Flimzes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg hører fasevendt lyd uten å tvile et sekund ja. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg lurer på å få meg et headsett, noen anbefalinger? Har ikke helt bestemt meg for prisklasse enda ,men har titta på Beats by dr.dre til 2500kr. Jeg hører for det meste på hip hop men også noe Hard rock. De skal brukes både med forsterkeren og med bærbar musikkspiller, syntes også det var veldig fint med avtagbar ledning. Har noen noe annet å anbefale? er også viktig at de ser litt bra ut og såklart ha bra lyd! Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=916301&st=2550 de kan vel hjelpe deg der. Tror ikke Beats er så bra, lite for pengene har jeg hørt. Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Eg skulle koble opp hjemmekino anlegget mitt til PS3 min en dag for å få betre lyd når eg gamet:) Eg kobla det saman med RCA kabel, gul til TV og hvit og rød til hjemmekino anlegget.. Bassen fungerer fint, men eg hadde også kobla 3 mindre høgtalere, men det var bare av og til det var lyd i dei Av og til var det høg lyd, og av og til var det lyd på den eine og ikkje dei andre... hvorfor det? eg trur ikkje det er dårleg kontakt eller noke sant... Har dere en idè om hva det kan vere? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er fortsatt på jakt etter en forsterker. Har 2 stk UniQue FT100 høyttalere her, så må ha noe som drar de Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Uten informasjon om høytalerne er det ikke lett å anbefale noe. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg har heller ikke så mye info om høyttalerene. Om det som står bakpå hjelper så kan jeg poste det. Eneste jeg husker av det er at det er max 150W.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Max 150 watt hjelper omtrent like mye som å si at du trenger en bil med fire hjul. Størrelse på elementene, omtrent pris på høytaleren, og impedanse er vel det som er lettest å finne. Budsjett er også en fin ting, ellers kan jeg anbefale en technics se-a1, de koster riktignok bortimot 100 000 OM du klarer å finne en. Men de funker nok på samtlige høytalere der ute... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Impedance er på 60HM. Freq- Resp. : 22-32000Hz. Mer vet jeg ikke om høyttalerene mine. Elementstørrelsen vet jeg heller ikke. er 3 elementer, ser ut som en diskant og 2 mellomtoner (om det er det det heter..) Budskjett har jeg ikke nå, da jeg uansett ikke har råd nå, bare vet at jeg må få tak i en forsterker nå, de står jo bare her disse høyttalerene.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er småvanskelig å få tak i en forsterker nå uten penger nå. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Ahhh, endelig fått Nordost black RCA kabler mellom DAC og receiver. Ble forandring kontra de tidligere Eagle Black hawk.. Også ser det stygt ut for at Hegel HD10en blir solgt, og HD20 kjøpt, skummelt dette her.. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Har akkurat koblet opp systemet som dere her på forumet har valgt ut til meg, det var for en god stund siden. Og takk for det! Fikk ikke koblet det opp før nå, siden jeg måtte pusse opp leiligheten. Jeg er strålende fornøyd, heftig kinolyd. Har bare et spørsmål. På de små høyttalerne (center og bak) har jeg bare et +- lydinngang på, mens på de store tårna er det 2 +- poler. Jeg bruker bare en. Hva er egentlig poenget med den andre? Vil jeg få bedre lyd av å koble kabler til begge(altså at det går 2 like kabler til en høyttaler)? Endret 28. februar 2011 av Zonked223 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Flere terminaler er praktisk om du skal koble til flere forsterkere. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Okei, takk for det. Her er et bilde av det nye systemet. Jeg malte hele leiligheten eggehvit inkludert gulv, så brukte jeg kunn svarte møbler, slik at det er en 100% svart/hvit kontrast. Det ble ganske stilig tror jeg. Eneste jeg ikke er ferdig med er skjuling av kabler. Drittjobb.. Specs: Yamaha 767, Jamo 626 surround, Samsung 46" 3d led, Skeidar led-tv bord. EDIT: Iphone kamera Endret 28. februar 2011 av Zonked223 Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Bra du er fornøyd! Det der ser knall ut. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hvis du har to innganger på høyttalerne og to utganger på forsterkeren, så kan du koble dette opp i bi-wire noe som gir litt ekstra effekt Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hvis du har to innganger på høyttalerne og to utganger på forsterkeren, så kan du koble dette opp i bi-wire noe som gir litt ekstra effekt Men ikke egentlig. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Bi-amp er vel egentlig veldig lite poeng. Bass trekker vel sikkert 95% av effekten, og 5% mere effekt, er nok ikke merkbart? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Du skal ha skrudd bassen opp rimelig mye for at den skal trekke 95% av effekten, bi-amping kan være en rimelig god løsning på litt tyngre høytalere, ikke sjeldent at to mindre forsterkere er billigere per watt enn en litt større. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 bi-wire er ren overtro, og øker kun overflatearealet på høyttalerkablene. bi-amp kan ha noe for seg. spesielt i kombinasjon med avanserte aktive delefilter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå