Knife Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Her sitter jeg og programmer i den gamle programmerings programmet Visual Basic 6. Det har seg slik at jeg har valgt meg ut et icon, som er dette - http://www.iconarchive.com/show/hat-icons-by-rob-sanders/Hat-bowler-icon.html Etter jeg har nedlastet icon filen, så får jeg ikke åpnet den med vb6 og heller ikke paint. Når jeg skal åpne den med vb6 kommer feilmeldningen "Invalid Property value". Det som er litt tricky er at jeg har fått åpnet samme fil med c# (2008 verisjonen). Hva skal jeg gjøre? Er ikke noe god med photo regeringsprogrammer, og jeg har sikkelig lyst å ha den iconen. og btw, det kommer samme meldning på mange andre. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 OT: Hvorfor bruker du 6.0? De før og etter den var rass og 6,0 er guden og alla på en gang, men 2010 er faktisk bedre og den nye 6.0. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 19. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Fordi jeg i utgangspunktet i mange år har jobbet med VB6. Jeg er helt klart over at nyere utgave av visual basic er ikke bare mer optimalt for de nyeste verisjonene av windows, men også for fremtidige. Men hvordan går ordtaket.. "De beste applications er laget av de eldste programmersspråkene" Uansett så har jeg også c# i backup, men akkurat nå hadde jeg lyst å jobbe med vb6. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Ikon-filen må være av typen .ico, og den kan ikke inneholde .png ikon-filer. off-topic: vb6 er søppel. jeg jobbet med det i alt for mange år. det er ingenting som er bra med det. Endret 19. september 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Knife Skrevet 19. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Altså, da er ikke filen en ICO fil. Bare remaned fra png til ico? VB6 funker for akkurat det jeg skal bruke det til. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Nei. VB6 støtter ikke PNG overhode. Ikoner må være .ico filer. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Står jo "Download as .ico-file" på den siden, regner med at trådstarter har gjort nettopp det. It is practically impossible to teach good programming to students that have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are mentally mutilated beyond hope of regeneration. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 It is practically impossible to teach good programming to students that have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are mentally mutilated beyond hope of regeneration. Som var år og dag før VB6 ble sluppet. I 1975 var Basic et linjeorientert programmeringsspråk (hvor alle linjene hadde linjenummer. Uttalelsen var riktig den gang - men senere ble også Basic voksen og ble bl.a. brukt til oppfølging av prosjekter i Nordsjøen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 VB6 er fortsatt søppel. Det mangler alt som er av moderne funksjonalitet, og manglet moderne funksjonalitet også i 1998. Blant annet ved å fortsatt bruke 16-bit native heltall til tross for at compileren var 32-bit (fra og med versjon 4) VB6 Burde IKKE brukes i moderne applikasjonsutvikling. Eneste argumentet for å bruke VB6 er nostalgi. Jeg brukte som jeg har nevnt tidligere VB fra versjon 3 og oppover. Nå når jeg bruker C# til daglig, så ser jeg hvor vanvittig klumsete og ubrukelig VB6 er egentlig er (og var) Det som gjorde VB6 utbredt var IDE-et som var temmelig moderne for tiden. Dessverre var det kun VB og Pascal (Delphi) som hadde et slikt IDE, og begge var, og er, søppelspråk. Det var veldig enkelt å sette opp GUI, og der slutter fordelene. VB6 har MASSE ulemper, jeg kan nevne noen: - VB6 støtter kun 32-bit - Mangler 64-bit heltallstype - Støtter ikke usignerte datatyper (bortsett fra byte som kun er usignert) - Er ikke ordentlig objektorientert (mangler interfaces og arv) - Datatyperesultat fra et uttrykk kan være tvetydig utifra koden - Bruker referansetelling og ikke stack-scanning for GC - Støtter ikke unicode, kun igjennom hjelpefunksjoner - Støtter ikke strømbasert I/O - Mangler lambdauttrykk og closures - Mangler delegates - Events bruker interface (slik som i Java) i bakgrunnen - Parameter er byref som standard - Mangler moderne prosessorinstruksjoner Alt dette kan unngåes ved å bruke .NET, selv om Visual Basic fortsatt er et møkkaspråk. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Som var år og dag før VB6 ble sluppet. I 1975 var Basic et linjeorientert programmeringsspråk (hvor alle linjene hadde linjenummer. Uttalelsen var riktig den gang - men senere ble også Basic voksen og ble bl.a. brukt til oppfølging av prosjekter i Nordsjøen. VB6 var linjeorientert det også, selv om man ikke var tvunget til å sette label på hver linje. GOTO var i live og i flitting bruk på hele 90-tallet også. Feilhåndtering i VB6 er som tatt klippet og limt rett ut av en BASIC manual fra '75, det eksisterer ikke alternativer før 7.0 ("on error goto" anyone?) Gjengangere i Djikstra's kritikk av diverse programmeringspråk: - Nærmest religiøs motstand mot "un-structured" flyttkontroll; relevant for VB6. - Naturlig språk er tullete og ikke adekvat til å formulere programmer, også relevant for VB6. Endret 20. september 2010 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå