Konnis Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Har et dilemma. Hvilke høyttalere går jeg for, Dali Concept 2 eller PSB Image 1B? Prisen er lik. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Er vel noen Creative Zen spillere som takler FLAC eller roter jeg nå? Får vel de oppi 32 gb eller noe slikt. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Gå for de du liker best. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Det er vel lite poeng med FLAC på en bærbar spiller i og med at den brukes i såpass støyende omgivelser at kvalitetsforskjellen på formatene spiller mindre rolle. Allikevel er det lett plagsomt å konvertere det en skal ha på en spiller når en har alt liggende i et format som spilleren ikke støtter. Et tips; Dersom du først skal rippe til FLAC så bruk EAC (Exact Audio Copy). Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Altså, jeg kjøper alle CD'ene mine, så de vil jeg ha på iPoden i best mulig format. Noe av musikken jeg vil ha er ikke utgitt på CD, så de tryller jeg frem fra noen sjørøverskip rundt om kring, og de vil jeg gjerne brenne også, så jeg får dem på en CD til CD-spilleren min. Liker dårlig å spille fra PC. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=4531&from=hardware (Finnes billigere også) Hva er en bra mp3 spiller og bruke til det, en link hadde vært veldig fint. Endret 16. november 2010 av Wizzlee Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Iriver har i "alle" år hatt støtte for ogg vorbis opp til 320kbit, og forskjellen mellom ogg vorbis 320 og flac har gjentatte ganger testet til å være inteteksisterende. Ogg vorbis har dog en fordel at de blir litt større enn en vanlig mp3-fil pga vbr, i motsetning til flac som blir mange ganger større. Så det finnes jo alternativer for de som vil ha det beste. Men nå er vel utvalget av mp3-spillere med bra nok hw til å rettferdiggjøre slike formater rimelig begrenset, og iriver er blandt de få som virkelig skiller seg ut der. Cowon og iAudio er vel ikke så dumme heller, men det er lenge siden jeg oppdaterte meg på den fronten. Min gode gamle iriver fungerer utmerket, og vil komme med påstanden at den har den beste dacen i hus. På tross av sin alder og lille størrelse. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Med en sånn som dette bør det vell funke? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hadde fest for noen helger tilbake, og da brukte jeg mitt nåværende stereoanlegg som består av nad c315 og CW cl-6. Dette er jo helt totalt herpet, og siden jeg har hatt anlegget i mer enn 3 år tenkte jeg at jeg kunne bytte det ut. Mange som anbefaler nad c165 og nad c275 sammen. Noen som har innspill ang de i en duo? Og noen som har anbefaling av høytalere som passer disse høytalerene? Tenkte meg gulv-høytalere. Jeg er villig til å bruke 10k på høytalere, ikke noe særlig mer. Hører på metal, indie, house og pop. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Finnes det gode MP3-spillere med støtte for FLAC eller andre koselige formater på markedet med god lagringsplass(noe som er nødvendig med FLAC) og som er brukervennlige? Kjenner ikke spilleren, men Creative Zen X-Fi Style kan kanskje være et alternativ. Frode Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Bestemt meg. Kjøpes en gang på nyåret. Archos 5 250 GB. Støtter alle slags formater, stor god skjerm jeg kan se TV-serier greit nok på, og har etter sigende god lyd. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Ser ut som det blir en NAD 306 som førstegangsforsterker for meg Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Gratulerer. Jeg får lønning om 12 dager, da skal det handles stereoanlegg. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Kikke og kikket, og synes logoene var veldig like. Er Lyngdorf og NAD samme firma eller overhode koblet sammen på noen måte ? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Beste platespiller til max 2,5k. Kan ikke være NOE MER ENN DET! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Har ikke stereoforsterere optisk inngang? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Sjeldent forsterkere har optisk inngang, mye vanligere på receivere. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Sjeldent forsterkere har optisk inngang, mye vanligere på receivere. Hvis jeg bruker pcen som digital lydklilde, og sender lyden igjennom minijack --> RCA vil lyden være like bra da som om den hadde vært om det var igjennom en optisk kabel? Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Nei, overhodet ikke, men har man ingen annen mulighet må dte vel bli sånn. Bruker man PC bør man jo ha et bra lydkort, alle filene i FLAC(eller andre finfine formater) og sende digitalt til en ekstern DAC. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Sjeldent forsterkere har optisk inngang, mye vanligere på receivere. Hvis jeg bruker pcen som digital lydklilde, og sender lyden igjennom minijack --> RCA vil lyden være like bra da som om den hadde vært om det var igjennom en optisk kabel? Avhenger helt og holdent på lydkortet, har du noe standard realtek søppel så er det nok ikke in nærheten, har du noe bedre soundmax, creative, asus etc lydkort, så er det nok ikke store forskjellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå