Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg trengte 2 forskjellige anlegg og dro ned min gamle receiver og høytallere fra loftet for å finne ut at de ikke var helt gode. Jeg trenger ett stereoanlegg med ikke-gulvstående høytallere i 2.0 eller 2.1 format. Skal brukes til spilling av musikk.

 

Noen som vet om noen gode dealer for finn for tiden?

 

Jeg ønsker b-amp receiver og høytallere :-)

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Hei, folkens! Har et problem.

 

Når jeg fikk høyttalersystemet mitt fungerte surrounde'n når jeg så på film. Om jeg så på dvd eller via pcen husker jeg ikke... (Edit her: det var naturligvis IKKE fra pc'en jeg så filmen, det forstår dere i neste avsnitt)

 

Men nå har jeg koblet lydsystemet mitt til pc'en ved hjelp av slik minijack mellom forsterkeren (?) og pc'en. Jeg forsøker å kjøre surround-test fra YouTube, men det er kun disse to fronthøyttalerne mine som fungerer. De to høyttalerne jeg har bak meg (hvorvidt de er riktig plassert i forhold til meg er ikke interessant :p), fungerer ikke. Det kommer ikke en halv lyd fra dem engang. Når jeg setter øret helt inntil dem, hører jeg kun et bittelite, lavt sus. Og jeg mener LAVT, det høres ikke ut som noe "farlig". Er det noen spesielle innstillinger jeg må gjøre på pc'en min, eller støtter ikke lydkortet (?) i pc'en min surround?

 

All hjelp mottas med stooor takk :)

 

EDIT: Har også en center-høyttaler, heller ikke denne gir annet enn det som bakhøyttalerne gir.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Hei, folkens! Har et problem.

 

Når jeg fikk høyttalersystemet mitt fungerte surrounde'n når jeg så på film. Om jeg så på dvd eller via pcen husker jeg ikke... (Edit her: det var naturligvis IKKE fra pc'en jeg så filmen, det forstår dere i neste avsnitt)

 

Men nå har jeg koblet lydsystemet mitt til pc'en ved hjelp av slik minijack mellom forsterkeren (?) og pc'en. Jeg forsøker å kjøre surround-test fra YouTube, men det er kun disse to fronthøyttalerne mine som fungerer. De to høyttalerne jeg har bak meg (hvorvidt de er riktig plassert i forhold til meg er ikke interessant :p), fungerer ikke. Det kommer ikke en halv lyd fra dem engang. Når jeg setter øret helt inntil dem, hører jeg kun et bittelite, lavt sus. Og jeg mener LAVT, det høres ikke ut som noe "farlig". Er det noen spesielle innstillinger jeg må gjøre på pc'en min, eller støtter ikke lydkortet (?) i pc'en min surround?

 

All hjelp mottas med stooor takk :)

 

EDIT: Har også en center-høyttaler, heller ikke denne gir annet enn det som bakhøyttalerne gir.

 

Minijack støtter kun stereo så vidt meg bekjent, bruk heller s-pdif.

Du kan også sette reciveren i PL2 slik at den mekker om stereo signalet til surround.

Lenke til kommentar

Minijack overfører kun 2 kanaler med lyd. Du må enten bruke coax, TOSLINK, eller HDMI for å få surround lyd.

 

Hei! Jeg trengte 2 forskjellige anlegg og dro ned min gamle receiver og høytallere fra loftet for å finne ut at de ikke var helt gode. Jeg trenger ett stereoanlegg med ikke-gulvstående høytallere i 2.0 eller 2.1 format. Skal brukes til spilling av musikk.

 

Noen som vet om noen gode dealer for finn for tiden?

 

Jeg ønsker b-amp receiver og høytallere :-)

 

 

Du har ikke nevnt prisklasse, hva er b-amp? Bi-amp? Hvorfor trenger du det?

Lenke til kommentar

"Du kan også sette reciveren i PL2 slik at den mekker om stereo signalet til surround."

Hvordan gjøres dette?

 

"Minijack overfører kun 2 kanaler med lyd. Du må enten bruke coax, TOSLINK, eller HDMI for å få surround lyd."

 

Jeg har HDMI-kabel. Den bruker jeg for å få tv'en som skjerm til pc'en. Skal prøve denne fra forsterker (jeg tror det er det det heter, dere forstår vel) til pc'en, og sjekke om det gjør susen. =)

 

Hjertelig!

 

EDIT: nvm

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Minijack overfører kun 2 kanaler med lyd. Du må enten bruke coax, TOSLINK, eller HDMI for å få surround lyd.

 

Hei! Jeg trengte 2 forskjellige anlegg og dro ned min gamle receiver og høytallere fra loftet for å finne ut at de ikke var helt gode. Jeg trenger ett stereoanlegg med ikke-gulvstående høytallere i 2.0 eller 2.1 format. Skal brukes til spilling av musikk.

 

Noen som vet om noen gode dealer for finn for tiden?

 

Jeg ønsker b-amp receiver og høytallere :-)

 

 

Du har ikke nevnt prisklasse, hva er b-amp? Bi-amp? Hvorfor trenger du det?

 

ja bi-amp, jeg trenger det ikke, jeg vil ha det :-P

 

Prisklasse; 100-2500 (3000?)...

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Det er Sony. Husker ikke resten av modellnummeret, og husker ikke hvor det står, men skal finne det innen noen sekunder :p

 

Ser ingen HDMI-inn/utgang på forsterkeren, men det står HDMI på den, så et eller annet sted må det finnes noe.

 

EDIT: Har en HDMI-kabel som har en forholdvis tynn plugg i begge ender. Denne passer i tv'en og i forsterkeren. Dette er ikke den jeg bruker mellom tv og pc, det er kanskje en VGA-kabel? Tykk og firkanta, men avrundet på ene halvparten i pluggene. Blå "inni" pluggene.

 

HDMI-kabelen jeg fant i tv'en, uten noe tilkobling i andre enden, passer i forsterkeren. Men jeg har ingen slike innganger på pc'en som denne kabelen passer i.

 

EDIT2: Modellnummeret var skrevet på den jævla forsterkeren før, men nå er det neimen ikke å finne igjen. Husker jeg leste det av der opptil flere ganger for noen måneder siden.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Minijack overfører kun 2 kanaler med lyd. Du må enten bruke coax, TOSLINK, eller HDMI for å få surround lyd.

 

Hei! Jeg trengte 2 forskjellige anlegg og dro ned min gamle receiver og høytallere fra loftet for å finne ut at de ikke var helt gode. Jeg trenger ett stereoanlegg med ikke-gulvstående høytallere i 2.0 eller 2.1 format. Skal brukes til spilling av musikk.

 

Noen som vet om noen gode dealer for finn for tiden?

 

Jeg ønsker b-amp receiver og høytallere :-)

 

 

Du har ikke nevnt prisklasse, hva er b-amp? Bi-amp? Hvorfor trenger du det?

 

ja bi-amp, jeg trenger det ikke, jeg vil ha det :-P

 

Prisklasse; 100-2500 (3000?)...

 

 

I den prisklassen ser jeg lite grunn til å vurdere det. Siden jeg vet hvordan du er, så vil jeg bare si, legg fra deg det. Helt unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...