Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte med soundcare spikes til høyttalerene mine på torsdag.

Grunnen til at jeg skulle handle spikes var at alt for mye bass gikk ned i gulvet, det ble veldig tydelig når jeg spilte vinyl. Det er ikke så veldig populært når man bor i en leilighet med naboer på alle kanter.

 

Men må si at det var en god bedring i lyden. Har erfaring med spikes før, men det er en stund siden jeg hadde det på disse høyttaleren. Syns egentlig det var litt dyrt, men må si det var en god "oppgradering" i forhold til kroner brukt.

Lenke til kommentar

Det blir jo spikes på en måte. Selv om ordet spikes ikke er helt riktig.

Jeg tenker mer på at underlag under høyttalerene bidrar til bedre lyd.

Fant ikke mye tester med grafer, men fant noen fra produsentens side.

Personlig er jeg ikke fan av målinger under tester, for min del er lyd såpass mye smakssak så blir tullete å la en PC/måleaparat fortelle om ting er bra eller dårlig.

Evt kan du leste flere tester her

 

Edit: Liker at høyttalerene kommer såpass langt opp fra gulvet med disse, vet ikke helt hvor stabilt det hadde vært med gummiknotter. Ser heller ikke problemet med å kjøpe det da de varer jo "evig" så kommer nok til å ha mye glede av de.

 

scspikecurve01.jpg

Stort bilde.

 

scspikecurve02.jpg

 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Skammer meg nesten litt for å innrømem det men har forelsket meg i den verste drittmusikken(8-bit), er noe med det at det er kun 4lyder tilgjengelige til hvert tidspunkt som skaper et fantastisk lydbilde. Spiller ikke så mye annet lenger, de slående bass linjene og til tider skrikende diskant, de fleste får vondt i ørene; jeg er forelsket. :love:

 

Dog ellers går det i mye "ren/whiteboy" rapp, lett rock litt metal og rolige ballader. Musikk smaken min er ødelagt :p

 

Særere musikk smak skal letes lenge etter.

Endret av hursay
Lenke til kommentar

Der fikk jeg opp mange fine designstoler gitt, linken din :p

 

Ellers er det bltt litt forskjell på mk1 og mk2. Mk2 er litt mer oppløst og snillere i lyden,som gjør de noe enklere å matche med forsterker. Kjører du en forsterker som matcher meget godt tror jeg prisforskjellen på 3400kr kan bli vanskelig å rettferdigjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt Cambridge på Klipsch selv, men utifra hva jeg har lest og hvordan Cambridge låter på Dali/B&w så tror jeg desverre det er en dårlig mtach, hvertfall med mk1.

 

Cambridge har en typisk nøytral lydsignatur, altså den er meget god på oppløsming og detaljer, men låter litt for lyst og muligens skarpt på klipsch vil jeg tro. Du bør se etter forsterkere som omtales som "varm" i lydsignaturen.

 

Hvis man kun ser på splitter nye forsterkere, så vil jeg anbefale deg Abrahamsen v2, Marantz pm-6003 evt 7004 og 8003 og til slutt Xindak xa6950 eller xa6200.

 

Abrahamsen

Marantz

Xindak

 

 

Aller helst vil jeg anbefale deg en rørforsterker, feks Xindak mt-3 eller v30 (se audionfoni.no), men det blir jo ofte for sært for noen. :p På bruktmarkedet finnes det også flere alternativer som feks Hybridforsterkere fra blandt annet Vincent.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...