Gå til innhold

Reklame på hardware.no

Anbefalte innlegg

Ja, det er meget beklagelig, men hardware.no flommer over av reklame.

Dette har etterhvert irritert meg stort; svære bannere og flash-animasjoner setter seg på netthinnen min med en gang jeg entrer siden.

Hovedsiden er på over 370kB, i følge opera. Jeg skjønner ikke at en så seriøs side kan holde på slik, vi med isdn må jo vente i flere minutter før siden kommer frem.

Jeg skjønner at hardware.no må ha inntekter på en måte, men det må da finnes noen alternativ?

En annen ting jeg har lyst til å ta opp, er bredden på siden. Den er nemlig satt opp slik at den passer cirka akkurat til de med 1024*768 piksler i oppløsning. Jeg har sett flere steder at omtrent halvparten av internettbrukerne bruker 800*600 i oppløsning (Husker ikke kildene i farta, beklager.)

Å bruke tabeller til layout senker også hastigheten, og mye av htmlen er også "crappy".

Jeg ser fram til oppdateringer :)

For å ikke å gjøre innlegget for negativt, må jeg bare si at dette er en topp side, som har hjulpet meg mye :D Stå på for å gjøre den enda bedre!

Med vennlig hilsen

Magnus Haugsand

Du er møkk lei reklame men bruker opra? Har mine tvil til at du har betalt for fullversonen men

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lesere betaler ikke penger, vi lar oss ikke bestikke av produsenter

Jeg må si jeg tviler meg sterkt tvilende til det usagnet når jeg igjen titter innom disse to linkene:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...der=asc&start=0

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1003410#1003410

Forøvrig er det jo etterhvert innlysende og allmenn oppfatning at dere legger dere på rygg for netconnections gavedryss. Jeg skal ikke igjen utbrodere hvor ufattelig patetisk og uprofesjonell denne saken er, da jeg regner med de fleste kjenner til saken (hvis ikke er det jo bare å spørre).

Og de hovedkorttestene (spesielt) er jo nesten bare noe rabbel før konklusjonen som ofte er bedre enn den etter mangen brukeres mening bør være (noe som kommer fram i threaden linket i testen). Enkelte har også undret seg om dette er for å blidgjøre produsenter til å sende mer testutstyr...

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg tviler meg sterkt tvilende til det usagnet når jeg igjen titter innom disse to linkene:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...der=asc&start=0

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1003410#1003410

Forøvrig er det jo etterhvert innlysende og allmenn oppfatning at dere legger dere på rygg for netconnections gavedryss. Jeg skal ikke igjen utbrodere hvor ufattelig patetisk og uprofesjonell denne saken er, da jeg regner med de fleste kjenner til saken (hvis ikke er det jo bare å spørre).

Og de hovedkorttestene (spesielt) er jo nesten bare noe rabbel før konklusjonen som ofte er bedre enn den etter mangen brukeres mening bør være (noe som kommer fram i threaden linket i testen). Enkelte har også undret seg om dette er for å blidgjøre produsenter til å sende mer testutstyr...

oldnews.jpg
Lenke til kommentar

Jeg har stor fortåelse for denne reklamen, penger må komme inn på et sted. Så lenge reklamen er relativt relevant (ingen Pampers reklamer her nei), så er faktisk også reklamen informativ.

Stå på dere som driver hw.no, en helt super side!

Lenke til kommentar

Jeg trykker ofte på reklamebannerene på HWN + søstersider pga at de trenger penga.

Da tror jeg du trykker til ingen nytte. Får ikke hw.no betalt per visning, ikke per klikk?

Tror de får en fast sum jeg..

Asso, komplett betaler sikkert 3500,- for å ha en reklame banner i venstre kolonne i en ukes tid.. noe sånt.. husker ikke hvordan de løste dette med reklame, men pr. klikk er det ihvertfall ikke:)

Lenke til kommentar

Jeg trykker ofte på reklamebannerene på HWN + søstersider pga at de trenger penga.

Da tror jeg du trykker til ingen nytte. Får ikke hw.no betalt per visning, ikke per klikk?

