Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Det er jo følelsen av å få vondt i ørene ved "høyt" volum som er kjennetegnet på at komponentene ikke er gode nok..

 

Er ikke direkte vondt i ørene, men hvis du har vært på konsert så vet du hva jeg mener. ;P

Jeg har vært på konserter med voldsomt høyt volum som ikke har vært ubehagelig i det hele tatt, og jeg har vært på konserter med langt lavere volum som er sterkt ubehagelig å høre på.

 

Selv har jeg en forsterker som gir 2*60 watt ved 0.003% THD, 20-20khz begge kanaler drevet. Den har effektmålere på fremsiden, og selv når de bikker 100 watt er ikke lyden det minste ubehagelig å høre på.

 

Men det blir ubehagelig høyt, kansje det er noe med akustikken, merker at det blir litt skarpt med vinduet lukket men litt behageligere med vinduet åpent(selvom nabo'n klikker). Litt vanskelig å beskrive, når jeg sitter klemt oppe i et PA så får jeg vondt-ish i ørene ihvertfall, har ingen interresse av å spille så voldsomt høyt uansett. Sålenge jeg kan spille greit høyt, bor ikke alene og med en masse lett irriterte naboer og familie så er ikke ofte muligheten byr seg.

 

Men setter en finger på akustikken ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med diskanten i CV sine htt er at den har en veldig kjip impedansedipp, som gjør at de trekker mye strøm og får en veldig ujevn responskurve, i tillegg til at de begynner å vrenge ganske mye allerede ved moderat volum.

 

Kjenner en som jobber på hifik som skiftet ut diskanten i sine CV etter litt målinger, og det ble en helt annen høytaler.

Lenke til kommentar

Har gitt opp CV uansett, holder ikke mål syntes jeg. Dali er en annen fortelling med litt andre idealer, sikkert vært morsomt med CV hjemmekino til film, men er ikke mye godt til musikk.

 

Kansje jeg skulle prøvd å bytte ut diskanten i mine VE-5, men må jo finne en slags guide til hvilket element som trengs. Vil ikke ødelegge et par med fine høyttalere.

Lenke til kommentar

Jeg er litt bekymret for subben min. Plutselig har den begynt å lage "sprengt-lyder" ved visse frekvenser, men gjengir alle toner sånn som den skal, og har ingen problemer med å spille høyt. Den lager disse lydene kun om jeg spiller i vanlig lyttehøyde og ulydene forsvinner om jeg spiller veldig høyt. De kommer da ikke tilbake før jeg har skrudd av musikken og så begynner å spille igjen.

 

Noen som har peil på hva det kan være? Håper det er noe kretsteknisk som er galt, og ikke selve elementet.

Lenke til kommentar

Du har ikke hatt barnebeøk og kansje de har sneket en mynt inn i bassporten?

 

Dali Concept 8 høyttalerne blir kalre til henting til fredag hos Hi-Fi Klubben Tønsberg! Gleder meg som en liten unge til å få dem i hus!

 

EDIT: Noen som har litt mere å si om Concept 8 enn en kort demo på Hi-Fi Klubben?

Endret av hursay
Lenke til kommentar

Har ennå ikke funnet ut hva som er galt med subben... Jeg får skru den opp og se om noe er løst inni. Har snakket med ett elektro-geni som går i klassen min, og han tror ikke det er noe kretsteknisk galt. Får håpe det.

 

 

And in other news:

 

6204220094_e86056f9a3_b.jpg

 

En venn av meg som akkurat kjøpte Dynavoice Dynamite 8 av en annen venn av meg. Med en liten mellomlanding hos meg for grundig kvalitetstesting.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal selge surroundanlegget mitt nå, på grunn av overgang til nytt, men jeg er veldig usikker på hvilken verdi dette har nå. Alle enhetene ble kjøpt høsten i 2007, er i veldig god stand og ser nytt og fint ut.

 

- Harman Kardon AVR 245

- Et par Dynavoice M-65, svarte

- Et par Dynavoice S-4, svarte

- En Dynvaoice C4, svart

 

Prisforslag, anyone?

Endret av MsGreen
Lenke til kommentar

Noen som har hørt om eller prøvd Music Fidelity M1 DAC? Har kikket litt på DAC i det siste og snublet over den. Har fått veldig god score i testen til Lyd & Bilde.

 

Over til litt mere relevante saker; Noen som kan anbefale en god effektforsterker til Klipsch'ene mine? Den jeg har nå leverer ikke nok. Skrur seg av om jeg drar på mye. Stereo- eller monoblokk(er)! Alle menneskelige prisklasser.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt om eller prøvd Music Fidelity M1 DAC? Har kikket litt på DAC i det siste og snublet over den. Har fått veldig god score i testen til Lyd & Bilde.

 

Over til litt mere relevante saker; Noen som kan anbefale en god effektforsterker til Klipsch'ene mine? Den jeg har nå leverer ikke nok. Skrur seg av om jeg drar på mye. Stereo- eller monoblokk(er)! Alle menneskelige prisklasser.

 

Kjøp den billigste DACen som oppfyller dine behov til funksjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...