bIsk0p Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Har ikke kjørt auto-kalibrering med mic enda. Det er ikke store høyttalere; Når jeg går igjennom så står det forskjellige frekvenser, er dette taket (dvs dypeste de går) eller at de kun spiller de tonene? (dumt spørsmål kjenner jeg nå som jeg spør..) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det er en grenseverdi der forsterkeren kutter frekvensene nedenfor, men om du kjører autokalibrering med mic så stiller forsterkeren alt riktig selv. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Den kutter vel ikke, mer en slope nedover. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Den kutter vel ikke, mer en slope nedover. Hvorfor slope ned? Jeg har inntrykk av at den faktisk kutter. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Jeg har testet på min SR-607, og det er definitivt slope. (På den i hvertfall.) Bare last ned sinegen og så tester du. Kanskje vi ser at forskjellige produsenter gjør det forskjellig? Jeg mener slope vil være det beste, med tanke på å intrigere andre høytalere, og sub. Endret 29. august 2011 av Revolution Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Problemet med slope ved crossover nedenfor høytalerens effektive område er at forskjellen i volumoutput bare ved noen få hz nedover blir så stor at de basicly bare er bortkastet effekt. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Poenget er vel å få f.ex subwoofer til å spille mer på lag, lettere få en jevn frekvensrespons, derfor setter du gjerne slope litt over det effektive området til HT. Klarte å rydde opp i dipper og topper med å dele mine fronter på 150hz. (De spiller vel afaik -3dB på 49hz. Subben min har såvidt jeg vet også slope. Endret 29. august 2011 av Revolution Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Om man har sub blir saken fort en annen Men for høytalere som center og bakhøytalere som stort sett bare formidler detaljer fra de spesifike retningene så er det stort sett lite man trenger i dem under 100hz uansett, siden man ikke hører retningen til dypbass. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 På forsterkeren stod det THX bak 80hz, så vil tippe at det er en grei setting. Satser på å få kjørt auto-kal til uken slik at avstand blir rett Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Da har jeg fått en bekreftet dato for ankomst av høyttalerne (til butikk)! 6. september blir det tur til Sandane og plukke opp godsakene! Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 På Yamaha subben min kan jeg stille på noe som heter "highcut" Kan velge fra 40hz til 140hz. Hva skal den så ca. stå på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 På Yamaha subben min kan jeg stille på noe som heter "highcut" Kan velge fra 40hz til 140hz. Hva skal den så ca. stå på? Det er bare hvor høyt suben skal spille. Egentlig trenger den bare å spille der høyttalerne dine ikke kommer, men en liten overlapping er jo kos! Hvilken sub har du? 1 Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 På Yamaha subben min kan jeg stille på noe som heter "highcut" Kan velge fra 40hz til 140hz. Hva skal den så ca. stå på? Det er bare hvor høyt suben skal spille. Egentlig trenger den bare å spille der høyttalerne dine ikke kommer, men en liten overlapping er jo kos! Hvilken sub har du? Ja, okei: Yamaha SW515 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Den lurer jeg på å kjøpe selv, hva har du ellers? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Den lurer jeg på å kjøpe selv, hva har du ellers? Står i signaturen "| Onkyo SR-608 | Yamaha SW515 | B&W 685 |" Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 På Yamaha subben min kan jeg stille på noe som heter "highcut" Kan velge fra 40hz til 140hz. Hva skal den så ca. stå på? Den skal som regel stå på fullt,receiveren stiller inn den automatisk når du kjører romkoreksjonen Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 På Yamaha subben min kan jeg stille på noe som heter "highcut" Kan velge fra 40hz til 140hz. Hva skal den så ca. stå på? Den skal som regel stå på fullt,receiveren stiller inn den automatisk når du kjører romkoreksjonen Så var det å ta seg tid til å finne ut hvordan man gjør det da Men det finner jeg ut, bare jeg gidder Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 snip Chris! Følg med i timen! Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 snip Chris! Følg med i timen! Friminutt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Så var det å ta seg tid til å finne ut hvordan man gjør det da Men det finner jeg ut, bare jeg gidder Det følgte med en mic (med j***** lang ledning) som du kobler til på fremsiden, så går du inn i menyen og velger auto kalibrer (elns) (Har samme forsterker selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå