Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen

Eirik

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-83883

Har gått til innkjøp av nytt kompakt anlegg for bruk med PC-en. Jeg hadde en Aune X1 liggende fra før, så jeg kjøpte inn en FiiO A1 digital forsterker og et par System Audio Saxo 1 i tillegg. Litt uvanlig PC-anlegg, men det fungerer meget bra.

7177272870_853fe4a53a_z.jpg

Computer audio by toiversen, on Flickr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Jeg var faktisk litt skeptisk til hvor bra A1 skulle klare seg med Saxo, og hadde en avtale med Soundgarden om at jeg kunne levere den tilbake hvis det ikke fungerte. Heldigvis fungerer det helt utmerket, og jeg kommer til å beholde dette oppsettet. Nå skal ikke dette anlegget spille høyt nok til å fylle stuen med lyd, det har jeg større saker til, men skal gi meg godlyd når jeg sitter ved PCen. Til denne jobben fungerer A1 meget bra, og jeg opplever den ikke som for svak til å drive Saxo 1.

Endret av medlem-83883
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det føler jeg at det er på tide jeg melder meg inn i denne tråden jeg også, nå som min kostbare "kino" er på plass.

post-106430-0-73169600-1339255797_thumb.jpg

post-106430-0-08229800-1339255803_thumb.jpg

Front: KEF Q900

Center: KEF Q600

Bak: KEF Q300

Receiver: Yamaha 3010

Sub: SVS PC13 ULTRA DSP

Prosjektor: Epson TW6000

Lerret: 106" Dreamscreen Tab-tension

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som veit om det finnes en måte og sette max-volum på yamaha RX-V663 forsterkeren ?

Folk på vorsh blir så jævla lyd kåte når de hører hvor fett god lyd faktisk kan være, naboene derimot...

Ja det kan du, har selv denne forsterkeren og mener å huske at du går inn i menyen og så: «manual setup» -> «volume menu» -> «max. Vol.»

Lenke til kommentar

Det føler jeg at det er på tide jeg melder meg inn i denne tråden jeg også, nå som min kostbare "kino" er på plass.

post-106430-0-73169600-1339255797_thumb.jpg

post-106430-0-08229800-1339255803_thumb.jpg

Front: KEF Q900

Center: KEF Q600

Bak: KEF Q300

Receiver: Yamaha 3010

Sub: SVS PC13 ULTRA DSP

Prosjektor: Epson TW6000

Lerret: 106" Dreamscreen Tab-tension

Nice :)
Lenke til kommentar

Nettet, eller på bruktbutikk i Tønsberg hvis du bor i omerådet. Er også en fin en i Drammensomerådet. Du må nesten google deg frem til navnet, men begge har godt utvalg og veldig behjelpelige ansatte som vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Jeg sitter dessverre et godt stykke unna både Tønsberg og Drammen. Noen nettbutikker å anbefale da?

Antar jeg finner mye brukt og noe nytt. Det må jo finnes millioner av brukte plater rundt om kring.

Hørte på radioen her om dagen at Red Hot Chilipeppers gir ut nytt album når. Kommer på vinyl først.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ingen anelse om dette passer inn, men siden tittelen inneholder surround så håper jeg nå det.

Har nettopp skaffet meg Corsair Vengeace 1500 som både har 5.1 surround sound og virtual 7.1. Spiller endel fps spill og er da ute etter å kunne høre footsteps best mulig. Hva vil være best å bruke? Har ikke fått spilt så mye ettersom at pcen min er skikkelig dårlig å har tenkt å skaffe meg ny.

Lenke til kommentar

Ingen anelse om dette passer inn, men siden tittelen inneholder surround så håper jeg nå det.

Har nettopp skaffet meg Corsair Vengeace 1500 som både har 5.1 surround sound og virtual 7.1. Spiller endel fps spill og er da ute etter å kunne høre footsteps best mulig. Hva vil være best å bruke? Har ikke fått spilt så mye ettersom at pcen min er skikkelig dårlig å har tenkt å skaffe meg ny.

Headset er vel egentlig best for å høre slike detaljer.

Men on topic: har aldri vært noe fan av "virtual" lyd, vil heller ha the real deal. Så jeg hadde valgt 5.1

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Headset er vel egentlig best for å høre slike detaljer.

Men on topic: har aldri vært noe fan av "virtual" lyd, vil heller ha the real deal. Så jeg hadde valgt 5.1

Dette er også mitt første surround sound headset så jeg vet jo ikke hvordan 7.1 høres ut sammenlignet med 7.1 virtual. Har du noen kilder hvor jeg kan lese om 5.1 vs 7.1 virtual? Er litt nysgjerrig på det og har ikke fått testet det skikkelig in-game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...