Mr. A Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hjalp faens så lite på skurringen, men fikk bort en god del støv uansett, og lyden føles bedre. Da må du nok enten bytte det eller ta det opp og gjøre det rent manuelt. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg bare blåste til jeg følte et tomrom i tærne. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Jeg fikset et ubrukelig volumhjul på en pioneer bilstereo, loddet av potmeteret, og åpnet det opp, var veldig små pinner, og de fleste av dem hadde klumpet seg sammen i enden, korrodert sammen så det nesten ut som, fjernet bare rustklumpene, loddet på igjen, og det funker knall. Desverre ble den erstattet av en kjip Fence Audio billig greie, som hadde mange ganger mer påstått watt, som dog ikke driver høytalerene like fint (på badet) Pioneeren knelte veldig ofte den lille 100-300w(husker ikke nøyaktig) ATX strømforsyningen ^^ Tror den hadde 2x45w, noe Fence Audio driten ikke klarer Lydsammenligning: Pioneeren hadde tonnevis av kraft, rå bass (ja, fra noen biltema marin høyttalere.) Fence Audio: Mja... den spiller musikk, men ikke veldig engasjerende. Endret 11. november 2010 av Revolution Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Funnet en bedre versjon av forsterkeren min, med 2-3 ekstra innganger og noen ekstra watt. Koster 100 kr. Om jeg kan få den tilsendt og den fungerer som den skal, kjøpes den. Antar B&W'ene bare har godt av noen ekstra watt, fra en nesten identisk forsterker, og til 100 kr + porto er det ikke noe å utsette. Det skal også nevnes at det er de peneste forsterkerne jeg vet. Da sparer jeg så mye penger at jeg kan skaffe en DAC til CD-spilleren min også. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Den ser større ut enn den er, da den ikke er standard bredde. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Om jeg kjøper noe vintage, blir det uansett Pioneer SA-710, koster meg ingenting og jeg føler jeg kjenner den fra før av. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Tenker du på den på Finn? Står at han ønsker bud. Tviler på at den går for 100kr... Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Unnskyld meg, men... Å inni steikje satan for et beist! Jeg hentet suben på postkontoret i dag, det tok bare to dager - kudos til surround.no! XTZ 99 W10.16 - den veier rett under 30 kg, og er nesten en halv meter høy! 10" hørtes ikke så mye ut på papiret, men fy faen så svær den virker! Det her skal det bli gromlyd av! Det eneste som gjenstår nå er å ta en tur på Euronics og skaffe meg kabler, så skal det kobles opp! Et lite spørsmål har jeg dog. Bassen skal kobles på "sub woofer pre out"-utgangen, altså RCA. Men på suben er det jo både pluss og minus (rød og hvit plugg). Er det samme hvilken jeg kobler den til? Suben spiller jo vel mono uansett, så det skal vel ikke ha noe å bety? Edit: Eller skal jeg bruke en Y-splitt, kanskje? Det hørtes litt riktigere ut... Endret 11. november 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Det er ikke pluss og minus, lyd er variasjoner, bevegelse. Altså vekselstrøm om noe. Rød og hvit er venstre respektive høyre inngang, og er beregnet på forsterkere som ikke har dedikerte sub-utganger, bare koble sub ut inn på en av dem. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Du trenger en ysplitt ja . Alternativt en subwooferkabel som er 2 --> 1. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Unnskyld meg, men... Å inni steikje satan for et beist! Jeg hentet suben på postkontoret i dag, det tok bare to dager - kudos til surround.no! XTZ 99 W10.16 - den veier rett under 30 kg, og er nesten en halv meter høy! 10" hørtes ikke så mye ut på papiret, men fy faen så svær den virker! Det her skal det bli gromlyd av! Det eneste som gjenstår nå er å ta en tur på Euronics og skaffe meg kabler, så skal det kobles opp! Et lite spørsmål har jeg dog. Bassen skal kobles på "sub woofer pre out"-utgangen, altså RCA. Men på suben er det jo både pluss og minus (rød og hvit plugg). Er det samme hvilken jeg kobler den til? Suben spiller jo vel mono uansett, så det skal vel ikke ha noe å bety? Edit: Eller skal jeg bruke en Y-splitt, kanskje? Det hørtes litt riktigere ut... Mener at du skal kunne bruke begge, men sub out er nok best. