magb Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Og til slutt, må fronthøytallerene stå minimun 2 meter fra hverandre slik det sto i jamo brosjyren? Hva vil skje om jeg f.eks har de plassert 1 meter fra hverandre? De må ikke plasseres på en viss måte, men! lyden kan forandre seg drastisk ved forskjellige plasseringer. Dette bør du nesten prøve ut selv. Det vil variere etter rom og høyttalere, men en et greit utgangspunkt er faktisk lik avstand mellom diskantene som mellom deg og midtpunktet melom dem. Sånn generelt sett (med mine høyttalere hvertfall) så blir det mye bass og lite bredde/dybde i lydbilde hvis jeg plasserer høyttalerne for nærme hverandre. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Og til slutt, må fronthøytallerene stå minimun 2 meter fra hverandre slik det sto i jamo brosjyren? Hva vil skje om jeg f.eks har de plassert 1 meter fra hverandre? Har med lydbildet å gjøre. Er jo ikke farlig å ha høyttalerene en meter eller mindre fra hverandre, men du får nok en bedre stereolyd hvis de har litt avstand mellom seg. Avstanden mellom høyttalerene kommer an på hvor du sitter også. Mange mener at høyttalere skal plasseres 60 grader i forhold til lytteposisjon, så hvis du ser for deg en likesidet trekant hvor du sitter på en av tuppene på trekanten så skal høyttalerne plasseres på de to resterende punktene (mao 2m mellom høyt. om du sitter 2m unna). Andre igjen sier 45 grader. Uansett er det smak og behag. Prøv deg frem og se hva du selv liker. Om du har plass til minimum 2 meter avstand ser jeg ingen grunn til å ikke følge det Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hmm, etter å ha fått en defekt Yamaha tok jeg en tur på Hifi-klubben. Det forslaget de presenterte var veldig dyrt, og jeg ble først veldig ivrig på tanken. En kamerat sendte meg heldigvis i tenkeboksen og sa "ro ned, det blir litt vel drøyt med det anlegget der". Så nå har jeg egentlig planer om å gå for Klipsch stativer(mest sannsynlig RB-81 som kan fås til en 5k med stativer helt nye) og en Music Angel KT88 III 2010 edition rørforsterker. Det vil koste under halvparten av det anlegget til Hifi-klubben, og vil låte knall, og vil ha et fornuftig prisnivå. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Noen som vet hvordan man får Onkyo-receivere til å la vær å mute lyden på hdmi-kilder når tv-en er av? Endret 13. desember 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er nok ikke så mye receiveren som muter som kildene som slutter å sende fordi TV'en er av. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Bumper litt. For de som ikke visste det så kjører Hifi-klubben en julekalender hvor man kan vinne hifi-relaterte premier. I dag kan man vinne hodetelefonforsterker. Endret 16. desember 2010 av raid2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Om du bruker spotify er det ikke så lett å ikke få med seg det der. Artig at de gir bort litt ting, men det er vel billig reklame for dem. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Betaler for Spotify jeg, så får ikke noe særlig reklame Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Betaler for Spotify jeg, så får ikke noe særlig reklame Betalspotify ftw Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Betaler for Spotify jeg, så får ikke noe særlig reklame Har tenkt på premium ganske lenge, men har ikke kommet meg så lang enda. Håper på å få det i julegave. Men til da så er jeg stuck med Dr ludvig Tannert's juleterapi. Endret 16. desember 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Naiii!! Nå har jeg endelig bestemt meg for Jamo C607, og skulle til å bestille, men så er de utsolgt! Komplett (og MPX) var de eneste som hadde dem inne til en ålreit pris (så vidt jeg har funnet iallfall), men akkurat nå måtte det så klart være tomt... Yay me..! Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jamo 606-pakken er på tilbud til 4k igjen. Kjøper den. Skal ha de gulvstående til stereoanlegget, stativene som et minianlegg til PC'n og centeren skal ligge ubrukt under senga. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jamo 606-pakken er på tilbud til 4k igjen. Kjøper den. Skal ha de gulvstående til stereoanlegget, stativene som et minianlegg til PC'n og centeren skal ligge ubrukt under senga. Og veien hit har vært lang, bare å finne en effekt du kan bli fornøyd med også nå. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg er så ubesluttsom til de grader at det er helt latterlig. Holdt på med det tullet her sidne i begynnelsen av høsten. Da er det bare å finne en effekt og en grei forforsterker igjen, ja, så begynner det å bli greit - men da skal jeg vel oppgradere platespilleren. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jamo-settet bestilt. Det ser ut som om det også blir en ny forsterker på meg. En gammel sak med inskripsjonen "Technics SU", en dyrere og bedre modell av den Flimsez skryter opp i skyene. Blir spennende å se. Ender på en rundt 1100 med frakt og sånt, så er ikke all verden uansett. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Beklager trippelpost. Fikk fikset ferdig platespilleren min ifra 1978 nå i kveld. Spiller Michael Jackson og Bob Dylan. Førsteinntrykket er knall. Mye bedre lyd enn fra CD-spilleren. I morgen henter jeg Jamo'ene mine. Flimzes sender meg forsterkeren min en av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Her er litt bilder av forsterkeren, sånn til dere før skogsraa får se dem, nye platespilleren min kom med her og. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ja, men se til å pakke den ned og sende den da. WRHAAAAAA! Hvordan er inntrykket mellom min forsterker og din Technics? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Vanskelig å si med QLN'ene her, jeg er ikke imponert over qln så langt, men får følelsen av at det er mye av det samma når man trekker på litt. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ja, det er sant. DU var bortreist nå, så du har ikke Jamo'ene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå