Breidablik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Synd det er litt mangel på tålmodighet hos meg, da.. Men så er det også en ganske stor mangel på styring rundt lommeboka også, når det er noe jeg har lyst på Endret 1. november 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Huff kjenner godt til den ja, men må man så må man "skal bare". Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Det eneste som holder meg litt igjen er at jeg egentlig har planlagt et 5870 nr 2 en stund nå, men nå ser det ut til at det blir forskjøvet litt i tid til fordel for anlegget. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Tja, jeg hadde lett nedprioritert 5870 for lyd, og heller sett an hva som skjer med priser og sånn når nye 6970 kommer. EDIT: Når vi først snakker om dårlig kontroll på pengebruken når man vil ha noe: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1272147 Endret 1. november 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jojo, vanligvis ville jeg ventet med å kjøpe til den nye serien var kommet ut i butikkene (og det gikk an å få tak i dem), men i mitt tilfelle har jeg allerede et vannkjølt 5870, og da vil jeg heller gå for crossfire med to av dem enn et 6970 (selv om det blir awesome)... Dessuten går 58xx-kortene ut av produksjon nå, så om jeg vil ha et til må jeg få rævva i gir! Men jeg går nok likevel for lyd før videre grafikkvalitet (da det jeg har for så vidt strekker til). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hehe, nå har jeg et 4870, og jeg tror ikke det er noe jeg sliter med å trekke, ikke av det jeg spiller i hvert fall. Så lyd ftw 5870 kan man hente på bruktmarkedet når alle moteløvene har skaffet seg det nye og beste Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Tre skjermer på et kort trekker ned ytelsen en god del.. Men neida, jeg har heller ikke problemer med noe egentlig, så valget er ikke vanskelig. Men den samlede prisen blir jo rundt 5000,-, så det svir litt likevel. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Samme problem her. Stod mellom et nytt GTX295 eller et RIAA-trinn. Ble lyd denne gangen Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg var også i samme situasjon for en liten tid tilbake Sto mellom HD5870 og en sub (XTZ 99 10"). Siden jeg satt på et såpass gammelt kort (HD3870) følte jeg at det var nødvendig med noe nytt, så subwoofer får vente litt Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har 8" fra XTZ, ikke tvil om at den er svært bra for prisen, men den spiller ikke helt pent når du presser den opp i litt volum, på de tyngste sangene fra trentemøller med romristende volum hører man skurring. Men nå snakker vi et lydnivå som på mitt lille rom ikke er tålelig i mer enn et par minutter. Mangler dypbassen også egentlig, men for prisen er den fantastisk. Om du har et større rom er det lurt å gå opp i effekt og størrelse. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg tror nok jeg går for 10"eren. Gidder liksom ikke gjøre det halvveis - skal jeg først kjøpe sub skal jeg kjøpe skikkelig sub. Endret 2. november 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Er det alltid ved høyt volum at man hører forskjell på høytalere? Er rimelig sensitiv for høy lyd, og foretrekker et litt dempet volum - så det holder kanskje med mellomklasse for meg som regel? Mer opptatt av at lyden er detaljert og 'ren', enn at det skal spilles høyt. Endret 2. november 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det er vel ikke bare der man hører forskjell, men det er jo der man hører skurring. Ellers er det jo så klart forskjell i lydkvalitet på lavere volum også... Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Er det alltid ved høyt volum at man hører forskjell på høytalere? Er rimelig sensitiv for høy lyd, og foretrekker et litt dempet volum - så det holder kanskje med mellomklasse for meg som regel? Mer opptatt av at lyden er detaljert og 'ren', enn at det skal spilles høyt. Helt klart der man kan få høytalere til å høres svært dårlige ut, i alle klasser low end til high end. Men ellers har det lite å si tror jeg. Men mulig du når et punkt der du har så bra utstyr at om du oppgraderer til noe bedre vil du aldri få utnyttet det siden de var tilnærmet lik ytelse på på gitt volum Bare en teori altså. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Man hører forskjell på utstyr hele veien. Men dårlige høytalere har en tendens til å bli ubehagelig ved høyere volum, godt utstyr høres like bra ut hele veien til det gir seg. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Fikk demonstrasjon av steroen til nabomannen i går kveld. Det var deilig. Ser ut til at jeg fåt er par gamle hodeteleofner av ham også, når han finner dem igjen. Sånne elektrostat-hodetelefoner. Smålig spent her. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Enkelte høyttalere krever litt volum før bassresponsen blir som den skal. Gode høyttalere klarer gjerne å spille bedre på høyt volum, men om man sammenligner på nøyaktig samme volum så skal også kvalitetsforskjellen merkes. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Skaffa meg anlegg til å ha hos pappa. Noen som tørr å gjette hva jeg har betalt for det? Består av disse høytalerne, og denne reciveren Reciveren ble kjøpt på lefdal på Torsdag og høytalerene (brukt) på Fredag. Så igjen, gjett prisen! Vedder på at ingen klarer å gjette i nærheten av riktig. Legger ved et bilde. Deilig tapet (huset skal pusses opp da det er kjøpt for en måned sia ). ------------------------------------------------------------------------------------------- Har tenkt å ha 5.1 fortsterkeren hjemme hos mamma slik at den kan bytte ut min nesten ødelagte forsterker fra The 90´s. Lurer derfor på når S/pdif inngang ble implementert på stereo recivere? Har tenkt å finne en brukt å ha hos pappa se Siden så mange ville gjette, kan jeg fortelle at jeg betalte 1695,-kr for alt sammen! 995 for utstillings modell reciver, og 700 kr for høytalerne av en eldre mann. Føler det var en god deal Lenke til kommentar
fhl Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er det alltid ved høyt volum at man hører forskjell på høytalere? Absolutt ikke. Jeg synes at mange høyttalere sliter på lave volum. Det låter fint, men kanskje litt tamt. Lettdrevne høyttalere med store element har fungert best for meg. Frode Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Noen som har erfaring med QLN 504? De jeg sitter på nå, men finner ikke noe på dem på nettet. Lurer på om jeg skal selge dem, å kjøpe nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå