Alastor Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 5.1 korrekt satt opp har de to bakre høyttalerne plassert rett ut til sidene fra hodet ditt, vendt mot deg. 6.1 og 7.1 har 1 og 2 høyttalere bak deg i tillegg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hva? Mente 5.1 var 3 høyttalere i front og to bakhøyttalere? Senterkanalen ser jeg. Men ser ikke helt poenget med de to bak/på siden. Jeg tenker på at to anlegg i samme prisklasse så mener jeg at du får mye mer for pengene ved å gå for stereo. Mulig det vil være bedre lyd fra ett surroundanlegg hvis pris ikke er en hindring, men det er jo veldig lite musikk som kommer ut i surround. cdon.no har feks 104 SACDer i sitt utvalg. Per i dag er det lite musikk som kommer ut i surround, det er rett, og absolutt ett poeng å ta hensyn til, men likefullt er kvaliteten endel bedre. Poenget er at refelksjoner er en vesentlig del av lydbildet, refleksjoner som kommer fra siden. AtW Lenke til kommentar
cFc Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Noen som har prøvd nye Onkyo sr-809? Tenker denne for å drive mine Vienna Haydn, da den har HDMI-inn, Spotify innebygget (!) og mindre viktig, mulighet for surround. Hovedsaklig film og musikk rundt 40 - 60 %. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg er muligens på utkikk etter en ny forforsterker for å drive mine Klipsch RF-63. Min veldig gode og gamle (30 år gammel) Nikko forforsterker fusker litt. Plutselig detter venstrekanal ut, og jeg må bruke en selvutviklet kombinasjon av å vri på kanal-velge-hjulet for å få lyden tilbake. Det har begynt å irritere litt, så kanskje en ny forsterker er lurt. Jeg har lyst til å bruke 10-15 000 på noe skikkelig, og jeg er interessert i å ha gode gamle analoge hjul man vrir på for å forandre på balanse, bass, mid og diskant. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hvordan effekt forsterker er det til? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Da var NS-333 og NS-C444 kjøpt, 2495,- synes jeg ikke var en upris Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hvor mye kan jeg forvente å få for mine B&W DM602 S1? Ingen som vil tippe noe? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hei Trenger no høyttalere til PC'en min nå. Har sett litt på 2.0. Det er så praktisk, men vet ikke om man får like bra lyd i det som man gjør med 2.1. Siden det bare skal brukes til å få lyd ut av PC'en er ikke lydkvalitet super viktig, men liker god lyd! Har et budsjett på ca 700,- Kan det lønne seg å se på brukt i denne prisklassen? Har funnet noen selv: Corsair SP2200 Creative Gigawork T20 M-Audio AV30 mk2 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har Gigaworks høyt, funker til prisen. Spiller ganske høyt/klart. Men 700kr er jo ikke allverden da. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har Gigaworks høyt, funker til prisen. Spiller ganske høyt/klart. Men 700kr er jo ikke allverden da. Nei, er ikke det. Tenkte å bruke 1000,- på høyttalere og headset. En ting til jeg også trenger og da har jeg kommet fram til dette: http://www.dustinhome.no/creative-tactic3d-alpha-headset/product/5010527968 . Virker bra også er det USB som er et must! Noen som har noen erfaringer med det? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 T20 er meget gode til 2.0 å være, anbefales. Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 I dag bestillte jeg meg følgende fra soundgarden: Pro-ject essential platespiller til 1995 kroner Harman/Kardon Integrert forsterker (hva betyr integrert?) HK980 til 3795 kroner er dette verdt pengene? hva kan jeg vente meg, liksom? Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 I dag bestillte jeg meg følgende fra soundgarden: Pro-ject essential platespiller til 1995 kroner Harman/Kardon Integrert forsterker (hva betyr integrert?) HK980 til 3795 kroner er dette verdt pengene? hva kan jeg vente meg, liksom? Gratulerer med en knallbestillings fra en fantastisk bra butikk Projecten er en god innstegs-spiller, ser lekker ut, er rimelig, og gir den gode gamle vinyllyden. Det i sammarbeid med en HK980 låter tøft. Hvilken høyttalere skal dette brukes ved? :-) Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) http://www.soundgarden.no/hoyttaler/gulvhoyttaler/jbl-es80-gulvstaende-hoyttaler-sort.html disse tenker jeg å invistere i litt senere utpå høsten her. i kombinasjon med hk980 og projecten Endret 16. august 2011 av Loddpenge Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 T20 er meget gode til 2.0 å være, anbefales. Bestilte det for 10 min siden. Før jeg så posten din. Nå ble jeg glad Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 http://www.soundgarden.no/hoyttaler/gulvhoyttaler/jbl-es80-gulvstaende-hoyttaler-sort.html disse tenker jeg å invistere i litt senere utpå høsten her. i kombinasjon med hk980 og projecten Herlig! Det kommer til å rocke villt :-) HK og JBL er virkelig en tøff kombo. Vanskelig å få bedre system til under 10000,-. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Hva? Mente 5.1 var 3 høyttalere i front og to bakhøyttalere? Senterkanalen ser jeg. Men ser ikke helt poenget med de to bak/på siden. Jeg tenker på at to anlegg i samme prisklasse så mener jeg at du får mye mer for pengene ved å gå for stereo. Mulig det vil være bedre lyd fra ett surroundanlegg hvis pris ikke er en hindring, men det er jo veldig lite musikk som kommer ut i surround. cdon.no har feks 104 SACDer i sitt utvalg. Veldig gøy på live-dvder hvertfall. Da "føles" det som om du står på første rad når publikum jubler mellom låtene. Jeg tror den viktigste grunnen til at 99% av musikken er i stereo, er at folk flest ikke har surround. Eller så har folk flest kun surround et sted. Folk har ikke surround i bilen, på badet, på ipoden, på pc'en, på radioen eller der de hører musikk. Jeg har kun surround i stua, og der hører jeg nesten aldri musikk. Endret 16. august 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg tror den viktigste grunnen til at 99% av musikken er i stereo, er at folk flest ikke har surround. Eller så har folk flest kun surround et sted. Folk har ikke surround i bilen, på badet, på ipoden, på pc'en, på radioen eller der de hører musikk. Jeg har kun surround i stua, og der hører jeg nesten aldri musikk. Det gir mening. Bare synd hvis det er hovedgrunnen til det, for jeg skulle gjerne hørt mer musikk i surround. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg tror den viktigste grunnen til at 99% av musikken er i stereo, er at folk flest ikke har surround. Eller så har folk flest kun surround et sted. Folk har ikke surround i bilen, på badet, på ipoden, på pc'en, på radioen eller der de hører musikk. Jeg har kun surround i stua, og der hører jeg nesten aldri musikk. Det gir mening. Bare synd hvis det er hovedgrunnen til det, for jeg skulle gjerne hørt mer musikk i surround. Å ha en surround-variant som høres like bra ut i stereo er ikke så vanskelig, men det kan nok være at folk ikke føler behovet for surround i så stor grad, stereo er jo mer vanlig, og fordelene med surround er ikke så klare for folk (mange tror det bare er nyttig for å "sitte mitt i orkesteret"), de har jo også fokusert på vesentlig mindre vikitge faktorer i de nye formatene, slik som antallet bits, og sample rate. AtW Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Noen som kan forklare meg hvorfor bak høytalerne spiller den samme lyden? Når signalet er 5.1 sendt via S-pdif og forsterkeren står på PL2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå