Gå til innhold

Acer Aspire TimelineX 3820TG

drberg

Anbefalte innlegg

Er ingen måte å vite hva du får på forhånd.

I andre land har 460M versjonen kommet med skjerm fra LG som er god, men er ingen garanti for at 460M maskinene som selges her også har denne skjermen.

450M vs 460M er ikke verdt 1500,- men om man i tillegg kanskje får en bedre skjerm kan det fort være verdt det.

Alle 450M modellene solgt her til lands har hatt broadcom wifi så vidt jeg vet. Hva 460M modellene har vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 450M ja og er godt fornøyd med den, har overklokket den til 2.9GHz for morro, men ytelsesgevinsten var marginal spillmessig, så jeg kommer ikke til å overklokke den igjen.

Skjermkortet på min maskin kan jeg overklokke til 690/1050MHz stabilt, som gir godt merkbar forskjell i spill. Er svært forskjellig hvor mye overklokkingsrom det er, min er blant de bedre - det er bare flaks dog.

Lenke til kommentar

Da sitter jeg og skriver på 3820TG. :yes:

Noen som er behjelpelig med siste drivere til skjermkortet? Får feilmelding på alt jeg prøver, både Intel Media Graphics Accelerator og Catalyst fra AMD. Hvilken skal jeg installere?

Inne på "control center" for grafikk sto det : "Check for updates"... Fungerte fint å oppdatere for meg der:)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3820TG med AUO122C skjerm og den var ikke spesielt bra. Har nå SEC3030 skjerm og den er super.

Det forklarer en del hvorfor folk klager over skjermen. Sjekket det opp nå, var heldig og sitter med SEC3030.

Dette er vel egentlig den peneste og mest stilrene aceren om jeg få si det selv. Faktisk fått kommentarer over hvor lekker den er for acer å være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ut fra forumet hos notebookreview virker det som de fleste maskiner av nyere produksjon kommer med ok LG skjermer. Derfor kan det være lurt å kjøpe versjonen med i5-460M CPU da denne er av nyere produksjon

Utenom dette, er det mest flaks hva man får :innocent:

Nå er det ikke slik at alle AUO skjermer er dårlige heller, virker som det varierer i fra produksjons uke til uke.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Er eier av denne praktmaskinen selv, imidlertid har jeg et par irritasjonsmomenter.

For eksempel:

1. Når maskinen er koblet til 42t tven min vil den ved avspilling av mørke scener av dvd/bd dimme lyset slik at de blir enda mørkere.

2. I avspilling av mkv. eller andre store dvd/bd filer vil lyden hakke når jeg bruker VLC

Noen som har opplevd det sammen eller har en løsning på disse problemene?

Lenke til kommentar

Er eier av denne praktmaskinen selv, imidlertid har jeg et par irritasjonsmomenter.

For eksempel:

1. Når maskinen er koblet til 42t tven min vil den ved avspilling av mørke scener av dvd/bd dimme lyset slik at de blir enda mørkere.

2. I avspilling av mkv. eller andre store dvd/bd filer vil lyden hakke når jeg bruker VLC

1. aldri opplevd.. men prøv pk. 2 (om du ikke alt har prøvd!

2. Bruk heller CCCP! Iallefall det jeg bruker og syns fungerer best på min TimelineX (riktignok 4820TG)!

Lenke til kommentar

Nei det virket desverre ikke, men takk for codec pakken den trengte jeg:)

Da vet jeg ikke, gitt! Får håpe noen kloke hoder kan gi deg svaret ;)

Det er en veldig god codecpakke! Man bruker mye mindre av CPU under avspilling av HD-matriale også.. CCCP anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

For eksempel:

Bruker ikke HDMI på min (har en bluray spiller som spiller mkv og de fleste andre formater jeg trenger + ekstern USB HDD til filmlagring ;)).

Men du kan jo prøve å oppdatere drivere til skjermkort og lydkort:

Nyeste ATI 10.10d, modifisert til å virke på mobility kort også: http://www.mediafire.com/?i0qmim5wd0cy0e6

Nyeste realtek driver (versjon 2.54): http://218.210.127.131/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...