Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

 

Edit: Kjøpte du nytt eller? Hvordan låter det i forhold til rf63? Skjønner at det er vanskelig å si enda hvis de er nye da men.

 

Høyttalerne er kjøpt helt nye fra Stereofil.

 

Jeg er alvorlig imponert over RF-7. Jeg trodde ikke at det skulle være mye forskjell fra RF-7 og RF-63, men på første sang jeg skrur på (Dire Straits - Tunnel Of Love (Apple lossless 913 kbps)) hører jeg veldig merkbare forskjeller. Jeg har hørt sangen flere hundre ganger, og allikevel hørte jeg lyder jeg aldri har hørt før. RF-7 greide å hente fram lydene av plekteret som dras over strengene på en kassegitar under soloen på slutten av sangen. Jeg er MEKTIG imponert! Det er ett eksempel av flere tilfeller.

 

Neste stopp Palladium? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut, du får nok klare deg mer rf7 en stund til! :!: Det skal jo bli enda ett hakk bedre etter endel innspilling også!

 

Jepp. Det blir nok ikke nye høyttalere med det første for å si det sånn! TV-benk først, og så en skikkelig reciever med avansert romkorreksjon tenker jeg. Hadde en liten prat med eieren av et rimelig heftig anlegg i dag, og han snakket varmt om hvor viktig det var med ordentlig romkorreksjon.

 

Eieren av dette anlegget om det er av interesse. ;)

Endret av Munty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Høres bra ut, du får nok klare deg mer rf7 en stund til! :!: Det skal jo bli enda ett hakk bedre etter endel innspilling også!

 

Jepp. Det blir nok ikke nye høyttalere med det første for å si det sånn! TV-benk først, og så en skikkelig reciever med avansert romkorreksjon tenker jeg. Hadde en liten prat med eieren av et rimelig heftig anlegg i dag, og han snakket varmt om hvor viktig det var med ordentlig romkorreksjon.

 

Eieren av dette anlegget om det er av interesse. ;)

 

 

Han er jo også kjent som et epic troll, som mener scenemolton er det beste siden oppskjært brød. (Avforum rant over? :p) Dessuten syns jeg romkorreksjon ofte begrenser seg i forhold til hva du kan få til med målemic og noe programvare. For så å justere EQ osv selv.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Gikk akkurat til bestilling av en Cambridge DAC Magic, vil jeg angre?

Kort sagt, nei.

Jeg var så smart å forhåndsbestilt denne før den faktisk hadde kommet så jeg fikk min for 1300,-(!). Føler at jeg fikk latterlig mye for pengene.

 

Betaler standard pris for min(2398,-). Den har jo 3 optiske innganger, så på tilkoblingsmuligheter så spørs om jeg klarer å finne noe bedre til prisen.

 

Men søren for en god deal du gjorde, men fra hvilken (nett)butikk? Var grusomt billig.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

Det var fra Hifiklubben. Tror kanskje de hadde feilpriset den eller noe :p

 

Beste dealen jeg har hørt om hos Hi-Fi Klubben noensinne.

 

Men de har jo noen røver tilbud inne i mellom. De har jo et godt tilbud på en Denon CD spiller nå, og fikk jo høyttalerne mine veldig rimelig(nesten halv pris).

 

Men Hi-fi Klubben er ganske dyrt. Men B&W er ikke så galt priset.

Lenke til kommentar

Jeg skal endelig bestille NAD PP2 RIAA FORFORSTERKER for å få brukt platespillern. Men hvaslags kabler trenger jeg å bruke for å koble den til forsterkeren min? er det sånne her? og isåfall, erdet noe vits i å legge så mye penger i de kablene?

 

:)

 

Vanlige phono-kaber til den. Ingen vits i å legge mange lapper i de. Alle phonokablene jeg har i anlegget mitt er fra Clas, og er av denne typen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da sitter jeg med en Cambridge DAC MAgic foran meg, det dufter av ny elektronikk og første sang er avspilt(Nirvana - Coma As You Are, Nevermind(1999) FLAC). Det er en helt annen dimensjon, lydbildet er mye luftigere og ørten ganger så detaljert. Merker også at det spilles mye høyere opp i toneregistret. Er ingen detaljer som legges skjul på.

 

Hvert hver eneste krone!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal endelig bestille NAD PP2 RIAA FORFORSTERKER for å få brukt platespillern. Men hvaslags kabler trenger jeg å bruke for å koble den til forsterkeren min? er det sånne her? og isåfall, erdet noe vits i å legge så mye penger i de kablene?

 

:)

 

Vanlige phono-kaber til den. Ingen vits i å legge mange lapper i de. Alle phonokablene jeg har i anlegget mitt er fra Clas, og er av denne typen.

 

takk :)

Lenke til kommentar

Okei, nå er jeg litt irritert her. Jeg har koblet sammen platespiller, forforsterker og forsterker, men det eneste jeg får er en summelyd :(

 

Har du satt bryteren på baksiden tilsvarende platespilleren du har? MC eller MM? Og har du koblet deg i riktig inngang? Det er en for MM og en for MC, om bryteren på baksiden står på MM må du selvsagt koble platespilleren i inngangen for MM. Og har du jordet platespilleren til RIAA'en?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, nå er jeg litt irritert her. Jeg har koblet sammen platespiller, forforsterker og forsterker, men det eneste jeg får er en summelyd :(

 

Har du satt bryteren på baksiden tilsvarende platespilleren du har? MC eller MM? Og har du koblet deg i riktig inngang? Det er en for MM og en for MC, om bryteren på baksiden står på MM må du selvsagt koble platespilleren i inngangen for MM. Og har du jordet platespilleren til RIAA'en?

 

Jeg har prøvd både med MC og MM, men jeg har ikke jordet noe. Hvordan gjør man det? :)

Lenke til kommentar

hmmm. jeg fant ingen jordingledning. hmm.gif Er du sikker på at man må ha det? :)

 

Jeg er ikke ekspert rundt det temaet, men hva jeg vet er at om jeg ikke kobler til jordledningen på platespilleren min, durer det infernalsk og man hører såvidt lyden.

 

Jeg hører ingen musikk i det hele tatt, bare brumming :p Så kanskje jeg må finne meg ny platespiller/ønske meg til jul da? :(

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...