Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til reciever/forsterker som en en god match til Concept 8? Vil helst ha noe i 4000kr klassen men kan strekke meg til 5000kr hvis det virkelig lønner seg.

 

AVR-1612'en som jeg har nå har ikke pre-out som jeg trodde først. Vil helst ha reciever, liker løsningen med å ha alt kjørende i gjennom HDMI, er veldig praktisk og hindrer kabelrot.

 

Men trenger jo nesten også en DAC hvis jeg skal ha en vanlig forsterker, lydkortet på PCen er dårlig som fy, så er ikke noe jeg vil bruke. Masse støy og drit.

 

Mangler noe i mellomtonen og i lyden som jeg overbevist om at en bedre forsterker vil forbedre å gi det lille som magler, er en skam å kjøre de store fine høyttalerne på en billig reciever.

 

De fortjener bedre! :p

 

EDIT: http://www.lydogbilde.no/test/cambridge-audio-azur-740a2

 

Lyd og Bilde snakker varmt om Azur 740A og det samme gjør TV2 hjelper deg, men er vel Lyd og Bilde som utførte testen for TV2 hjelper deg.

 

Men virker som at de tar seg rått betalt for den på Hi-Fi Klubben, men vet ikke om det finnes noen andre norske distrubitører at Cambridge.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

6000, også kommer RIAA-trinn og høytallere i tillegg, det blir for dyrt. Men har sett meg ut stereoreceiver til under 3000, så nå ser jeg etter en billig Bluray-spiller.

 

Så neste spørsmål: Noen som vet om en så billig som mulig Bluray-spiller som har kontrollknapper på fronten? Eneste jeg har funnet til nå er Harmon Kardon BDP10 til til 1700. Synes det blir dyrt mtp at du får BR-spillere ned til 399 og at denne BDP10 har fått middels anmeldelser.

Lenke til kommentar

Tror nok jeg kommer til å få meg en Anthem MCA 20 i nærmeste framtid.

 

Jeg har kikket en del på Onkyo sin M5000r, men fant nylig ut at den koster 25.000. Det blir litt i meste laget, selv om den ser så inn i helvette lekker ut! :roll:

 

m5000r.jpg

 

Men den våteste av de våte drømmer er og blir McIntosh. En MC252 hadde jeg ikke takket nei til, men for å få fatt i den blir man rundt 50-60k fattigere.

 

mc252-front_poweramps-l_L.png

 

:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...