Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekstrem bass faktisk. Å bruke 200k på ett anlegg for å høre ekstrem bass, huff 55ms9.gif

Hvor gammel er han?

 

Dyre komponenter er laget for å lage god lyd, ikke ekstrem bass, så jeg ville kanskje sett etter noe CV med en SVS sub kanskje. Eller noe PA.

 

Man trenger jo bare gode subber, hvorfor ha CV-drit i tillegg? Dyp bass er forøvrig en naturlig del av god lyd (ikke at jeg anbefaler å bruke 200k av den grunn)

 

AtW

Lenke til kommentar

Man trenger jo bare gode subber, hvorfor ha CV-drit i tillegg? Dyp bass er forøvrig en naturlig del av god lyd (ikke at jeg anbefaler å bruke 200k av den grunn)

 

AtW

Måten det beskrives på virker det som om han er ute etter det anlegget med mest mulig bass og er mest mulig bråkete.

Virker ikke som om god lyd er første pri. Han vil ha ett anlegg som skriker ikke synger om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo ikke det han er ute etter. Her skal det være ekstrem bass.

Ett anlegg med god lyd har ikke ekstrem bass. Ett high-end anlegg har god og behagelig bass som er "riktig".

Altså en subwoofer er riktig stilt inn om du ikke tenker på at den er der, dvs godt integrert i lyden. Men da blir det ikke ekstrem bass.

 

Men jeg skjønner hva du mener.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

For 200k blir det mere bass og høyere bass en du trenger(For ikke å snakke om renere bass).

Vel, hos meg ramler bilder ned fra veggene hos naboen og du hører bassen 1km unna dersom en vrir volum over 85%.

 

Ifølge poden i heimen er det fortsatt ikke nok bass (han er i "bassalderen"), siden lyden fortsatt ikke virker høy (eller bråkete) nok i lytterommet.

 

Faren er at kidsa ikke er ute etter ren lyd (hvilket du kan få for mindre enn 200k), men isteden bråk fra type "konsert anlegg" (PA).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Vel, hos meg ramler bilder ned fra veggene hos naboen og du hører bassen 1km unna dersom en vrir volum over 85%.

 

Ifølge poden i heimen er det fortsatt ikke nok bass (han er i "bassalderen"), siden lyden fortsatt ikke virker høy (eller bråkete) nok i lytterommet.

 

Faren er at kidsa ikke er ute etter ren lyd (hvilket du kan få for mindre enn 200k), men isteden bråk fra type "konsert anlegg" (PA).

 

Derfor det ikke er lurt å gi en guttunge 200k for å bruke på et stereoanlegg.

Lenke til kommentar

For 200k blir det mere bass og høyere bass en du trenger(For ikke å snakke om renere bass).

Vel, hos meg ramler bilder ned fra veggene hos naboen og du hører bassen 1km unna dersom en vrir volum over 85%.

 

Ifølge poden i heimen er det fortsatt ikke nok bass (han er i "bassalderen"), siden lyden fortsatt ikke virker høy (eller bråkete) nok i lytterommet.

 

Faren er at kidsa ikke er ute etter ren lyd (hvilket du kan få for mindre enn 200k), men isteden bråk fra type "konsert anlegg" (PA).

 

Har nå vært slik en god stund? De fleste kjpte da det største de fikk tak på som første høyttaler par? Men det blir skyvd unna for nyere og bedre høyttalere, altså hi-fi.

Lenke til kommentar

Jeg kan legge til at karen har kun ET øre som fungerer, og dette ene øret som fungerer har svært nedsatt hørsel.. Det virker kanskje som "trolling", men det er det ikke. Vi får se hva som skjer, han og jeg skal på hi-fi klubben imorgen, og håper at noen kan snakke han til fornuft, noe jeg ikke klarte. 200k er MYE penger, spesielt når han så vidt har hørsel..

Lenke til kommentar

Forskjeller er det, men det har lite å gjøre med alderen til rf83 =)

 

Den største forskjellen er nok at rf-7 er lettere å plassere og muligens også lettere å drive. Jeg har ikke hørt mk2 men folk påstår at hornet er blitt bedre enn i eldre modeller, den spiller nok litt snillere eller mykere om du vil.

 

Skulle jeg først bytttet ut rf63 hadde jeg nok gått for rf7 selv =)

Lenke til kommentar

På mandag åpner vi vår nye butikk, og der har vi faktisk tatt å stillt ut to varianter av Reference-serien til Kef sammen med noen utrolig råe forsterkersystemer fra Marantz :love:. Mener å huske det dyreste systemet hadde pakkepris på 400 000 :p

 

Uansett helt utrolig rå lyd, får tårer i øynene av å høre på....

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

På mandag åpner vi vår nye butikk, og der har vi faktisk tatt å stillt ut to varianter av Reference-serien til Kef sammen med noen utrolig råe forsterkersystemer fra Marantz :love:. Mener å huske det dyreste systemet hadde pakkepris på 400 000 :p

 

Uansett helt utrolig rå lyd, får tårer i øynene av å høre på....

Hvor jobber du?

 

Edit: Elkjøp Giganten Leangen i følge profilen.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

På mandag åpner vi vår nye butikk, og der har vi faktisk tatt å stillt ut to varianter av Reference-serien til Kef sammen med noen utrolig råe forsterkersystemer fra Marantz :love:. Mener å huske det dyreste systemet hadde pakkepris på 400 000 :p

 

Uansett helt utrolig rå lyd, får tårer i øynene av å høre på....

 

Nå må du nesten si navnet og adressen på butikken, kansje det er mulighet for å komme på besøk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...