Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Skal skru noen Bose-høyttalere opp på veggen og har noen spørsmål om plassering. Er bakhøyttalerne det er snakk om. Lurer på om høyttaler nr 1 bør plasseres rett over ørehøyde eller opp mot taket, og om den skal festes på veggen til venstre for sofaen vendt mot bakveggen eller om den henges på bakveggen og gå rett ut i rommet? Lurer og på om den andre høyttaleren bør plasseres i posisjon 2 eller 3, pluss høyde og retning for den og :)

 

Kjempefin skisse av rommet.

 

Bakhøytalere plassers best lver ørehøyde, og pekende "inn i rommet" fra en sidevegg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan høyttalerne til BOSE bør plasseres står meget nøyaktig forklart i bruksanvisningen som følger med.

 

Jeg har selvsagt sett i bruksanvisningen. Har ikke sett andre høyttalere plassert på sideveggen og vinklet mot bakveggen, og lurte på betydningen av dette. Vil lyden fylle rommet bedre når høyttalerne er plassert i posisjon 3? Lurer på dette siden TVen og sofaen ikke er plasser midt i rommet.

Lenke til kommentar

Hvordan høyttalerne til BOSE bør plasseres står meget nøyaktig forklart i bruksanvisningen som følger med.

 

Jeg har selvsagt sett i bruksanvisningen. Har ikke sett andre høyttalere plassert på sideveggen og vinklet mot bakveggen, og lurte på betydningen av dette. Vil lyden fylle rommet bedre når høyttalerne er plassert i posisjon 3? Lurer på dette siden TVen og sofaen ikke er plasser midt i rommet.

 

Står det i bruksansvisningen at den skal vinkles mot bakveggen? Er det en dipol?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke for å være fanboy, men har aldri vært i en situasjon hvor jeg mangler apps iløpet av mine to år med iPhone. Faktisk opplever jeg det som stikk motsatt da det som oftest utvikles apps først til iPhone. Prisen er heller ikke så ille når telefonen er ny. Akkurat nå er jo firern stivt priset. Men det som og kan være greit å huske på er at iPhone holder seg veldig bra i pris på bruktmarkedet iforhold til andre telefoner. Så totalt sett kommer man ganske fint ut av det. :)

Lenke til kommentar

Du kan være sikker på at du får en kvalitetsspiller om du går for en Rega P2 og siden dette er N-versjon er den nok ikke noe dårligere.

 

Edit: Haha, kom på nå at jeg har jo den spilleren, men bare under navnet NAD C555i (tror jeg). Det er en Rega P2N med annen pick-up.

Litt flaut å si her inne, men kjøpte den brukt i februar/mars, men har ikke testet den enda :p

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Ikke for å være fanboy, men har aldri vært i en situasjon hvor jeg mangler apps iløpet av mine to år med iPhone. Faktisk opplever jeg det som stikk motsatt da det som oftest utvikles apps først til iPhone. Prisen er heller ikke så ille når telefonen er ny. Akkurat nå er jo firern stivt priset. Men det som og kan være greit å huske på er at iPhone holder seg veldig bra i pris på bruktmarkedet iforhold til andre telefoner. Så totalt sett kommer man ganske fint ut av det. :)

 

Det har jeg dog, kanskje spesielt med tanke på bruk mot HTPC og den slags ting, så om man er interessert i det, så er det greit å sjekke på forhånd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har nylig kjøpt meg anlegg. Fence Audio Boost 212. Er kjempefornøyd. Eneste ting er at av og til hender det at den ene høytaleren hopper ut. Altså at jeg ikke får lyd i den. Det er bare til å skru volumet ett nivå opp eller ned for å fikse det, men er det noe annet jeg kan gjøre for å ordne det skikkelig?

 

Kabler som må strammes?

Lenke til kommentar

Da var både høyttalere og alle forsterkere i hus! Og fyf*** så lekre de er! Legger ved noen bilder, beklager kvaliteten ... Mørkt rom. :innocent:

 

 

 

post-157801-0-95116300-1316084131_thumb.jpg

post-157801-0-37681900-1316084164_thumb.jpg

post-157801-0-35250300-1316084174_thumb.jpg

post-157801-0-90627800-1316084182_thumb.jpg

post-157801-0-67043200-1316084190_thumb.jpg

post-157801-0-44680700-1316084203_thumb.jpg

post-157801-0-44441400-1316084216_thumb.jpg

 

 

 

Jeg måtte bygge meg noen små forhøyninger for frontene for å få dem over bordkanten. Centeren skal sannsynligvis monteres over skjermen, og bakhøyttalerne skal kanskje opp på veggen bak, om det lar seg gjøre på en noenlunde ok måte.

 

Ingenting er testet ennå, da jeg manglet litt kabler og slikt, men det har jeg fått tak i dag, så da får jeg nok alt opp i dag. :) Kan laste opp noen bedre bilder når ting er klare. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...