Asso, komplett betaler sikkert 3500,- for å ha en reklame banner i venstre kolonne i en ukes tid.. noe sånt.. husker ikke hvordan de løste dette med reklame, men pr. klikk er det ihvertfall ikke:)

Jeg kliker nå uansett på Komplett sine reklamer minimum 1 gang per uke pga. det er raskeste vei til Ukens Tilbud. Dessuten vil jeg vise de at ved å lage gode reklamer for en flere besøkende. MPX osv. sine reklamer er jeg aldri borti engang, emn skriver heller inn addressen manuelt hvis jeg må besøke de av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar

Dette tar jeg som en personlig fornærmelse. Jeg har aldri fått tilbud fra produsenter, spørsmål fra økonomihavende eller andre om taktisk "fiksing" av tester for blidgjøring av produsenter. Hvis du skal komme med slike beskyldninger bør du ha noe hardt å slå i bordet med.

Det at du bruker det faktum at Netconnection gjorde noe fryktelig dumt på forumet for en stund siden som begrunnelse for å tvile på den redaksjonelle delen til HW.no synes jeg er ganske tåpelig og faller på sin egen urimlighet.

Lenke til kommentar

"Alle priser er eks. mva. p/v = pris per visning.", står det under annonsedelen. Uansett syns jeg det er kjekt at hw.no har reklame; hender jo tross alt at det er noen gode tilbud :)

Lenke til kommentar

Ikke helt forgjeves. Dersom de ser at ingen har klikket på reklamen vil de ikke annonsere mer. Per klikk eller ikke, klikkene er vitale for om annonsøren kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Ikke helt forgjeves. Dersom de ser at ingen har klikket på reklamen vil de ikke annonsere mer. Per klikk eller ikke, klikkene er vitale for om annonsøren kommer tilbake.

Selvsagt, men nå tenkte jeg på klikk som gir penger "der og da" Skjønner? :)

Lenke til kommentar

reklame er greit nok. litt plagsomt med denne under "nyheter" på hw.no:

891353

sykt svær!

men ok, greit nok om det er for å få hjulene til å gå rundt. men blinkende

eller veldig aktive reklamer er plagsomt. samme med lyd.

Lenke til kommentar

Selvsagt, men nå tenkte jeg på klikk som gir penger "der og da" Skjønner? :)

Derfor sier jeg 'ikke helt forgjeves'.. :)

Lenke til kommentar

Syntes Hardware.no er den aller beste datasiden på internett :)

Ja og reklamen er helt ok , da det stort sett dreier seg om datarelatert reklame på en dataside, noe som virkelig er på sin plass ;)

Ja å de fete tilbuda da ;)

Men popuper er noe herk som skaper irritasjon hos meg da jeg må lukke enda ett vindu :(

Ja syntes også designet på siden er meget bra og passer de aller fleste da nesten alle i norge kjøre på 1024 x 768 , eller rettere sagt over 80 % i norge gjør det...

Det att 50% [i verdensmåletokk] kjøre på 800 x 600 er vel heller det att mange "uland" ikke har den helt store maskinvareparken men mange innbyggere...

"Betalingstjenester" her på hardware.no vil føre til "bankerott" og masseflukt av brukere, altså ikke noen god ide :(

Så hardwaregutta , stå på dere gjør en god jobb ,, Gør som bakeren , han vet når han har bakt ett godt'"brød" og har vett til å IKKE forandre "opskriften"

Vennlig hilsen fornøyd bruker :)

Lenke til kommentar
Syns ikke reklamen her på hw.no er så fryktelig ille. Ok, den PCUtstyr-reklamen med de blinkende grelle fargene kunne de nok ha spart seg for..

Jepp, var den reklamen jeg tenkte på. Det var faktisk noe av det verste

jeg har vært borti av reklamer. Men ellers er de fleste reklamene

helt greie. Bare vi blir spart for reklamer med lyd.. :p

200-250-hw3.gif

uff ja denne irriterer kraftig, kan ikke pcutstyr lage en litt finere som ikke blinker stygge farger, og bruke mer enn 1min på lage den.

Lenke til kommentar
uff ja denne irriterer kraftig, kan ikke pcutstyr lage en litt finere som ikke blinker stygge farger, og bruke mer enn 1min på lage den.

Vel, må si PCutstyr har fått fram poenget sitt. Du har sett reklmaen og tilbudet.

Et klassisk eksempel er JYSK (gamle norsk sengetøyslager) som hadde forferdelig irriterende reklamer. Er visst en av de mer effektive reklamene som har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...