ATWindsor Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Kun fra PC.. Digital ut løser alle problemer. AtW Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er kanskje ikke helt rett plass å spørre, men er det vanlig at musikk er gitt ut i 320Kbps på cd plater? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Musikk på cd plater er ukomprimert, og har konstant bitrate. Så nei, tror nok ikke det. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Så hvor får man tak i musikk i best mulig kvalitet? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Så hvor får man tak i musikk i best mulig kvalitet? Hva mener du "med best mulig"? CD er jo det med best kavlitet som er lett tilgjengelig, men feks DVD-A er jo bedre, ihvertfall om the er surround (i endel tilfeller er det bedre i stereo også, ikke nødvendigvis pga formatet i seg selv, men fordi det er mastret annerledes) AtW Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Har ikke lest meg opp på bitrate og kvalitet, så missforsto nok innlegget til Revolution. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Da hadde man platespiller igjen, en linear tracking fra technics. Holder farten som en konge, er enormt lett å styre, og er noe av det peneste jeg har sett av platespillere. Låter ikke så værst heller. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Litt flere bilder tatt med ordentlig kamera, av en overdrevet trøtt michael midt i natten (og en like trøtt plate i platespilleren): Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Må jo ha matchende utstyr! Yamahaen står to hyller ned. Lenke til kommentar
magb Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Fikk altså ikke lov til å være med på bildet engang! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Når det ypperste innen stereo skal betraktes så fikk den ikke bli med i denne omgang Sånn som det ser ut nå kanskje jeg flytter til en treroms (mer enn fire ganger så mange kvadrat som jeg har nå), så da blir det vel plass til å ha en litt mer ærefull oppsetning, også for yamahaen Så kanskje det endelig blir noen ordentlige bilder av hele annlegget. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Er det noen norske forhandlere som selger Onkyo M-5000R? Utrolig fin forsterker jeg har veldig lyst til å høre, se og føle. Kanskje en liten mulighet for at den blir anleggets fremtidige effekttrinn? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Kunne ønske flere brukte analoge vu-meter. Det ser så heftig ut å se de peive i takt med musikken. 2 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Emotiva'n min gjør det RPA-2 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Noen som vet om en nettside som selger musikk av ok kvalitet? Tenker på like bra som iTunes eller bedre (og ikke i mp3, vær så snill). Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Spotify. Er usikker på hvilken format de bruker. Edit: Etter nærmere undersøkelse så henter Spotify sanger fra 7digital, og de ser ut til å levere sangene i Mp3 format. Endret 28. juli 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg vurderer å investere i nye høyttalere og forsterker (stereo), men er usikker på hva jeg skal se etter. Det skal brukes til 99% musikk, og budsjettet mitt ligger på 3-6000,- kroner for høyttalerne. For forsterkeren vet jeg ikke hvor mye jeg bør investere, så jeg trenger hjelp! Jeg så for en stund siden på Jamo C607, men jeg finner dem ikke til salgs noe sted lenger, hverken i Norge eller fra utlandet. Takk for hjelpen! Edit: Sub har jeg forresten fra før, en XTZ 10" som jeg er veldig fornøyd med! Endret 28. juli 2011 av Breidablik Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Noen som vet om en nettside som selger musikk av ok kvalitet? Tenker på like bra som iTunes eller bedre (og ikke i mp3, vær så snill). Jeg vet du tenker på å kjøpe det digitalt på nett og laste det ned, men jeg vil allikevel heller satse på å kjøpe CDer. CDON og Play har veldig gode priser på fysiske CDer, og Play har gratis frakt. Samt at fra CDer får du best kvalitet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Og så rippe cdene til flac etterpå er en fin løsning, om man tar de en og en etter hvert som man får dem er det ikke så mye jobb heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå