LarZen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Power consumption er 1060W...vet ikke om det er bra jeg? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 nesten hundre watt per kanal burde duge Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Håpe på det ja...er lenge siden jeg satt meg inn i surround receivere så har liten til ingen kunnskap idag...er tross alt 9år siden jeg kjøpte ny. Men virker som den her har det meste jeg skulle trenge i forhåpentligvis mange år Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Resultat fra rommet mitt etter jeg tweaket equalizeren og subwoofer. Føler jeg har begrenset med mulighter på min SR607 dog. Og har ikke funnet en equalizer jeg kan bruke på default out på windows. Men syns det er et greit resultat. Og er endel bedre nå, da det var altfor altfor mye bass før. (Er vel for mye nå også, men har ikke turt skru mer ned haha.) Endret 12. juni 2011 av Revolution Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Er det noen som har erfaring med Asus Xonar Essence STX? Er det en god DAC i den? Vil man få stort utbytte av å kjøpe en ekstern DAC til et par tusen? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Tror en ekstern er bedre. Du får ikke støy fra resten av maskinen. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 lol. Den er knall, null støy såvidt jeg har hørt i hvertfall. Er relativt godt skjermet. Du kan vel dog slite om du har svære grafikkort som tuller med 12v linjen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Ville heller valgt en stand-alone dac i stedet for Xonar. Sånn som jeg har lest meg til så er dette en bedre oppgradering. Anbefaler deg å sjekke ut f.eks Beresford, Matrix Mini-i, Abrahamsen A-dac, Hegel HD2, Hrt music streamer osv.. Jeg har personlig mer tro på å få lyden digitalt ut av pcen, for så og gjøre den analog. Statisk støy er aldri noe man kan helgradere seg mot i en pc. Endret 21. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det er også mye dyrere alternativer du kommer med må du huske. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Asus Xonar Essence STX har en av de beste dacene på markedet i dag, og det finnes få eksterne dacer som sammenligner seg. Husk på at strømforsyningen i en ekstern dac sjeldent er på nivå med en god pc-strømforsyning. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg har en Asus Xonar Essence STX i maskinen min i dag. Kan ikke si at jeg hører noe støy, og er strålende fornøyd med kortet som jeg har hatt i noe under ett år. Så bra å høre at DACen er så bra. Da trenger jeg ikke tenke på å oppgradere den på lenge. Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) hei.. jeg og en vennegjeng har startet en electronica/house musikk gruppe. jeg lurer på hvordan denne sangen høres ut på deres annlegg? hyggelig meg tilbakemeldinger *reklame fjernet av moderator* Dere kan også like pagen hvis dere gidder det Endret 21. juni 2011 av Runar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg minner om at reklamering ikke er tillatt på forumet. Ett innlegg har blitt redigert, og neste gang blir advarsler utdelt.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Resultat fra rommet mitt etter jeg tweaket equalizeren og subwoofer. Føler jeg har begrenset med mulighter på min SR607 dog. Og har ikke funnet en equalizer jeg kan bruke på default out på windows. Men syns det er et greit resultat. Og er endel bedre nå, da det var altfor altfor mye bass før. (Er vel for mye nå også, men har ikke turt skru mer ned haha.) Med tid kommer skills? I guess, hadde vist delt frontene på forrige, og dermed ble også subben delt, samme plass... (Fail reciver i guess.) Det er fiksa nå da, og jeg har justert enda mer, skal sies at diskanten er altfor fremtredende når den er stilt som på bildet. Har derfor skrudd den litt ned pga. personlige preferanser. Mørk blå: Ny frekvensgang Lys blå: Gammel Skal også sies at det er litt tamt med bass, så selv om frekvenseresponsen er "ganske" flat nå, blir den ikke ekstremt funky å høre på heller, så tror man gjør smart i og også justere etter øre. Slik at det låter riktig for deg. Endret 24. juni 2011 av Revolution Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ahh, satt tidligere i dag å lyttet på Dynaudio DM2/7. For en fantastisk høyttaler, og til like over 5000,- så er det nærmest latterlig. Må vel la mine høyttalere gå snart, og investere i Dynaudio, tror jeg Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Noen innspill foreløpig? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1355474 Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) Har har hatt et par måneder med masse musikklytting nå, med mitt nyeste "mini"-anlegg på soverommet: Forsterker: NAD C326BEE Høyttalere: B&W DM 685 Subwoofer: B&W SW 608 Kabler: Diverse Van den hul Er meget fornøyd, er ikke den som trenger veldig mye volum, og anlegget utfyller mine krav på en utmerket måte Noen synspunkter på oppsettet? Var litt usikker på om forsterkeren var bra nok, men fant ut at den i min mening er god nok. Tenker å skaffe en DAC, siden kildene mine stort sett er Mp3 og PC, noen forslag? Endret 1. juli 2011 av chairgame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå