phax Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Haha, engler er det siste ordet jeg ville valgt hvis jeg skulle beskrive et par Fence-kasser. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hvorfor spiller dene ene høytaleren høyere enn den andre? er såpass mye at eg har stilt balance helt til den ene siden. Har jeg gjort en brøler under kablingen? Eller er det forsterkeren? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Skjer det om du bytter plass på høytalerne (kabelmessig altså) PRøvd med flere kilder og kildekabler? Skjer det i hodetelefoner gjennom forsterkeren? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 I dag klarte man å bytte til seg en gammel "uselgbar" receiver mot et par AKG K 240, i tillegg klarte jeg å få med et par hundrelapper i mellomlegg. En aldeles utmerket dag, og de låter like nydelig som de ser ut. Skal ta litt egne bilder så fort jeg får de tilbake fra kompisen min som midlertidig har stjålet dem. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Grattis, de spiller knalltøft. Ikke nødvendigvis de mest korrekte hodetelefonene men faen så underholdende lyd! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 JEg hadde inntrykk av at de er blandt det flateste du får tak i Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Vet du, jeg surrer skikkelig. Tenkte på K141 Studio, de ligner jo ved første øyekast med gulldetaljene sine. Og de er jo hodetelefonens JBL. På en god måte! Ikke hørt K 240 Studio så skal ikke uttale meg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Vel, K 240 studio har basically vært bransjestandard i nærmere 30 år, så de er vel gode for noe Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) *spam* Et bilde EDIT: Vaffeljernet er ikke mitt - er på besøk hos en kompis Endret 16. september 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 *spam* Et bilde EDIT: Vaffeljernet er ikke mitt - er på besøk hos en kompis Haha, eneste jeg føler jeg mangler på skrivebordet, vaffeljern og kjøleskap i ene skapet 1 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Hei, har et påar proson twin v6. Den ene høytaleren lager en blaffre lyd når det blir mye bass, høres nesten ut som om no er løst der. Kan den være sprengt? brrrt brrrt brrrt lyd altså om dere skjønner Hadde sammenkobling bak når jeg fikk den høytaler, altså en metalldings mellom begge pluss og en for begge minus. Denne gjor at forsterkeren kuttet når jeg spilte høyt pluss at denne høytaleren spilte lavere enn den andre, som bare har metalldings mellom begge minus på den andre høytaleren. Har dette sammenheng med den blafrelyden jeg har nå? Nå har jeg bare enn sånn sammenkobling mellom begge minuser på begge høytalerne. Tar jeg denn vekk så mister jeg den ene høytalerelementet merkelig nok Noen som kan hjelpe? Høytalerne spille ganske bra helt til jeg presser opp volumet, da begynner den brrrt brrt lyden i den ene høytaleren sitt element... Endret 17. september 2011 av morgan_kane Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Øh, ja du må ha broen på både + og - på begge høyttalerene. Lyden høres ut som det kan være et gåent element utifra beskrivelsen din ja. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Øh, ja du må ha broen på både + og - på begge høyttalerene. Lyden høres ut som det kan være et gåent element utifra beskrivelsen din ja. Hmm, forterkeren klikker jo før jeg får opp volumet når jeg har broen på +en. Mangler og en bro på den ene høytalern... Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ja da er det noe galt en annen plass. Broene er der av en grunn. De kobler sammen bass og diskant så du får signal til alle elementene i høyttaleren. Med mindre du har koblet med bi-wiring, da skal du fjerne broene. Bi-wiring kobles slik: Mens det ser slik ut med singel-wire og bro: (fantastisk illustrasjon) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Dumt spørsmål kanskje, men hva er vitsen med bi-wiring hvis man bare kan bruke broene? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ah, kanskje forsterkeren klikker fordi jeg manglet en bro på den ene høytalern? Har nå bro på minusen på begge høytalere, har både bass og diskant. Mistet bassen når jeg tok av begge broene. Kan jeg legge en høytalerkabel som en slags alternativ bro= Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Dumt spørsmål kanskje, men hva er vitsen med bi-wiring hvis man bare kan bruke broene? Hvis man må legge veldig tynne kabler, f.eks bak en list, men har plass nok til to sett med kabler ved siden av hverandre, så er det en brukbar løsning. Ellers er vel den vanligste grunnen til å ikke ha på broer bi-wiring, altså at man bruker separate forsterkere til bass og diskant. Ah, kanskje forsterkeren klikker fordi jeg manglet en bro på den ene høytalern? Har nå bro på minusen på begge høytalere, har både bass og diskant. Mistet bassen når jeg tok av begge broene. Kan jeg legge en høytalerkabel som en slags alternativ bro= Ja Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Har nå testet med alternativ bro på ene høytalern og normal bro på den andre. Forsterkeren kutter ved høyere volum og lyden blir generelt lavere. Kjøring med bro bare på minusen gir et bra resultat med det jeg vil si er bedre lyd enn med bro på begge. Uten bro på minus mister jeg basslyden. Sånn som det er nå får jeg best lyd med bare bro på minusen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Du har fortsatt ikke svart på mitt første svar til deg. Kutter forsterkeren om du kobler fra høytalerne? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Du har fortsatt ikke svart på mitt første svar til deg. Kutter forsterkeren om du kobler fra høytalerne? hmm, kommer en klikkelyd ja, men er rett etter jeg skrur den på så er usikker på om det bare er fordi den skrur seg på. Ellers skjer det ingenting om jeg stiller volumet på forsterkeren. Men er så rart at jeg får lavere volum når jeg har brokopling på både pluss og minus på begge høytalere, mens når jeg har bare på minusen så virker det som om de spiller ordentlig. Kan forsterkeren ha noe slags innebygd brokopling? Er en jwc rx- 150 Phax, har studert bildene dine, jeg har 4 røde og 4 svarte utganger fra min forsterker, skal jeg kutte ut den ene? Legger ved et bilde som viser mitt hvordan jeg har det koblet nå. Med å ta vekk brokoplingen over minus mister jeg bass, med å legge til brokopling på pluss så mister jeg volum og forsterkeren kutter når jeg stiller opp. Kan det være at forsterkeren rett og slett er for dårlig til å drive disse høytalerne? med tanke på at jeg får bedre volum ved å fjerne en brokopling på begge høytalerne? Høres nesten ut som om høytalerne gir bedre lydkvalitet ved brokopling på både minus og pluss. Pluss at jeg lurer på om enda et høytalerelement er på? Den lille i toppen kanskje? Det blinker også i skjermen, trolig får den for lite strøm da? Endret 17. september 2011 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå