Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen

Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke innganger jeg tenker på, men utganger, det er pre-out som er viktig, og den har det i to kanaler i hvert fall, men teksten er litt forvirrende i forhold til hvilke to kanaler det er (kan man stille om?)

Ser ut som om pre-out kanalene er for ekstra høyttalere, og ikke for fronter, i så fall vil den ikke egne seg veldig bra.

Yamaha RX-V467 (som du nevnte tidligere) har heller ikke pre-out, ser det ut til (Link). Storebror RX-V767 har derimot (Link)... Men litt mer koster den jo...

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det ser jaggu meg ikke ut som noe dårlig forslag!

Dersom du skal handle fra klubben så anbefaler jeg denne (Cambridge 740), det er noe av det bedre jeg har hørt i sin prisklasse. Snill og klar.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

er ikke innganger jeg tenker på, men utganger, det er pre-out som er viktig, og den har det i to kanaler i hvert fall, men teksten er litt forvirrende i forhold til hvilke to kanaler det er (kan man stille om?)

Ser ut som om pre-out kanalene er for ekstra høyttalere, og ikke for fronter, i så fall vil den ikke egne seg veldig bra.

Yamaha RX-V467 (som du nevnte tidligere) har heller ikke pre-out, ser det ut til (Link). Storebror RX-V767 har derimot (Link)... Men litt mer koster den jo...

Bare surround pre-out faktisk, hmm. http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hifi-komponenter/receiver/hjemmekinoreceiver/yamaha-rx-v667b/128517.4319/ denne har pre out i samtlige kanaler :)

Lenke til kommentar

Bare surround pre-out faktisk, hmm. http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hifi-komponenter/receiver/hjemmekinoreceiver/yamaha-rx-v667b/128517.4319/ denne har pre out i samtlige kanaler :)

Bestilt! :)

Jeg liker designen på Yamaha-receiverne, også. Og pakken fra Tyskland skal være sendt alt. Dette her blir snasent! :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Testet akkurat 1000kbps flac i forhold til 320kbps mp3, men kan ikke si at jeg hører den store forskjellen. Bruker ikke det beste lytteutstyre for øyeblikket, men man burde jo kunne høre forskjell.

Burde man?

AtW

Regnet med det da.

Edit: Du kan gjerne la være å svare på den måten. Jeg prøver faktisk å lære litt, og dine svar hjelper ingen.

Endret av Mr. A
  • Liker 3
Lenke til kommentar

prisjakt.no er et godt utgangspunkt.

Ellers handler jeg så mye som mulig av dustinhome, komplett og netonnet fordi de stort sett er overlegne på service. Netshop har innimellom en del spennende som kan være aktuelle. Elkjøp er også greit til høyttalere siden det gjerne finnes en butikk i nærheten.

Lenke til kommentar

Må si jeg selv liker Elkjøp best til dette :) Tror jeg tar turen innom i dag og se om jeg klarer å få godkjent pris på bak og center høyttalerne mine =) Blir nok også til at jeg montere en lang hylle bak som jeg setter bak-lyden på, så setter jeg litt blu-ray og eye-candy mellom.

Lenke til kommentar

Hvor pleier dere å handle egentlig? Noen som har en liste eller noe over nettbutikker som har mye slikt utstyr?

Finn.no pleier å ha mye :tease:

Jeg har også handlet av *kremt* Pixmania :blush:

Nettonnet har veldig bra utvalg av hifi komponenter, det samme gjelder Elkjøp/Lefdal.

Lenke til kommentar

Må si jeg selv liker Elkjøp best til dette :) Tror jeg tar turen innom i dag og se om jeg klarer å få godkjent pris på bak og center høyttalerne mine =) Blir nok også til at jeg montere en lang hylle bak som jeg setter bak-lyden på, så setter jeg litt blu-ray og eye-candy mellom.

Blir glad når jeg ser sånt, som elkjøpansatt :). Er nemlig etterhvert blitt veldig fornøyd med høyttalerutvalget vårt, nå som vi selger både Jamo og Klipsch, i tillegg til Kef og Yamaha og annet.

Lenke til kommentar

Jeg finner nemlig ikke S608 på lager noe sted...

prisjakt.no er et godt utgangspunkt.Ellers handler jeg så mye som mulig av dustinhome, komplett og netonnet fordi de stort sett er overlegne på service. Netshop har innimellom en del spennende som kan være aktuelle. Elkjøp er også greit til høyttalere siden det gjerne finnes en butikk i nærheten.

Hvor pleier dere å handle egentlig? Noen som har en liste eller noe over nettbutikker som har mye slikt utstyr?
Finn.no pleier å ha mye :tease: Jeg har også handlet av *kremt* Pixmania :blush: Nettonnet har veldig bra utvalg av hifi komponenter, det samme gjelder Elkjøp/Lefdal.

Prisjakt (og prisguide) er de første stedene jeg sjekker, og Komplett, Dustin og NetOnNet trålet jeg etter det jeg kunne finne... NetShop sjekket jeg nå, og de hadde absolutt ingen Jamo-produkter... :blink: Finn har ingenting, og Pixmania holder jeg meg unna inntil videre...

Elkjøp/Lefdal har, men der fikk jeg rett og slett ikke bestilt noe. Det virker som om de ikke kan levere det hit jeg bor, for under fraktvalg er det bare en tom liste. Jeg googlet det, og det ser ut som andre har hatt det samme problemet... Noen andre som har erfaring med dette fra Elkjøp/Lefdal?

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Hvor er det du bor hen da? Jeg kan sjekke det opp for deg. Varene er iallefall tilgjengelige hos oss.

EDIT: Tror problemet består i at den lydpakken er så stor at det blir vrient å sende den med normal post (Jeg kjøpte samme høyttalersett, og esken er ENORM).

Så, om du bor i et område det ikke er elkjøp eller utkjøringsmulighet i nærheten, så er det ikke direkte noe logistikksystem for deg.

Men, skal se om jeg kan få hjulpet deg allikevel, om du ønsker det altså. Om ikke, så skal jeg trekke meg pent tilbake :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...