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Det er ikke pluss og minus, lyd er variasjoner, bevegelse. Altså vekselstrøm om noe. Rød og hvit er venstre respektive høyre inngang, og er beregnet på forsterkere som ikke har dedikerte sub-utganger, bare koble sub ut inn på en av dem. Er det ikke en positiv og en negativ side lekevel da? Altså, elektronene går jo vel gjennom fra minus til pluss uansett? Men altså: Forsterkeren har en dedikert sub-utgang, men på suben er det både rød og hvit plugg. Så der trenger jeg altså en Y-splitt. Takker for hjelpen! Edit: Hvor faen er hjernen min i dag? Så klart det ikke er pluss og minus! *le av meg selv* Endret 11. november 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Det er ikke pluss og minus, lyd er variasjoner, bevegelse. Altså vekselstrøm om noe. Rød og hvit er venstre respektive høyre inngang, og er beregnet på forsterkere som ikke har dedikerte sub-utganger, bare koble sub ut inn på en av dem. Er det ikke en positiv og en negativ side lekevel da? Altså, elektronene går jo vel gjennom fra minus til pluss uansett? Men altså: Forsterkeren har en dedikert sub-utgang, men på suben er det både rød og hvit plugg. Så der trenger jeg altså en Y-splitt. Takker for hjelpen! Edit: Hvor faen er hjernen min i dag? Så klart det ikke er pluss og minus! *le av meg selv* Du trenger ingen Y splitter. Sub utgangen sender begge kanalene igjenom. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Så jeg bruker bare en kabel, fra sub-utgangen i forsterkeren, til en av de to på suben? Og det er samme hvilken? Edit: Når jeg leser en gang til ser jeg jo at Flimzes akkurat skrev det. Jeg er tydeligvis alt for trøtt for forum i kveld... Endret 11. november 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Så jeg bruker bare en kabel, fra sub-utgangen i forsterkeren, til en av de to på suben? Og det er samme hvilken? Edit: Når jeg leser en gang til ser jeg jo at Flimzes akkurat skrev det. Jeg er tydeligvis alt for trøtt for forum i kveld... Ja det gjør du og Yes you are Lenke til kommentar
Lasso224 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Har denne forsterkeren: http://www.pioneer.no/no/products/archive/VSX-415-S/index.html Og lurer på om dere tror at den kan drive enten eltax consept 400 eller eltax consept 600 ? På forhånd takk Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Her er noen bilder av suben. Ååh, så vakker! Beklager kvaliteten på bildene, men mørkt rom + mobilkamera som eneste kamera innen rekkevidde gir ikke bedre bilder... Og så klart er forumet mongo akkurat når jeg skal laste opp bilder... Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Tenker du på den på Finn? Står at han ønsker bud. Tviler på at den går for 100kr... La ikke merke til. Æsj. Får se hva han forestiller seg i pris da. Uansett veldig aktuell. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Har denne forsterkeren: http://www.pioneer.no/no/products/archive/VSX-415-S/index.html Og lurer på om dere tror at den kan drive enten eltax consept 400 eller eltax consept 600 ? På forhånd takk Den forsterkeren er ny nok til å være rimelig ok, det er likevel en low end forsterker, og store høytalere = stor effekt. Om du setter opp budsjett, bruksområde, romstørrelse og pris så er det godt mulig at du kan få et bedre forslag. Det vil selvfølgelig spille sammen, men vær litt forsiktig og hør nøye etter forvrenging første gang du skrur opp om du går for den kombinasjonen. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Lurer på hvor høyt man egentlig kan spille på en surroundforsterker ala Onkyo SR308 med noen 2x10" før du hører forvregning. Skal det lite til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå