zaden Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei eg har eit problem har ein Western digital ekstern harddisk som eg vil koble opp til min Philips BDP7300 blue ray spiller. Når eg kobler den opp til bluray'en sin USB port. Kommer eg ikkje inn på den, det står bare Unsupported device. Bror min sin ekstern harddisk virker det fint med. Kva er da som er feilen, å kva kan eg gjera for å klara å bruka harddisken opp til min blu ray spiller? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Disken må være formatert som FAT32, slik de er orginalt. Hvis man selv formaterer disken til NTFS så kan den ikke fungere i slike sammenhenger. Lenke til kommentar
zaden Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Ok, men korleis kan eg formatere den til FAT32 då? Altenativa på pcen er bare NTFS og exFAT.. Kan ikkje bare FAT32 flytte over 4GB? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Windows vil ikke la deg formatere FAT32 over 32 GB. Og ja, en av ulempene med FAT32 er at det ikke håndterer filer større enn 4 GB. Det finnes programmer som kan formatere store disker til FAT32. Et av dem er SwissKnife. Et annet alternativ er å boote en Linux CD. Du kan jo prøve å partisjonere disken, lag en 32 GB partisjon til FAT32 og ha resten som NTFS. Endret 18. september 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå