Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen

Eirik

Anbefalte innlegg

Jeg kan vel legge til at jeg har en råtten Yamaha 663 forsterker, men en elskbar Emotiva RPA-2 som virkelig hjelper på mine klipsch RF-82 høytalere. Og jeg som de fleste andre kan spille så høyt at det er ubehagelig og være i rommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan umulig stemme, elkjøp har aldri hatt klipsch før i høst - oktober ca - da det ble kjørt annonser på RF-82. Da hadde vi en stund lagt ut et fullsortiment på elkjop.no, men fint lite utstillt utover RF-82.

Helt rett, jeg blandet med kef :p Beklager den...

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt SCLX73 hjemme og må si at jeg ble meget skuffet. Flatt, lite dynamisk, og mangler totalt dypbass. H200 står i heimen nå, og den spiller fletta av 73 på alle mulige måter, tror jammen jeg må ha meg en slik :)

Lenke til kommentar

ah. ok. Jeg ville heller gått for et rent 2.0 oppsett i stedet for et halvveis surround. Men såklart dersom du har frontsett, så ville jeg klart valgt bak og center. Trenger jo nødvendigvis ikke sub om Yamaha NS-777 sparker fra seg.

Lenke til kommentar

Skal bygge til surround, men må ta det litt i mindre skritt. Alt på en gang blir litt mye. Jeg tror nok selv at center og bak høyttalere vil være best, selv om jeg hadde overlevd litt mer buldring (mulig naboer ikke hadde vært helt enig..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har sett høyttalere til over 50 mill. så Dali'ene er knapt lommerusk for enkelte. Lydkvaliten følger neppe prisen.

De beste jeg har hørt er Isis (avalon) til rundt 1 mill.

Lenke til kommentar

Så, har noen hørt RF-63 mot RF-83? Jeg har aldri hørt 83, og trodde det bare var mere trøkk å få ut av høyttalerne, men tydeligvis forskjell i kvalitet?

Om forskjellen er på nivå med 62 vs 82 trenger du voldsomt mye mer effekt for å få like mye gøy ut av 82 som fra 62.

Forskjellene er vel enda større enn mellom 62 og 82. I tilegg til å kreve mye mer av forsterkeren er det også endel som mener rf63 låter mer balansert. rf83 krever også ett større rom for å låte optimalt :)

Rf-7 mk2 er det også endel som skryter av forrsten :)

Endret av magb
Lenke til kommentar

Uenig, forskjellen mellom en hdmi kabel til 100kr og 100 000kr finnes ikke. Punktum, ferdig, finito. Enten funker det, eller så funker det ikke.

Forskjell vil "alltid" finnes mellom høyttalere, hva som er perfekt får være opp til den enkelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...