Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det veldig mye og hente i kalibrering av anlegget ? Er en sånn ting som jeg har på lista over ting som må gjøres, men aldri helt blir prioritert.

 

Anlegget består av Klipsch RF-82, 2x XTZ W12.16 Emotiva RPA-2, Yamaha RX-V663.

 

Ja, det er mye å hente i det, kjøp målemic og gjør det manuelt, får bedre resultater enn ved automatiske kalibreringer.

Lenke til kommentar

Han skal bruke den som pre-amp ofc, må da kunne koble til alt utstyret sitt.

 

Mitt tips: Det er mer å hente for mindre penger på andre områder enn DAC, så ikke kjøp noe som ikke matcher (er dyrere) prisklassen på dine andre komponenter. Har ingen tips for hvilken dac du bør gå for dog.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg kan bare svare for meg selv men;

 

TV, PC, Playstation 2, playstatyion 3, Xbox.

 

Om man først skal ha en ny dac er det jo greit om alle enhetene kan gå inn i den.

Åh...

 

Jeg har alle de dingsene inn i TV'en og henter multikanal lyden fra den, inkl filmlyden (fra PC).

 

Musikken (stereo) går fra PC'en til DAC'en i CD spilleren, men det er et eget anlegg for den lyden.

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra PULS messen til Oslo HiFi-Center.

Kjøpte meg Monster Turbine ørepropper, men når jeg kommer hjem å tester oppdager jeg at det er mer lyd i høyre kanal enn venstre... :(

Så må innom der på mandag å bytte de, rimelig irriterende. Noen som har opplevd det før?

Nokon som har erfaring med gode DACer? Er avhengig av minst 3 digitalinnganger + USB. Har sett på Rega sin DAC. Er det verdt prisen på 5000,- eller er det billigere alternativ?

DacMagic har alle de inngangene du trenger og har fått pen omtale.

DACMagic kan anbefales på det varmeste. Har den selv.

Jeg forhåndsbestilte den før prisen gikk opp hos Hifiklubben, så fikk min for latterlige 1300,-(!) beste "oppgraderingen" jeg har gjort i forhold til kroner brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...