Akse Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det sagt, 683 S2 ligger ganske nær CM8 i pris. Hvor stor er forskjellen, mon tro. 683 er i hvert fall hakket mer lettdreven. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ugh, forsatt gummiknotter som holder dekkningen fast. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Fikk akkurat tak i en Onkyo TX-NR3010 for en ganske så nedsatt pris. Har kalibrert og justert de siste dagene, og den spiller virkelig godt med Klipsch. Byttet også ut RC-64 med et par RF-82 som begge ligger på TVbenken. Får en helt annen opplevelse under filmtitting. RC-64 var riktignok en veldig fin senterhøyttaler, men den holder jo ikke følge med RF-7 mkII. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Fikk opp BW 804 Diamond igjen i dag. De står med to NAD 275 effekttrinn. Ikke gode nok for disse høyttalerne, men fy faen det er behagelig å høre på over tid altså. Helt utrolig oppløste. Prøvde først med vanlige 2,5mm kabler, og byttet deretter til Van den Hul - The revelation. Bassen kom mer frem, og ble litt tyngre, samtidig som lydbildet ble en anelse mer komplett. Morsomt å prøve. 2 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Eg misunner deg dei høgtallerane. Eg gler meg til den dagen eg kan ta meg råd til slikt.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Hvilke annet elektronikk har du? Planer om ny forsterkerløsning? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Tester ut en ny liten finesse som har navnet Lightpack. Jeg har lenge sett etter noe som likner Philips Ambilight som man selv kan montere, og Lightpack er det nærmeste jeg har funnet hittil. Det leser dessverre ikke av bildesignalet direkte fra HDMI-kabel, men må kobles til datamaskinen som spiller av materialet. Kobles via USB. Jeg bruker jo utelukkende XBMC for materiale som spilles av på storskjermen, så for meg passer det perfekt. Det eneste som er synd er at Windows og flerskjermsløsninger ikke er det mest sømløse som finnes, derfor må jeg plassere ut alle målepunktene på skjermen manuelt hver gang recieveren skrus av... 30 punkter, phew. Håper på en fiks! Ny senter og reciever er også med. RF-82 og Onkyo 3010! Strålende! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Stilig!Nå har ikke jeg mye peiling på surround, men er det der noe særlig god senter løsning da? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Ang. Ambilight: Det finnes en løsning der en plugin i XBMC sender data til en Raspberry Pi som driver WS2801-ledstrip (eller var det WS2811?). Det fungerer veldig bra, og det ligger en del guider ute på nett. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Tipper du har litt peiling på Argon kabler siden du jobber i Hi-Fi Klubben. Er det en merkbar forskjell i praksis mellom Argon Red edition RCA og Blue edition? Er ikke snakk om noe high end forsterker (en NAD C356BEE). En annen ting, de to jumperne som forbinder pre-out og main in på denne forsterkeren, blir det noe merkbar forskjell i lyd ved å bytte disse til f.eks Van den Hul the link? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 har en sub jeg lurer på om jeg skal putte på spikes. er det lurt? er sånne små runde klosser man kan sette på gulvet under piggene også, er det vits? er ganske stress å sette spiksene oppå de klossene Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Spikes vil jeg anbefale. Har du parkett gulv er det jo nesten must med det underlaget også. Du kan jo evt kjøpe føtter ala soundcare spikes så slipper du å tenke på det. Har god erfaring med slikt, det er billige oppdateringer som fort kan gi sto forandring i lydbildet. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) herlig, da har jeg satt den på spikes. takk for svar er det lurt å ha på equalizer på forsterkeren? skjønner ikke hvordan man bruker equalizer. det er ingen presets, det er manual eller off. det ser omtrent sånn ut: speaker -> center ->63Hz -> () hvor mange dB for eksempel hvis det er relevant bruker jeg platespiller Endret 17. februar 2014 av Bork Laser Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 og bør jeg sette audio selector på analog eller optical? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Fra platespilleren bør jo audioselector være analog i hvert fall, siden vinyl er analogt. Er ikke mange forsterkere som har equalizer lengre, men det er jo for å justere volumet på forskjellige frekvenser. Så syns du det feks er for lite øvre mellomtone kan du booste den ett par dB. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Tipper du har litt peiling på Argon kabler siden du jobber i Hi-Fi Klubben. Er det en merkbar forskjell i praksis mellom Argon Red edition RCA og Blue edition? Er ikke snakk om noe high end forsterker (en NAD C356BEE). En annen ting, de to jumperne som forbinder pre-out og main in på denne forsterkeren, blir det noe merkbar forskjell i lyd ved å bytte disse til f.eks Van den Hul the link? Stiller meg tvilsom til at du vil høre noen forskjell for å være ærlig. Det er i high-end jeg har klart å høre forskjell ved kabelbytter, og da er det snakk om å gå fra kabler til 50,- meteren til kabler som koster 1000,- meteren. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Har erfaring med forskjell i lyden på kabler til 500,- meteren vs kabler til 500,- meteren jeg. Det var ganske stor forskjell i lydkarakteren. Her er det snakk om Monster RCA kabler vs Kimber RCA. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Fra platespilleren bør jo audioselector være analog i hvert fall, siden vinyl er analogt. Er ikke mange forsterkere som har equalizer lengre, men det er jo for å justere volumet på forskjellige frekvenser. Så syns du det feks er for lite øvre mellomtone kan du booste den ett par dB. flotters! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Jo, man kan sikkert treffe på tilfeller, men klare forskjeller på kabler hører man nok best på high-end anlegg. Det sagt, jeg har ikke prøvd veldig mye forskjellig når det kommer til kabler. Jeg lagde dog akkurat et sett med feite kabler selv. 2x16mm2 ren kobber. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Skal gå fra Clas Ohlson lisser til noe nytt, merker kanskje litt forskjell? Blir uansett mere solid. Endret 17. februar 2014 av chairgame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå