, og i tillegg har de inntak på sidene, så det tror jeg ikke er problemet. Kanskje jeg bør ta de helt ifra hverandre og renske alt, tidligere har jeg bare tatt de ut av kabinettet og støvsugd åpningene.

Endret av Vaffeltryne
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg låser opp amd overdrive i CCC (som må til for å få tilgang til manuell viftekontroll), mister jeg da garantien på kortet?

I så fall har jeg sprunget på en smell.. Jeg har åpnet det, styrer viften selv.. Mitt ensomme skjermkort ligger på ca 46 grader idle, vurderer å kjøpe et til 5770..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...