Mr. A Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er mulig at den har kommet seg unna sporingen. Har skjedd før, prøv å stikk ned til postkontoret og hør om de har en pakke til deg liggende. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Vakkert! Hegel HD10 byttet ut med Hegel HD20..dette var virkelig "WOW!". Nå skal musikken nytes :-) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har bare en ting å si... ENDELIG!!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Haha, helvete for en størrelse på en senter . Jeg skal aldri kalle en NS-C444 for stor igjen ^^ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har egentlig aldri skjønt vitsen med stor senter, er det ikke stort sett bare stemmen i filmer som går via senteren? Eller er jeg helt ute på jordet nå? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har egentlig aldri skjønt vitsen med stor senter, er det ikke stort sett bare stemmen i filmer som går via senteren? Eller er jeg helt ute på jordet nå? En harley kjører forbi bildet på skjermen. Du hører en harley i venstre høytaler, en moped i midten og en harley til høyre om centeren er liten. (i forhold til htt) Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Rundt regnet 70% av all lydinformasjon som ligger på platene kan gjengies gjennom senterkanalen. Derfor er det viktig at denne er i stand til å gjengi et visst nivå. En annen fordel med en senterhøyttaler er at du utvider sweetpsot endel, spesielt dersom du har et høyttaleroppsett som mitt med relativt smalt spredningsmønster. Rc-64 er skal ha en gang i framtiden her og! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Fikk den i posten i dag, og har vært oppkoblet i mange timer, men har ikke sett film ennå... For sent nå, så det får vente til i morgen... Lenke til kommentar
magb Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jeg har egentlig aldri skjønt vitsen med stor senter, er det ikke stort sett bare stemmen i filmer som går via senteren? Eller er jeg helt ute på jordet nå? En harley kjører forbi bildet på skjermen. Du hører en harley i venstre høytaler, en moped i midten og en harley til høyre om centeren er liten. (i forhold til htt) Stor center er vel 1 pri i en hjemmekino! Veldig mange "pakker" som leveres med for liten center. Opptill 50-70% av lyden i moderne filmer ligger i center kanalen. Endret 3. mai 2011 av magb Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Hm, det viste jeg ikke. God jeg ikke har surround Men jeg må si at jeg har god erfaring med anlegget til faren til en kompis som faktisk er 4.1, altså uten senter. Endret 3. mai 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Trodde 4.1 ville være bra jeg og, så fikk jeg meg center. Ble helt satt ut hvor stor forskjell det var Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Fin lampeledning der Munty Du er vel ikke overbevist over dyre kabler du da Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Rå center det der, filmopplevelsen din kommer til og bli løftet noen hakk! Gåsehudfaktor. Endret 3. mai 2011 av Hyd Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg skal aldri kalle en NS-C444 for stor igjen ^^ Er den så veldig stor da? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg skal aldri kalle en NS-C444 for stor igjen ^^ Er den så veldig stor da? Bitteliten... Men det avhenger jo av skala Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg skal aldri kalle en NS-C444 for stor igjen ^^ Er den så veldig stor da? Bitteliten... Men det avhenger jo av skala Ser nå at den er halvparten så lang som NS-777 er høy, så den er vel ikke akkurat liten sånn sett.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Og det totale volumet av den er vel knapt en tredel av RC-64 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Fin lampeledning der Munty Du er vel ikke overbevist over dyre kabler du da Eneste som betyr noe er tverrsnittet. Den lampeledningen i senteren er vel 0,75mm2 eller 0,5mm2, noe som kanskje er litt i minste laget, men det var det eneste jeg hadde liggende. Planen er å stikke på Clas Ohlson og kjøpe noe 2,5mm2 liknende det jeg har på frontene. Angående mitt forhold til kabler. De gangene jeg vil ha meg en god latter, går jeg inn på Hi-Fi-Klubbens kabelavdeling. Men Lyngdorf sine nettsider er også mye brukt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Tverrsnitt er nesten alt, farge/design på isolasjonen betyr også noe for hva man kjøper, ledningene synes jo tross alt uansett hvor mye man prøver å skjule dem. Selv har jeg en 25m rull med 2.5mm kabler kjøpt på kjell og company for ~160kr, lette å avisolere, eneste er at om man på kortere ledninger drar litt for hardt i lederne så drar du dem ut fra isolasjonen - ikke at det betyr noe for lyden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå