SKAÐI Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Men du har vel hørt forskjellen på CD-spilleren og lyd over fm? Selvfølgelig, har du ett typisk dårlig bilanlegg som desverre mange av bilene her til lands har, så vil det ikke være enorme forskjeller. Men jeg irriterer meg når jeg hører musikk på radio, pga dårlig kvalitet. Før jeg fikk med dock til iphonen gikk det stort sett i cd'r. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Så det er hørbart med andre ord? jaja jeg får se en gang. Foreløpig får jeg holde meg til å brenne ut cder. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Ja, veldig hørbart. Og jo bedre bilanlegg jo mer irritere man seg over det Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Er jo ikke det beste anlegget akuratt Er standard Ford focus system, men det fungerer greit nok Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Her er da det nye anlegget i nyoppussede jobblokaler. Strøkent og fint! B&W ASW608 B&W DM685 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvilke grep er mulig å gjøre om man sitter i en kraftig bassdip romnode? Annet enn å flytte sitteplassen, og hive opp masse absorbenter? Flytte lytteposisjon Flytte sub/høyttalere Absorbenter (hjelper også på dipper) ala hjørneabsorbenter, helmholtz resonatorer, osv Flere subber (plassert usymetrisk) Er vel sånn grovt hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Her er da det nye anlegget i nyoppussede jobblokaler. Strøkent og fint! *Snip* Pent! Gleder deg til å gå på jobb du nå tenker jeg. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg tror LP er på vei tilbake. Den kommer neppe til å ta store andeler i markedet, men vil kanskje på sikt bli det mest solgte fysiske formatet. Streaming og nedlastning vil nok dominere markedet ganske kraftig, mens CDen bare vil dø ut. Jeg trodde LP-en allerede var det mest solgte fysiske formatet jeg. Er det noen som kjøper CD-er for tiden da? Jeg kjenner ikke noen som har kjøpt en CD på flere år, men LP-er derimot, kjøpes over en lav sko. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Kjøper kun CD når mine favorittartister/band gir ut nye, spesielt digipacks/limited osv. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Albumet er den nye bandskjorta.. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg har ingen mulighet til å spille av fysiske format på stereoen min. Får like bra eller bedre lydkvalitet fra digitalt format, som er lettere tilgjengelig og bedre organisert i det digitale biblioteket mitt. Jeg kan se gleden i å ha LP-samling, men personlig er jeg for lat til å snu plata 2 ganger i timen. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Her er da det nye anlegget i nyoppussede jobblokaler. Strøkent og fint! *Snip* Pent! Gleder deg til å gå på jobb du nå tenker jeg. Så absolutt! DM685 spiller krystallklart! Selv med en klasse D-forsterker. Kan selvsagt ikke måle seg med RF-7mkII men hehe, litt forskjellige prisklasser ja. Jeg har slengt ut en liten annonse på Finn. Jeg er veldig interessert i å få tak i en til av effektforsterkeren jeg sitter på, Nikko Alpha 220. Fikk en henvendelse fra en kar i går om at han kan selge meg en Nikko Alpha 440, den som er grommere enn 220 da. Han ba meg foreslå en pris, men jeg vet virkelig ikke hva den kan være verdt. Noen som har innspill? http://www.finn.no/finn/torget/onskes/annonse?finnkode=37199727 Endret 19. september 2012 av Munty Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Selv med en klasse D-forsterker? Hva prøver du å si? At klasse D ikke spiller krystallklart, eller at du har manglende kjennskap til konstruksjoner som spiller krystallklart? Chapter, Hypex, Lyngdorf med flere lager konstruksjoner som spiller så rent at forsterkerens bidrag av støy blir av akademisk interesse sammenlignet med støy fra signalkilder, rommet og høyttaleren. Sonos lager en helt grei klasse D-amp som leverer 55w som kanskje ikke er nok til høye volum, men som spiller forholdsvis rent og pent. DM685 er en ganske artig sak til en rimelig penge som dekker behovene til de fleste som ikke blir virkelig bitt av basillen. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Ler like godt hver gang folk foreslår rørforsterkere som den gyllene middelvei. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Ler like godt hver gang folk foreslår rørforsterkere som den gyllene middelvei. Det finnes i grunn ingen rør-lyd eller klasse D-lyd. Det handler om klangkarakter, betoninger og mye annet. Livet uten rør er fint det også (selv om høyttalerne mine operer i en variant av klasse A, som de fleste rør-forsterkere). Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Heisann Hvordan skal jeg koble opp dette? fant noe billige greier på finn.no yamaha rx-v657 manual dali 606 Skal bare teste at det funker Finner ikke noe om ohmen på dal høytalerne. EDIT: google litt og fant ut det var 4ohm. Testet og det virket som om det fungerte helt fint. En liten skade ved at den ene membran tuppen var trykt litt inn, slik at den hadde en grop lignende ting. Fulgte også med senterhøytaler og bakhøytalere, men de gidder jeg ikke å teste nå. Endret 16. oktober 2012 av morgan_kane Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Tips til det indytta elementet er og ta ducktteip eller lignende og forsiktig teipe på bulken for så og forsiktig dra ut bulken igjen Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Tips til det indytta elementet er og ta ducktteip eller lignende og forsiktig teipe på bulken for så og forsiktig dra ut bulken igjen Takk for tips, skal gjøre det Er det noen som foresten vet om høytalere eller forsterkere kan ha glassperler i seg, fant en slik på gulvet og lurer på om den kan ha kommet av høytalerne eller forsterkern jeg kjøpte igår :S Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei folk! Har tenkt å kjøpe en surroundreciever. Skal i all hovedsak bli brukt til stereolyd, høre på musikk, så det er lydkvalitet som er hovedfokus. Tenker å bruke 10k+. Har noen forslag og/eller erfaringer med et anbefalt produkt? I den prisklassen er det vel ikke så mye vits i å si hvilke funksjoner jeg ønsker. Det meste følger vel med uansett, men kanskje verdt å nevne at jeg vil ha en med innebygd AirPlay. Jeg har tenkt litt på Denon AVR-4311, men det ser ut som om det er en utgått modell nå. Takk for tips! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvis du i hovedsak skal bruke den til stereo, foreslår jeg du vurderer en stereoforsterker i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå