Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen

Eirik

Anbefalte innlegg

Kom nettopp hjem fra PULS messen til Oslo HiFi-Center.

Kjøpte meg Monster Turbine ørepropper, men når jeg kommer hjem å tester oppdager jeg at det er mer lyd i høyre kanal enn venstre... :(

Så må innom der på mandag å bytte de, rimelig irriterende. Noen som har opplevd det før?

Nokon som har erfaring med gode DACer? Er avhengig av minst 3 digitalinnganger + USB. Har sett på Rega sin DAC. Er det verdt prisen på 5000,- eller er det billigere alternativ?

DacMagic har alle de inngangene du trenger og har fått pen omtale.

DACMagic kan anbefales på det varmeste. Har den selv.

Jeg forhåndsbestilte den før prisen gikk opp hos Hifiklubben, så fikk min for latterlige 1300,-(!) beste "oppgraderingen" jeg har gjort i forhold til kroner brukt!

Kan være pga. forsterkeren din, er ganske vanlig at de har ubalanse i volum mellom kanalene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nettopp kjøt meg nytt anlegg.

men den ene høyttaleren trenger tid på å bli "varm" før den i det hele tatt gir fra seg lyd. problemet ligger vel i forsterkeren, men hva eksakt problemet er, vet jeg ikke.

noen som kan hjelpe? det er utrolig irriterende å vente opp til en time på at min nye stereo skal virke skikkelig. skal jeg sende den tilbake blir det opp i mot 1000 spenn i kostnader og jeg vil vite hva jeg selv kan gjøre med problemet først.

:wallbash:

Lenke til kommentar

Prøv poweramp eller en annen musikkapplikasjon, her kan du gjøre flere lydinnstillinger, og pre-ampe lyden så den blir høyere, feks.

Jeg har prøvd det, jeg har prøvd både HTC Legend og Desire + Nokia 5800 (som markedsføres som en musikk mobil) + SE w990 som også er en musikk mobil. Den som ga best lyd av de var Sony Ericsonnnen.

Jeg har en mistanke til at selve hardwaren er for billig? Ipoden min begynner å dra på åra, så hadde vært kjekt med en mobil med bra lyd vs å kjøpe ny ipod.

Lenke til kommentar

Skal skru noen Bose-høyttalere opp på veggen og har noen spørsmål om plassering. Er bakhøyttalerne det er snakk om. Lurer på om høyttaler nr 1 bør plasseres rett over ørehøyde eller opp mot taket, og om den skal festes på veggen til venstre for sofaen vendt mot bakveggen eller om den henges på bakveggen og gå rett ut i rommet? Lurer og på om den andre høyttaleren bør plasseres i posisjon 2 eller 3, pluss høyde og retning for den og :)

Kjempefin skisse av rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...