World Of Warcraft Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei, Jeg har problemer med mitt gamle 7.1 anlegg, det begynner å bli nærmere 6-7-8år gammelt nå trur jeg. Serounden er koblet til hovedkortet med 3 ledninger (grønn, svart og gul), som går over i 4 ledninger (grønn, svart, gul og brun). Problemet er at jeg ikke får PCen til å kjøre ut på mer enn grønn utgang i hovedkortet, selv om jeg trur jeg har stilt den riktig inn på 7.1 seround. Lyden som kommer ut av anlegget er 2.1 selv om kun en av ledningene (grønn) er koblet til. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Viss den sender signal bare via grønn som du sier, så vill du jo ikke få 7.1 surround. Helt sikker på at du har riktige innstillinger? Har det bare stoppet å funke eller har du brukt en forsterker før? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Har ikke brukt forsterker tidligere, det har egentlig ikke fungert tidligere, men jeg har ikke brydd meg noe særlig om det. Jeg er ikke sikker på om jeg har satt til riktige innstillinger, men det står i hvertfall 7.1 seround. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 For å få surround må du selvfølgelig ha surround-materiale. F.eks en film med surround, eller et spill med surround. Musikk er stort sett kun to kanaler. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Seroundanlegget skal vell spille stereo over alle høyttalerne uansett? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Nei? Den sender da ikke ut lyd som ikke finnes? Man kan aktivere funksjoner på de fleste receivere som faker surround, eller sender stereo til alle kanaler, men det er absolutt ikke noe "Default" oppførsel. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Vis det er musikk du har prøvd på heletiden så er det ikke rart du har fått stereo:P Musikk er som regel på stereo. Jeg velger aldri å plugge på de 2 ekstra høytalerne baki for å få musikken i surround(uansett jeg kan det) Så blir jo musikk bare rar xD Musikk skal være i stereo. Så sett på en film du vet det er surround i å prøv mer derfra:P Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Det gjelder for all lyd, men er det noen mulighet å aktivere slik at det spiller stereo over alle høyttalerne? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 All lyd er veldig uspesifikt da det ikke sier noe om du virkelig har noen surround-kilder/surround-materiale å spille av, og om programmene du prøver med er stillt inn til at du faktisk har 5.1 annlegg. Stereo i alle kanaler pleier å være mulig å stille inn på receiveren, ikke for at jeg skjønner hva du skal med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå