bIsk0p Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Bor du langt nord, så får du fult Yamaha hjemmekino anlegg til 3000. linky Ville though ikke kjøpt det usett! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvilken forsterker tror dere er best? denne Pioneeren eller Yamhaen? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg ville gått for Yamahaen. 1. Den virker bedre 2. Pixmania skal være et hel**** å ha med å gjøre Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva gjør den bedre? Hvis vi glemmer erfaringer med pixmania, hvilken ville du/dere gått for? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Jøsses! At jeg ikke har sett denne tråden før! Jeg snublet innom denne siden her forleden. De sverger da tydeligvis til at PVC-isolering av kabler og bruk av plast generelt innenfor HiFi er fy-fy. Dårlig klang og bla bla bla. Hørt makan til tullball? DE bruker da i stedet stoff for å isolere kablene sine, og treplugger. For å være ærlig kan jeg ikke si annet enn at de ser ganske fine ut. Endret 1. februar 2011 av Munty Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 At isolasjonen har innvirkning på de elektriske egenskapene er et kjent fenomen, men isolasjonsmaterialet skal være bra dårlig for at det er hørbart. Selv har jeg sølv-signalkabler med isolasjon i kapton, levert ferdig fra ebay til en latterlig lav pris. (Mindre enn hva en normal hifipusher tar for samme lengde i billig-kopper.) Teflon går for å være kurant, uten at det påvirker prisen betydelig. Dog er det småplagsomt å jobbe med siden kablene blir så glatte at det er vanskelig å tak på de ved avisolering. Kapton tåler varme, er ekstremt temperaturbestandig, og ser fancy ut. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hva vil sannsynligvis gi mest trøkk? 2x10 toms basser (fordelt over 2 høytalere) 4x6.5 toms basser (fordelt over 2 høytalere) Elementer i tillsvarende kvalitet. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det er umulig å si ut fra kun størrelse. Overflatearealet er omtrent identisk. Men overflateareal er langt fra det eneste som har noe å si på hvor mye trøkk man får. Selv er jeg en tilhenger av å holde antallet elementer nede, av hensyn til lydkvalitet. Pøser man på med mange elementer ser det brutalt ut, men det er sjelden at det spiller spesielt pent. Du vil få et bedre svar om du gir oss konkret info om hvilke høyttalere det dreier seg om. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Altså, det er flere ting å si her. Forsterkeren har jo også noe å si, men jeg går utifra at det er samme forsterker det er snakk om. Men altså, jeg har hørt heftig og tight bass ifra et par stativhøyttalere med diskant og et element på 5 tommer, og jeg har hørt høyttalere med to 10-tommere minne mer om døsig og varm cola. Som Jann-Ove sier, konkret info. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er ikke noen konkrete, bare jeg som var nysgjerrig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 På generelt basis finnes det ikke noe svar. Men om volumet og plasseringen er noenlunde det samme vil det være rimelig likt. Et element vil dog kunne holde høyere kvalitet enn to. På andre siden så tilsier erfaring at 2 x 6.5" gjerne har et mer påkostet delefilter som gir en bedre lyd. Dette er dog, igjen, ikke noen fasit. Lenke til kommentar
magb Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvordan høyttalere er det snakk om forresten? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Er ikke noen konkrete, bare jeg som var nysgjerrig. Hvordan høyttalere er det snakk om forresten? Ps. Heter hva slags *ocd* Lenke til kommentar
Munty Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Så, det har seg slik at jeg skal kjøpe en sub til anlegget mitt. Alternativene er to subber fra Klipsch. Den ene er RW-12d, og den andre er RW-10d. Jeg tenker først og fremst på 10" ettersom at jeg ikke skal spille for hele verden, men hvis jeg spytter inn 1000 ekstra får jeg altså 12" som kan gå litt dypere, og yter mer. Noen som anbefaler den ene eller den andre? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg ser ingen grunner til å ikke velge 12", den virker en del kraftigere. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Om du har 1000 kroner ekstra så er jeg enig i Flimzes. Om du ikke har det så vil nok 10" lyde bra nok i massevis uten at jeg har hørt den selv. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Bestilte RW-12d i går, og er glad som en laks! Kommer nok fram på mandagen, men posten virker da på lørdager og? Og eit spørsmål. Hvilken høyttaler er B&W sitt "svar" til Klipsch RF-63? Altså hvilken B&W-høyttaler tilsvarer RF-63? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Posten er vel ikke aktive på lørdager, såvidt jeg er kjent med dem. Det må vel bli B&W DM 684 til 8k. Grattis med sub! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Titter etter en billig sub på finn.no om dagen, men gidder ikke kjøpe før jeg virkelig gjør et kupp. Bare lurte på om noen har prøvd å koble subben rett inn i de vanelige høytaler utgangene? Det er ikke Pre Out på forsterkeren min. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Titter etter en billig sub på finn.no om dagen, men gidder ikke kjøpe før jeg virkelig gjør et kupp. Bare lurte på om noen har prøvd å koble subben rett inn i de vanelige høytaler utgangene? Det er ikke Pre Out på forsterkeren min. Om det er en aktiv sub ville jeg absolutt ikke gjort det. Om det er en passiv vil det fungere. Men de aller fleste subber er jo aktive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå