lumfong Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Et enkelt spørsmål til dere som har peiling. Får jeg noe mer ut lydmessig vis jeg kobler høyttalerne i "bridge" til min HK980? Takk:D e: leif Endret 20. oktober 2011 av lumfong Lenke til kommentar
hursay Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Noen som har tips til reciever/forsterker som en en god match til Concept 8? Vil helst ha noe i 4000kr klassen men kan strekke meg til 5000kr hvis det virkelig lønner seg. AVR-1612'en som jeg har nå har ikke pre-out som jeg trodde først. Vil helst ha reciever, liker løsningen med å ha alt kjørende i gjennom HDMI, er veldig praktisk og hindrer kabelrot. Men trenger jo nesten også en DAC hvis jeg skal ha en vanlig forsterker, lydkortet på PCen er dårlig som fy, så er ikke noe jeg vil bruke. Masse støy og drit. Mangler noe i mellomtonen og i lyden som jeg overbevist om at en bedre forsterker vil forbedre å gi det lille som magler, er en skam å kjøre de store fine høyttalerne på en billig reciever. De fortjener bedre! EDIT: http://www.lydogbilde.no/test/cambridge-audio-azur-740a2 Lyd og Bilde snakker varmt om Azur 740A og det samme gjør TV2 hjelper deg, men er vel Lyd og Bilde som utførte testen for TV2 hjelper deg. Men virker som at de tar seg rått betalt for den på Hi-Fi Klubben, men vet ikke om det finnes noen andre norske distrubitører at Cambridge. Endret 27. oktober 2011 av hursay Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Noen som vet om en rimelig stereo-bluray-receiver? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Noen som vet om en rimelig stereo-bluray-receiver? Jeg vet ikke hva du legger i billig, men er vel grei pris på Denon RBD x1000 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 6000, også kommer RIAA-trinn og høytallere i tillegg, det blir for dyrt. Men har sett meg ut stereoreceiver til under 3000, så nå ser jeg etter en billig Bluray-spiller. Så neste spørsmål: Noen som vet om en så billig som mulig Bluray-spiller som har kontrollknapper på fronten? Eneste jeg har funnet til nå er Harmon Kardon BDP10 til til 1700. Synes det blir dyrt mtp at du får BR-spillere ned til 399 og at denne BDP10 har fått middels anmeldelser. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ps3 er vel en rimelig bluray spiller ? Lenke til kommentar
hursay Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ps3 er vel en rimelig bluray spiller ? Sålenge man vil ha en spillemaskin også, har hørt at PS3 har hatt lydproblemer men er garantert fikset nå. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jo, men det jeg ikke liker med PS3 er at kontrollknappene kun er tilgjengelig på en skjerm/TV. Skal primært bruke Blurayspilleren som CD-spiller, derfor jeg vil ha kontrollknappene (Play,Prev,Next,Pause) på frontpanelet. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Til han duden som var så Technics frelst! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Alt for nytt, helt feil generasjoner, men morro likevel. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Pen var den iverfall. Skulle vært flere som hadde VU-meter i forsterkerne sine. Er noe eget med å se viserne dunke i takt med musikken. Endret 1. november 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 De er vakre, A7'en har digitale visere (den er alt for tynn for analoge), men de er hypnotiserende nok de også. Selv om en A3 eller til og med A1 hadde vært drømmen. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hvor mye tror dere jeg kan få for et par strøkne Klipsch RF-63? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Noen som har kjennskap til merket Anthem? Jeg er på utkikk etter et nytt effekttrinn til anlegget mitt, og Anthem sin MCA 20 ser ut til å være en flott forsterker! Pen er den også! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ser ut som folk er fornøyde med den også link. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Tror nok jeg kommer til å få meg en Anthem MCA 20 i nærmeste framtid. Jeg har kikket en del på Onkyo sin M5000r, men fant nylig ut at den koster 25.000. Det blir litt i meste laget, selv om den ser så inn i helvette lekker ut! Men den våteste av de våte drømmer er og blir McIntosh. En MC252 hadde jeg ikke takket nei til, men for å få fatt i den blir man rundt 50-60k fattigere. Lenke til kommentar
magb Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Du har ikke vurdert musical innovation da? Får ekstremt mye skryt på hifisentralen. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25107.2320.html Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Heisann! Min nevø har tenkt til å kjøpe en skikkelig "kraftpakke". Han har 200.000kr totalt å bruke på anlegg, så dette skal være kraft! Han er ute etter EKSTREMT bass! Anlegget skal fungere til alt! Han har ingenting fra før av, så han trenger vell det meste. Noen meg et EKSTREMT oppsett? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Ekstrem bass faktisk. Å bruke 200k på ett anlegg for å høre ekstrem bass, huff Hvor gammel er han? Dyre komponenter er laget for å lage god lyd, ikke ekstrem bass, så jeg ville kanskje sett etter noe CV med en SVS sub kanskje. Eller noe PA. Endret 3. november 2011 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 ...antagelig midt i bassalderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå