Flimzes Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg forstod hva du mente, men det er ingen utgang, det kommer ikke lyd ut der, det er en inngang, lyden går inn der. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Heisann, sliter med å få mer enn stereolyd i min Yamaha RX V367. Står nå på 5-kanal, med hovedhøytalere i stereoutgangen, og et Bose Acustimas 5-sett på H/V surround. Hva gjør jeg feil? Bruker PC som kilde, med P55 hovedkort om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Om noen skal handle så har lefdal over 2000kr i rabatt på surroundforsterker! Lefdal sin pris vs Elkjop! EDIT: Noen som har noen erfaringer med den? bare for infoens skyld Endret 26. desember 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Heisann, sliter med å få mer enn stereolyd i min Yamaha RX V367. Står nå på 5-kanal, med hovedhøytalere i stereoutgangen, og et Bose Acustimas 5-sett på H/V surround. Hva gjør jeg feil? Bruker PC som kilde, med P55 hovedkort om det skulle ha noe å si. Har du koblet det sammen på en måte som støtter surround? Bruker du en kilde med surround? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Sagt litt enklere, hva slags kabel har du koblet fra pcen til receiveren, og hva er det du spiller av? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Spiller av film som er lagret lokalt, og skal støtte surround, vet dog ikke om spotify støtter surround. Bruker video AUX inngangen. Kabelen er fra en Nokia 5800, det er en R/W/Y-kabel. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Det er en stereokabel, spotify er stereo, og filmen er mest sannsynlig stereo. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har du Pro Logic 2 aktivert? Du kan jo også teste med en kabel (hdmi, coaksial eller optisk) og kilde som støtter surround for å se om du får mer en stereo. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hei jeg har et problem jeg tenkte kanskje er forholdvis enkelt så jeg spør her før jeg eventuelt lager en ny tråd Har: Teco 37" Xbox 360 (tilkoblet med HDMI) Canal Digital HD PVR dekoder (tilkoblet med HDMI) Alt fungerer forsåvidt fint, får lyd og bilde fra tven fra alle komponentene. Men har lyst til erstatte lyden fra innebydge høytalerene med lyden fraLogitech Z-2300. Jeg koblet da Z-2300's Mini-Jack kabel i TV'ens Mini-Jack plugg, men får altså ikke lyd fra z-2300. Det er fortsatt TV'en som gir ut lyd, og tenkte da at jeg måtte skifte lydkilde på TV'en og at det var problemet (som det kanskje er?) men eneste jeg finner på menyen til TV'en om lyd er HDMI AUDIO: HDMI som jeg kan skifte til HDMI AUDIO: DVI, eneste forskjellen er at første gir lyd fra tven og siste ikke gir lyd fra noen som helst plass. Er det noen som har litt mer peiling enn meg ? Problemet er fikset Male Mini-Jack (Z2300) til Female minijack->Female audio phono til male audio phono->male audio phono til phono kontaktene på tven Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Hva gir best lyd av følgendes? RCA-Mini jack fra Mac til reciver S/pdif-Toslink fra Mac til reciver. Kilde: CD, iTunes og spotify. Kjøpte forøvering Kanye West sin siste CD i dag, og det er klar lyd forskjell fra Spotify versjonen til CD versjonen. Legger med en liten link til Spotify. Endret 29. desember 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hva er best, og har du premium eller free/open ? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har bare Free Hva gir best lyd kvalitet om jeg spiller kun fra CD? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Optisk kabel er jo digital = tapsfri kvalitet RCA er analog = tap Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har bare Free Hva gir best lyd kvalitet om jeg spiller kun fra CD? Med premium skal det være bedre lyd. Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hva gir best lyd av følgendes? RCA-Mini jack fra Mac til reciver S/pdif-Toslink fra Mac til reciver. /6LBiuhK7PZKjVXyMfPxPoh"]Spotify[/url]. Har dårlig kjennskap til Mac, men alternativ 1 bruker Dac (Digital til analog konverter) som sitter i Mac, mens alternativ 2 bruker dac i receiver. Høyst sannsynlig så er dac i receiver best. I tillegg så er spdif en bedre måte å sende signalene på enn mini jack kabel. Spdif vil altså være best Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 S/pdif er det soleklart beste ja. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Da blir det S/pdif framover. Takk for mange bra svar Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Noen som har erfaring med dette? http://www.switched.com/2007/06/05/playstation-is-a-6-000-cd-player/ Vurderer å se etter en PS1 på finn.no nå! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Ren idioti. Greit nok at PS1 har både en grei cd-leser, og en DAC som er helt kurant etter omfattende modifikasjoner. Men enhver moderne DAC med halvveis vettugt design sammen med en helt grei kilde vil gi minst like bra lyd. Skal mye til for å slå kombinasjonen PC+DAC på teknisk perfekt lyd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Noen som har erfaring med dette? http://www.switched.com/2007/06/05/playstation-is-a-6-000-cd-player/ Vurderer å se etter en PS1 på finn.no nå! De skriver i praksis at den er bra fordi den har egne rca kontakter... det sier vel mer enn nok. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå