xarr Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Takker for kjapt svar! Skal undersøke ekstern dac som mulig løsning.. edit: Du har ikke tilfeldigvis noen forslag? hehe Jeg har sett på noen men det virker som de hovedsaklig er beregnet på å f.eks ha rett fra pc'en og inn i et par headphones (eksempel, http://www.dustinhome.no/pd_5010469846.aspx). Jeg skulle gjerne hatt en som et bindeledd mellom pc og forsterker hvis det finnes. Endret 3. desember 2010 av mts Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du har ikke tilfeldigvis noen forslag? Jeg skulle gjerne hatt en som et bindeledd mellom pc og forsterker hvis det finnes. HRT Music Streamer II har fått mye skryt. Frode Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Det som er litt kjedelig med den er at den bruker strøm fra usb, så man kan få støy på signalet. Et annet godt valg er abrahamsen sin A-DAC, koster litt mindre om jeg ikke husker feil, og har teknologi som er lik modellen til 4000,-. Fungerer ekstremt bra, og har ekstern strømforsyning så man slipper mye støytrøbbel. http://www.abrahamsenaudio.no/ Velg products, og så A-Dac Endret 3. desember 2010 av Alastor Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det som er litt kjedelig med den er at den bruker strøm fra usb, så man kan få støy på signalet. Slik jeg har forstått det, regenereres strømmen og utsignalet skal ikke inneholde støy fra pc: With is unique topology, theMusic Streamer II provides a completely isolated path between the computer and audio system. No more audio contamination by the computer; your music will always sound its best. There are no external power supplies to worry about because the Music Streamer II derives its power from the USB buss while completely regenerating power for all its internal circuitry using a sophisticated set of proprietary circuits. Frode Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Konklusjonen fra Stereophile: Conclusions So much for an objective description. Now for an unabashedly subjective conclusion: Buy it. If you own a computer, if you don't already own a USB DAC, and especially if you can't afford the state of the art—either because you've already spent too much on a high-end CD player or you just plain don't have that kind of money for hi-fi gear—then stop whatever you're doing and buy a High Resolution Technologies Music Streamer+ right now. Given the musical pleasure it can bring, this moderately imperfect device is immoderately underpriced. Certain levels of performance can be had only for tens of thousands of dollars, and that's as it should be. The HRT Music Streamer+ offers something that can be had only for less: a peaceful refuge from the expensive storm of digital progress. The MS+ is a well-made product that's also enduringly effective. That may not be as sexy a word as powerful or rare or exclusive, but it's one whose significance is likelier than most to increase over time. Would I spend $299 for access to exponentially more music than I have, played back with good if not great sound? You bet. If there's another way in which so little money can bring so much music to an existing system, I haven't heard it. Frode Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Godt å se at den fungerer bedre enn andre tilsvarende produkter med USB-strøm. Jeg er subjektiv nok til å påstå at ekstern strøm fortsatt funker bedre . Men jeg har ingen beviser. Uansett så er DAC kjekt ^^. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 USB enkelt levere minst like god lyd som en ekstern strømadapter om man tar seg bryet med å filtrere usb-strømmen godt nok. Det blir ikke gjort i de aller billigste løsningene der strømmen kommer rett fra usb-kontakten, så man må være litt ekstra obs på det. Vil man, så kan man få ren strøm fra enhver strømkilde. Det spiller ingen rolle for lyden sin del om man filtrer strømmen i en ekstern adapter eller i selve enheten. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Usb sender ut rimelig lite strøm, så det er fort begrenset hvor mye man kan filtrere før det påvirker resten av ytelsen (alle ledd mister strøm), spesielt hvis det skal være en hodetelefonforsterker innebygget også, som mange dacer har. Lenke til kommentar
xarr Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Takker så meget for fine og informative svar! HRT Music Streamer II så veldig snacks ut, spesielt mtp de varme omtalene den er nevnt i. Jeg tror uansett det blir lysår bedre enn løsningen jeg har nå. Lenke til kommentar
magb Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Du kunne kanskje sett etter en Cambridge Dacmagic på bruktmarkedet også. Denne har både usb/optisk/coax inngang. Du kan også swicthe mellom inngangene slik at du eventuelt kan koble opp flere enheter som cd-spiller osv. Denne koster 2400 ny på: http://www.hifiklubben.no/ Men ligger ofte brukt til 1400-1500. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Vis noen har tid så send meg en PM raskt! Må ha noe hjelp innenfor sub. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hvorfor ikke bare ta det i tråden? Da får du fler potensielle svarere. Lenke til kommentar
xarr Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ramla innom hifi-klubben tidligere i dag og spontan-handla en Cambridge Dacmagic og nå hater jeg meg selv for å ha hørt på så kjip lyd i flere år, haha. Sinnsyk forskjell! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvilken løsning benyttet du før? Lenke til kommentar
xarr Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hadde analogt signal før med en 3,5mm audio jack fra pc til forsterker, sleit fryktelig med støy på signalet ved høyt volum på film/musikk med rolige partier men det er nå historie. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har selv testet mange av markedets forskjellige Dacer, både fra Hegel HD2 til HD10, El.comp Prelude PD1, A-dac og HRT musicstreamer. Og alle er famtastiske enheter verdt å bruke pengene på. Mine erfaringer er at de rimelig gjør en meget god jobb, får fram godlyden fra pcen. De dyrere gjør lyden mer dynamisk, får fram flere detaljer, og har flere tilkoblingsmuligheter. Selv syns jeg HD2 er mest bang for the bucks av de jeg har testet Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Hvorfor ikke bare ta det i tråden? Da får du fler potensielle svarere. Ok. Fence Audio Sub15mk2 til 1000 lappen, eller er det forsatt et sløsing? Endret 5. desember 2010 av Wizzlee Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hva skal den brukes til da? Og med hva slags utstyr som du har fra før? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ang DAC, har dette like mye og si når jeg kjører lyd via HDMI til min yamaha 663 forsterker, eller er det mest for de der ute som kjører vi aux osv ? Sånn som jeg har skjønt det så har vel forsterkeren min en innebygd dac, men ettersom den er i budsjettklassen så er den vel ikke allverdens. Verdt pengene alt i alt ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Alle receivere med digitale innganger har en dac, hdmi er digitalt og bruker således dac'en i receiveren din. Så er jo spørsmålet hvor god den dacen er, men stort sett er det helt ok saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå