Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort vil ikke godta minne. Og får ikke signal fra skjermkort.

Anbefalte innlegg

Driver og bygger pc. Har byggd en del fra før så er ikke helt fersk. Men nå stoppet det.

Kan begynne med maskinvare:

Oppgraderingspakke

Skjermkort

Strømforsyning

Harddisk

DVD Rom

Kabinett

På det hovedkoret er det en knapp som heter "MemOK". Den sier om minne innstaleringen er ok. Lyser "DRAM_LED" dioden konstant rødt så skal man trykke på den. Da går hovedkortet igjennom forskjellige oppsett til den finner et som passer. Det måtte jeg gjøre men den forsatte å lyse konstant rødt. Prøvde litt forskjellig. Flyttet på dem og med bare en brikke osv. Siden det er en oppgraderingspakke så er det merkelig at det ikke går. Er det feil på hovedkort eller minnebrikke? Eller er det noe jeg gjør feil? Sikkert noen her som har vert borti noe lignende.

Og skjermkortet skal også være ok til det hovedkortet. Men får ikke noe signal ut i fra det. Noen som har noen tips.

Har en misstanke om at hovedkortet er defekt siden skjermkortet ikke virker og minne ikke virker. Håper jeg tar feil og at noen her kan komme med en løsning.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom alt er montert riktig og ingen komponenter er defekte, skal det vel fungere. Når det ikke gjør det, er det bare å dobbeltsjekke at alle ledninger er tilboblet og sitter riktig. Det gjelder spesielt å holde tunga rett i munn med alle disse småkablene fra kabinettet. Er det defekte deler, så er oftest rammen som feiler.

Ellers lurer jeg litt på valg av PSU - ikke fordi det ikke skal fungere, men hvorfor 700W når du hadde klart deg fint med 400W. Ikke var den spesielt billig heller, etter spec å dømme.

Lenke til kommentar

Hehe. Vet det kunne vert en mindre PSU. Det er til sjefen og skulle få maskina til å gå litt stille. Såg på anmeldelser at den var stille. Og tenkte litt på fremtidig utvikkling av maskina samt mulighet for å bruke den på andre maskiner :

Har sjekket alt flere ganger men får ta en siste gjennomgang før jeg ringer til Komplett for å klage.

Faktisk første gang ting ikke virker av de maskinene jeg har byggd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...