Gjest medlem-83883 Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Har gått til innkjøp av nytt kompakt anlegg for bruk med PC-en. Jeg hadde en Aune X1 liggende fra før, så jeg kjøpte inn en FiiO A1 digital forsterker og et par System Audio Saxo 1 i tillegg. Litt uvanlig PC-anlegg, men det fungerer meget bra. Computer audio by toiversen, on Flickr Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Så veldig åkei ut, ::2R:: Noen som kjenner til Creek Audio og forsterkerne deres? Skal se litt på en integrert sak i morra som jeg har mulighet til å få. Planen er å blåse liv i et par gamle Bang Olufsen-høyttalere i bokhyllestørrelse til å ha ved dataen, uten at det høres ille ut =) Høyttalerne (Bang Olufsen CX 100): http://www.beophile.com/wp-content/produits/cx75.jpg Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Spennende oppsett 2R, hvor bra klarer A1en og drifte Saxoene? Saxoene har fått god omtale, men holder 14 watt mon tro. Endret 13. mai 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Jeg var faktisk litt skeptisk til hvor bra A1 skulle klare seg med Saxo, og hadde en avtale med Soundgarden om at jeg kunne levere den tilbake hvis det ikke fungerte. Heldigvis fungerer det helt utmerket, og jeg kommer til å beholde dette oppsettet. Nå skal ikke dette anlegget spille høyt nok til å fylle stuen med lyd, det har jeg større saker til, men skal gi meg godlyd når jeg sitter ved PCen. Til denne jobben fungerer A1 meget bra, og jeg opplever den ikke som for svak til å drive Saxo 1. Endret 13. mai 2012 av medlem-83883 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det finnes mange subber som kan lese av signalet fra aktive høyttaler-ledninger. Finnes det individuelle bokser som gjør samme jobben? Kobler til høyttaler inn i boksen, og får for eksempel phono ut? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Noen som veit om det finnes en måte og sette max-volum på yamaha RX-V663 forsterkeren ? Folk på vorsh blir så jævla lyd kåte når de hører hvor fett god lyd faktisk kan være, naboene derimot... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Det føler jeg at det er på tide jeg melder meg inn i denne tråden jeg også, nå som min kostbare "kino" er på plass. Front: KEF Q900 Center: KEF Q600 Bak: KEF Q300 Receiver: Yamaha 3010 Sub: SVS PC13 ULTRA DSP Prosjektor: Epson TW6000 Lerret: 106" Dreamscreen Tab-tension Endret 9. juni 2012 av MrLG 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Noen som veit om det finnes en måte og sette max-volum på yamaha RX-V663 forsterkeren ? Folk på vorsh blir så jævla lyd kåte når de hører hvor fett god lyd faktisk kan være, naboene derimot... Ja det kan du, har selv denne forsterkeren og mener å huske at du går inn i menyen og så: «manual setup» -> «volume menu» -> «max. Vol.» Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Ser du har radiostyrt helikopter MrLG Sweet anlegg også selvfølgelig. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Ser du har radiostyrt helikopter MrLG Sweet anlegg også selvfølgelig. Takk takk, ja det helikopteret er genialt Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 La ut et pioneer anlegg for salg, jeg satt en pris på 2500kr. Tenker dere at det er en bra pris? http://www.finn.no/f...nnkode=35532017 Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Det føler jeg at det er på tide jeg melder meg inn i denne tråden jeg også, nå som min kostbare "kino" er på plass. Front: KEF Q900 Center: KEF Q600 Bak: KEF Q300 Receiver: Yamaha 3010 Sub: SVS PC13 ULTRA DSP Prosjektor: Epson TW6000 Lerret: 106" Dreamscreen Tab-tension Nice Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hvor vil dere anbefale å kjøpe LP-er? Lenke til kommentar
hursay Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Nettet, eller på bruktbutikk i Tønsberg hvis du bor i omerådet. Er også en fin en i Drammensomerådet. Du må nesten google deg frem til navnet, men begge har godt utvalg og veldig behjelpelige ansatte som vet hva de snakker om. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg sitter dessverre et godt stykke unna både Tønsberg og Drammen. Noen nettbutikker å anbefale da? Antar jeg finner mye brukt og noe nytt. Det må jo finnes millioner av brukte plater rundt om kring. Hørte på radioen her om dagen at Red Hot Chilipeppers gir ut nytt album når. Kommer på vinyl først. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Fine steder å kjøpe vinyl på nettet fra i Norge er Big Dipper og The Garden. Førstnevnte er det jeg har brukt mest. Edit: Dette er kun nye plater. Endret 20. juni 2012 av j-- Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Ingen anelse om dette passer inn, men siden tittelen inneholder surround så håper jeg nå det. Har nettopp skaffet meg Corsair Vengeace 1500 som både har 5.1 surround sound og virtual 7.1. Spiller endel fps spill og er da ute etter å kunne høre footsteps best mulig. Hva vil være best å bruke? Har ikke fått spilt så mye ettersom at pcen min er skikkelig dårlig å har tenkt å skaffe meg ny. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Ingen anelse om dette passer inn, men siden tittelen inneholder surround så håper jeg nå det. Har nettopp skaffet meg Corsair Vengeace 1500 som både har 5.1 surround sound og virtual 7.1. Spiller endel fps spill og er da ute etter å kunne høre footsteps best mulig. Hva vil være best å bruke? Har ikke fått spilt så mye ettersom at pcen min er skikkelig dårlig å har tenkt å skaffe meg ny. Headset er vel egentlig best for å høre slike detaljer. Men on topic: har aldri vært noe fan av "virtual" lyd, vil heller ha the real deal. Så jeg hadde valgt 5.1 Endret 23. juli 2012 av chairgame Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ingen anelse om dette passer inn, men siden tittelen inneholder surround så håper jeg nå det. Har nettopp skaffet meg Corsair Vengeace 1500 som både har 5.1 surround sound og virtual 7.1. Spiller endel fps spill og er da ute etter å kunne høre footsteps best mulig. Hva vil være best å bruke? Har ikke fått spilt så mye ettersom at pcen min er skikkelig dårlig å har tenkt å skaffe meg ny. Headset er vel egentlig best for å høre slike detaljer. Men on topic: har aldri vært noe fan av "virtual" lyd, vil heller ha the real deal. Så jeg hadde valgt 5.1 Dette er også mitt første surround sound headset så jeg vet jo ikke hvordan 7.1 høres ut sammenlignet med 7.1 virtual. Har du noen kilder hvor jeg kan lese om 5.1 vs 7.1 virtual? Er litt nysgjerrig på det og har ikke fått testet det skikkelig in-game. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Tja, kan jo lese dette: http://www.tested.com/news/news/1242-surround-sound-examined-51-vs-71-vs-virtual-surround/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå