Revolution Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Kan se ut som om jeg har fått en gigantisk mindfuck. Er helt mind-blown atm. Er foresten helt enig i din argumentasjon ang. logicrap greiene. Men jeg hater de uansett, bare fordi det er så deilig ^^ Endret 10. november 2010 av Revolution Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Skal ikke nekte for at det er et godt anlegg for prisen, og at det er mere en godt nok for de fleste. Jeg bare sier at jeg personelig ikke er noe fan av overdimensjonert bass og underdimensjonerte diskant og mellomtone høyttalere. I mitt oppsett har jeg lagt vekt på at lyden skal være klar og fin, og ikke være for underdimensjonert for en eventuell subwoofer i senere tid. Mens jeg er i gang, kan noen anbefale en god subwoofer til en billig penge ? Synes at lyden blir litt spinkel på enkelte sanger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Irriterer meg at avforum er nede i kveld, fra i det øyeblikket jeg lagde meg en tråd! Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) XTZ, den dyreste du har råd til. Hos meg funker 8" veldig bra, den sliter dog på høyt volum. Alastor: Agreed. Tips til integrert forsterker, skal drive DM686, og være så billig som mulig, 1k-2,5k er prisrange. Endret 10. november 2010 av Revolution Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Kan se ut som om jeg har fått en gigantisk mindfuck. Er helt mind-blown atm. Er foresten helt enig i din argumentasjon ang. logicrap greiene. Men jeg hater de uansett, bare fordi det er så deilig ^^ Hva er du mind blown av? Hifiklubbens billigste denon er faktisk rimelig bra, http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/denon_pma-510ae_integrert-forsterker_sort.htm Den spiller rimelig fint sammen med 686. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 XTZ, den dyreste du har råd til. Hos meg funker 8" veldig bra, den sliter dog på høyt volum. Hører ikke på så høy musikk at det gjør noe. Blir nok ikke kjøpt noe med det første uansett, ås jeg har litt tid til å tenke og lete. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg var 100% sikker på at 600 serien hadde diamant tweeters, derfor jeg ble mindblown når det viste seg å være feil Tror det har noe med at de gamle nettsidene til B&W prata om diamant overalt, og at jeg har blitt forvirret og trodd 600 serien har hatt det og. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Tror ikke en gang at 7-serien/CM-serien har hatt diamant noen gang. Når det er sagt så er forskjellene her meget små, aluminium holder helt fint, belastningen er relativt lav med mindre du spiller veldig høyt. Forskjellen på aluminium og titan diskanter f.eks er minimal, og forskjellene kan mye heller tillegges resten av designet enn materialet. Når det er sagt så er diamant-tweeteren en ren nytelse å lytte til, men den æren kan nok resten av elementet ta mer enn bare membranmateriale. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Snart forsvinner vel placeboen, og jeg må kjøpe nye høyttalere Endret 10. november 2010 av Revolution Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) http://www.eu.onkyo....s/TX-SR308.html <- holder det med en hdmi-kabel imellom denne og tv-en når jeg har kilder som bruker component og scart? Spesifikasjonslisten får det til å virke som om den kun kan bytte mellom flere analoge videoinnganger og sende det samme signalet videre. Hvorfor har den en egen DSP-innstilling for RPG? Huff, leste litt i manualen, og den støtter ikke component->hdmi. Men denne ser ut til å gjøre det, om ikke jeg har lest noe feil? http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v367_black__u/?mode=model Endret 10. november 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg ser ikke at det står noe om det på noen av dem. Det du leter etter er Analog video upscaling to full HD 1080p. 567 har det, gjetter på at 508 har det også. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Nei, trenger ikke nødvendigvis ha oppskalering for å få analog ut via hdmi. Hadde vært kjekt å slippe kabelrotet opp til tv-en, spesielt om det blir aktuelt med veggfeste. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Nei, men du trenger en A/D konvertering, som så godt som alltid inkluderer oppskalering. (har til gode å se unntak) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hvor mange watt trengs på en integrert forsterker hvis jeg skal drive 2 gulvhøyttalere? F. eks. Dali 400. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Et lignende spørsmål. Har tenkt å kjøpe et par Dynavoice Dynamite 10 Det er 2stk 10" i hver høyttaler. Hvilken forsterker trenger jeg til disse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 *Mine innlegg* Har ikke vært så aktiv i lyd-og bildediskusjonene på diskusjon.no, har hengt mest på avforum. Men det er hyggelig med en tråd med litt småpjatt rundt lyd. Har ikke lest tråden gjennom, men hva slags annlegg har dere? Har selv Klipsch RF-62, RC 52 (som står hjemme). Hadde RS-42, men de solgte jeg. Siden jeg bor i kollektiv så har jeg latt min DIY sonotube replica stå hjemme. Forsterkeren er en marantz SR-5003. Synd jeg ikke har lydtette vegger, for jeg savner virkelig å dra anlegget på litt for høyt på de mest actionfylte scenene i filmer. Har Beyerdynamic DT 770 pro (80ohm) som har blitt brukt flittig på hybelen i det siste. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Per idag har jeg et rått hodetelefon anlegg med 2stk gromme diskanter, med superboost feature. 1" delt diskant og bass. For å nevne noe annet har jeg også stjåle det fra skolen! Sykt. Neida, skal gå til innkjøp av Dynavoice Dynamite 10 og en forsterker. Har sett litt på NAD C372 brukt, virker som en god forsterker. Evt. brokoble den med NAD 216 etterhvert Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hvor mange watt trengs på en integrert forsterker hvis jeg skal drive 2 gulvhøyttalere? F. eks. Dali 400. Watt og watt.. Det er ikke bare om watt, jeg har en forsterker på 7*120 watt, en på 6*130 watt, en på 2*90 watt, og en på 2*25 watt. Og så kan du gjette hvem som er kraftigst, spiller best og høyest. (protip, det er klasse A forsterkeren med lavest oppgitt effekt). Hva skal man se på? Tester! Det er eneste tilfredstillende svaret jeg sitter igjen med. En lang erfaring, en god innlesing på tester og et greit kjennskap til det meste av utbud til de største produsentene er "eneste" måten å kunne velge ut det beste valget. Nå er jo dette for den jevne bruker umulig, men fysisk størrelse og vekt pleier å være et godt utgangspunkt på hvor kraftig forsterkeren er. (dette gjelder ikke klasse d, som er langt lettere enn a og b) Pris er også stort sett en indikator, man får det man betaler for for det meste. Rene stereoforsterkere, og for den delen, rene effektforsterkere er det beste utgangspunktet om du skal drive litt mer voksne høyttalere. Surround receivere kan ikke måle seg med en tilsvarende tokanals forsterker. Denon, NAD, Cambridge Audio, Onkyo, Yamaha, er alle merker som leverer flotte og sterke integrerte forsterkere. Hvor mange watt trengs for å drive en høyttaler... Hvor høyt skal du spille er et naturlig svar. Selv bruker jeg som tidligere hintet til 2*25 watt klasse a på mine høyttalere, og de har ingen problemer med å vekke naboer i flere retninger og etasjer. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Noen som har noen erfaringer rundt Cambridge Azur 740A? Står mellom den, Nad 365BEE og Yamaha AS7000. Hvilken av de her vil i allefall være kraftigst? Og har Yamaha AS7000 pre-out? Elkjøp er håpløse på info. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 CA 740A er helt ok, men kan være kresen på valg av høyttalere. Av de nevnte hadde jeg uten tvil gått for Yamaha, men nå liker jeg yamaha lyden (og er ikke en stor fan av nad-lyden). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå